  • 51. Data: 2013-02-19 23:56:41
    Temat: Re: ?:Papier kredowy...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Na dwustronnym papierze bez problemu.

    Hmm... nie pytałem o drukowanie na wstędze Möbiusa.

    > Jakość porównywalna. Moim zdaniem z lekkim wskazaniem na drukarkę.

    A jak z trwałością? Papier fotograficzny w sumie daje radę, powieszone
    wydruki z plujek zwykle widywałem w kolorze niebieskim.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2013-02-19 23:57:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Jeśli nie robisz przekrętu na tonerach to 4 kartridże dla M351A (3 kolor
    > na 2600 str. + bw na 2200 str) kosztuje 2179 zł.

    Prawie złotówka. To są pewnie liczby stron w odniesieniu do druku tekstu.
    Czyli za zdjęcie wyjdzie jakaś dycha albo lepiej. Jakoś tak trochę drogo.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2013-02-20 01:49:01
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > No jak nie jak tak ?
    >
    > http://techref.massmind.org/techref/pcb/etch/directi
    nkjetresist.htm

    Ale tu nie ma tak, że kupujesz najtańszą drukarkę z tanim tonerem,
    karteczka, wydruk i jedziesz. Trzeba, jak zdołałem wydedukować, modyfikować
    układ.
    Dlatego kompromisowo, zmienię podejście (mawia się, że tylko krowa nie
    zmienia poglądów) i powiem - na razie raczej nie. W każdym razie wydaje się
    to trudniejsze, choć pisali, że umożliwia większą precyzję.

  • 54. Data: 2013-02-20 01:56:41
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Drukuję (w sumie mało i dość rzadko) wyłącznie na drukarkach laserowych.

    No, ja też już nie chcę atramentówki, w skrajnych układach tusz kosztuje w
    dupę, a wydruków pójdzie pięć i już wyklepie, bo fotkę chciałem sobie
    druknąć :P (osobiście stwierdzone na chyba jakimś Epsonie... nie pamiętam...
    a może HP? Nie mam siły sobie teraz przypominać, wyczerpany jestem...)

    > W ogóle słabo rozumiem motywację kupowania atramentowych i ani trochę się
    > nie orientuję w tym, co teraz jest na rynku. Ale dobrych kilka lat temu

    Jakiś rok temu, może dwa, czytałem jakieś porównanie, z którego miało
    wyniknąć, że koszt atramentu potrafi zejść poniżej lasera... Ale ja tam
    średnio widzę, jak np. druknę ogłoszenie, a na wilgoci tekst mi spłynie
    brzydkimi smugami...

    > ktoś mi gadał, że kupił właśnie taką na stały atrament. Coś w rodzaju
    > wosku to chyba było. Chwalił, że to dobrze drukuje na jakichś plastikowych
    > tabliczkach czy czymś podobnym. Kosztowało zupełnie normalne pieniądze.

    To by nawet mogło się chyba udać, aby tylko nie podtrawiało.

    > Ale czy teraz takie sprzedają -- nie mam pojęcia.

    Jakby się sprawdzało, to czemu nie? Tylko chyba by głowica wymagała
    wstępnego podgrzania, by miało to jak tryskać przy druku.

    > Jeszcze jedno mi się przypomniało. Są drukarki do drukowania na
    > paznokciach.
    > W jakiejś galerii handlowej widziałem taki punkt usługowy -- wsadzało się
    > paluszek w jakąś dziurę i można było dowolny wcześniej zaprojektownyy
    > wzorek
    > sieknąć na damskim paznokciu (na męskim pewnie też, jeśli kto chętny).

    No, ale to raczej nie laser... średnio mi się widzi, aby mój wydruk na
    paluszku miał się raptem zapiekać w temperaturze daleko ponad punktem
    wrzenia wody...
    Może to i ten wosk? Bo termotransferu (hint - jak dla lasera) nie spodziewam
    się.

  • 55. Data: 2013-02-20 02:04:15
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:5123db90$0$1311$65785112@news.neostrada.pl...

    > Fotografia.

    Dobry laser to i z tym sobie poradzi. Moja (HP4550PCL) robi całkiem niezłe
    obrazki. Ino kapryśna jest niemożebnie, bo jej profil kolorów cipieje, do
    tego zespół bębna już dawno nie żyje i brudzi wydruki... ale jak to
    drukarka, jak to kobieta, jak się ładnie i miło zagada, to się też ładnie
    odwdzięcza. Bęben czyszczę przed każdym drukowaniem (już mi się osłona
    połamała od tego...), wtedy gra. Kupię, jak kasa będzie. Ciężka cholera (51
    kg saute...), powolna jak wół (LPT...), ale przez sieć sobie podpiąłem pod
    drugiego kompa i chodzi.
    Wiadomo, że fotograficzna drukarka to nie w pizdę dmuchał, 6 odpowiednich
    tuszy (a nie wiem, czy niektóre więcej nie mają) plus czarny... ale to chyba
    dla pro grafików, nam do domu spokojnie zwykła wystarczy.

  • 56. Data: 2013-02-20 02:09:02
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Potem jak się u kogoś w domu zapyta, czy można coś wydrukować, to
    > słychać odpowiedź, że "w zasadzie to mam drukarkę, ale tusz się
    > skończył".

    No właśnie. Znajomy kupił nowe tusze, chcieliśmy sobie parę fotek druknąć,
    wyszły bardzo przyzwoicie jak na tani sprzęt... Ale chyba już 5, czy 6
    wydruku nie skończyło prawidłowo... A ja mam kolorowy laser (tylko bęben i
    transport musze zmienić, bo mi kilka kartek naraz bierze) i napieprzyłem
    kolorowych fotek od wuja, a tonerów chyba niezbyt mi ubyło, przez kilka lat.
    Oczywiście, nie jestem biurem idącym w tysiące, ale kilkaset potężnie
    nasyconych obrazów zrobiłem i pluje jedynie o bęben, który dochodzi dni
    swoich... Nie do zajebania maszyna.

  • 57. Data: 2013-02-20 02:11:37
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Prawie złotówka. To są pewnie liczby stron w odniesieniu do druku tekstu.
    > Czyli za zdjęcie wyjdzie jakaś dycha albo lepiej. Jakoś tak trochę drogo.

    To już chyba folia termotransferowa wyjdzie taniej (a podobno wydruki są
    bardzo dobre, albo jeszcze lepsze), czytałem zestawienie, wychodziło jakieś
    2-3 zyla za stronę...

  • 58. Data: 2013-02-20 02:12:45
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > A jak z trwałością? Papier fotograficzny w sumie daje radę, powieszone
    > wydruki z plujek zwykle widywałem w kolorze niebieskim.

    I lubią płowieć na sonku...

  • 59. Data: 2013-02-20 10:31:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    nkjetresist.htm

    >Ale tu nie ma tak, że kupujesz najtańszą drukarkę z tanim tonerem,
    >karteczka, wydruk i jedziesz. Trzeba, jak zdołałem wydedukować,
    >modyfikować układ.

    O ile zrozumialem, to sa dwie techniki:
    a) kupujesz epsona C84 lub podobna (150zl na allegro), nastepnie dlugo
    szukasz tuszu jednej z wymienionych firm, lub szukasz znajomego w usa,
    lub testujesz dostepne w kraju, godzisz sie na cienkie plytki lub
    nieco luzujesz drukarke ... i w zasadzie wszystko, bo piekarnik kazdy
    ma :-)

    b) wiele innych tanich drukarek - byleby mialy prosty trakt papieru,
    cienkie plytki lub nieco luzujesz, drukujesz byle tuszem, posypujesz
    tanim tonerem, strzepujesz i do piekarnika.

    Niewykluczone ze inne drukarki z odpowiednim tuszem tez zadzialaja -
    ale to juz trzeba eksperymentow.

    Ha, sprobowalbym termotranferowe - ten "tusz" tez powinien zadzialac.
    Faks ma chyba za maja rozdzielczosc.

    J.

  • 60. Data: 2013-02-20 11:51:15
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-02-20 10:31:17 +0100, "J.F" <j...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > cienkie plytki lub nieco luzujesz, drukujesz byle tuszem, posypujesz
    > tanim tonerem, strzepujesz i do piekarnika.

    Problem zacznie się pojawiać przy 2-side PCB. Pozycjonowanie drugiej
    strony może być kłopotliwe.
    Przy świeceniu emulsji, albo przy termotransferze masz możliwość
    ręcznego pozycjonowania. Przy tym powyżej - rosyjska ruletka. 10 mils w
    prawo i w lewo już robi różnicę.

    --
    DJ