  • 31. Data: 2013-02-19 17:23:26
    Temat: Re: ?:Papier kredowy...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Zdecydowanie nie. Dlaczego - chyba przy każdym opisie robienia płytek
    > jest to wspomniane, musiałbyś jakoś przenieść atrament na płytkę,
    > zapewnić niezmywalność, nie jest mi znany żaden projekt (a sporo
    > przeszukałem), gdzie używało by się atramentu,

    A jak jest z drukarkami, które drukują stałym (nie płynnym) wodoodpornym
    atramentem, i potrafią to robić na sztywnych płaskich powierzcniach
    w rodzaju płyt CD? Temat chałupniczego robienia płytek jest mi całkiem
    obcy, więc tak tylko teoretycznie pytam.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2013-02-19 17:26:31
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-02-19 14:12:31 +0100, "Q" <n...@s...org> said:

    > Troche OT:
    > A sa jakies atramentowki, ktore mozna wykorzystac do robienia plytek?

    Marzy nam się proces CTP znany z przygotowania offsetowego w
    zastosowaniu do PCB?

    --
    DJ

  • 33. Data: 2013-02-19 18:24:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Marzy nam się proces CTP znany z przygotowania offsetowego w
    > zastosowaniu do PCB?

    Marzy się? A czy aktualny stan techniki nie jest taki, że płytki robi
    się w sposób podobny do CTP? Niewiedzącym wyjaśnię, że w CTP chodzi
    o naświetlenie płyty offsetowej wprost laserem (lub paskiem LED),
    z pominięciem filmu światłoczułego. Oraz to, że naświeltarka CTP nie
    jest wcale urządzeniem, którego cenę można porównać do ceny drukarki.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2013-02-19 20:15:20
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > w rodzaju płyt CD? Temat chałupniczego robienia płytek jest mi całkiem
    > obcy, więc tak tylko teoretycznie pytam.

    Jeśli, to przypuszczam, że koszt tego będzie taki, iż bardziej opłaci się
    full-wyopas super hiper duper 6-kolorowa laserówka.
    Wszędzie, gdzie czytałem, było absolutne zaparcie się wobec wydruku
    atramentem.

  • 35. Data: 2013-02-19 20:28:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2013 14:58:04 +0100, Anerys napisał(a):

> [...]
    > niezmywalność, nie jest mi znany żaden projekt (a sporo przeszukałem), gdzie

    No jak nie jak tak ?

    http://techref.massmind.org/techref/pcb/etch/directi
    nkjetresist.htm

    J.

  • 36. Data: 2013-02-19 20:33:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 19 Feb 2013 17:24:31 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    > z pominięciem filmu światłoczułego. Oraz to, że naświeltarka CTP nie
    > jest wcale urządzeniem, którego cenę można porównać do ceny drukarki.

    Hm, a taka mala domowa nie moglaby byc w podobnej cenie co najtansza
    laserowka ?

    J.

  • 37. Data: 2013-02-19 20:36:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

> [...]
    > full-wyopas super hiper duper 6-kolorowa laserówka.
    > Wszędzie, gdzie czytałem, było absolutne zaparcie się wobec wydruku

    Drukuję (w sumie mało i dość rzadko) wyłącznie na drukarkach laserowych.
    W ogóle słabo rozumiem motywację kupowania atramentowych i ani trochę się
    nie orientuję w tym, co teraz jest na rynku. Ale dobrych kilka lat temu
    ktoś mi gadał, że kupił właśnie taką na stały atrament. Coś w rodzaju
    wosku to chyba było. Chwalił, że to dobrze drukuje na jakichś plastikowych
    tabliczkach czy czymś podobnym. Kosztowało zupełnie normalne pieniądze.
    Ale czy teraz takie sprzedają -- nie mam pojęcia.

    Jeszcze jedno mi się przypomniało. Są drukarki do drukowania na paznokciach.
    W jakiejś galerii handlowej widziałem taki punkt usługowy -- wsadzało się
    paluszek w jakąś dziurę i można było dowolny wcześniej zaprojektownyy wzorek
    sieknąć na damskim paznokciu (na męskim pewnie też, jeśli kto chętny).

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2013-02-19 20:39:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Hm, a taka mala domowa nie moglaby byc w podobnej cenie co najtansza
    > laserowka ?

    Naświetlarka CTP też mogłaby być w podobnej cenie, co drukarka laserowa.
    Ale nie jest. I co pan nam teraz zrobisz, drogi kliencie?

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2013-02-19 21:07:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Drukuję (w sumie mało i dość rzadko) wyłącznie na drukarkach laserowych.
    > W ogóle słabo rozumiem motywację kupowania atramentowych

    Fotografia.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 40. Data: 2013-02-19 21:39:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Fotografia.

    Dlaczego fotografia miałaby motywować do takich zakupów?
    Zresztą to chyba nie może być główny powód -- drukarek
    atramentowych sprzedaje się zadziwiająco dużo.

    --
    Jarek