  • 1. Data: 2016-06-12 13:32:13
    Temat: Panel operatorski Omron NT620C
    Od: Marek <f...@f...com>

    U kolegi w fabryce zignorowano komunikat o słabiej baterii
    podtrzymującej pamięć w takim panelu. Maszynę wyłączono na dłuższy
    czas i po włączeniu na panelu pojawia się tylko "Connecting to host".
    Panel jest podłączony przez rs232C z PLC.
    Z googlania wynika, że najprawdopodobniej ulotniła się screen memory.
    Jest druga identyczna sprawna maszyna, czy jest możliwe, żeby z tej
    drugiej skopiować tą pamięć i wgrać do panela tej pierwszej?
    Soft konfiguracyjny na PC do tych paneli pamięta czasy dosa,
    znalazłem w sieci wersję NT-series support tool 4.8 pod windows.
    Studiuję manuala i wygląda na to, że jest taka możliwość skopiowania.

    Drugie pytanie dotyczy interfejsu z tyłu panela oznaczonego RS232C.
    Obok tego gniazda jest wykrzynik w trójkącie i "5V". Czyżby to był
    uart 5V a nie typowy rs232 12V?

    Trzecie pytanie, to serio nie można było w takich panelach zastosować
    flash...? Lub po prostu zastosować panel z flash? Maszyna jest z 2000
    r., chyba już były wtedy 1MB flashe? To jakieś kpiny... Maszyna za
    setki tys. unieuruchomiona przez bateryjkę za kilkadziesiąt PLN....

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-06-12 14:06:46
    Temat: Re: Panel operatorski Omron NT620C
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2016 13:32:13 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > r., chyba już były wtedy 1MB flashe? To jakieś kpiny... Maszyna za
    > setki tys. unieuruchomiona przez bateryjkę za kilkadziesiąt PLN....

    Maszyna moze i z 2000r, ale projekt moze byc np 1995, a uzyty w nim
    PLC byl np projektowany w 1990 ... o ile nie w 1985.

    a poza tym kto chcial zaoszczedzic kilka zl na bateryjce i jej nie
    wymienil ?

    J.

  • 3. Data: 2016-06-12 15:19:34
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    donald?

  • 4. Data: 2016-06-12 16:34:37
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:njjnh6$qc0$1@node1.news.atman.pl...
    > donald?

    Nie, dżarek

  • 5. Data: 2016-06-12 17:01:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Jun 2016 14:06:46 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > a poza tym kto chcial zaoszczedzic kilka zl na bateryjce i jej nie
    > wymienil ?

    Nie udawaj, że nie znasz realiów polskich biznesów.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-06-12 17:15:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Nie udawaj, że nie znasz realiów polskich biznesów.

    Jeszcze w swojej karierze nie trafiłem do firmy ryzykującej
    unieruchomienie maszyny w tak głupi sposób.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2016-06-12 17:19:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2016 17:01:30 +0200, Marek napisał(a):
    > On Sun, 12 Jun 2016 14:06:46 +0200, "J.F."
    >
    > Nie udawaj, że nie znasz realiów polskich biznesów.

    Nie rozumiem - biznesu nie stac na nowa bateryjke, czy obsluga nie
    umie po angielsku ?

    Ale winny oczywiscie producent, ktory flasha nie wsadzil ...

    J.

  • 8. Data: 2016-06-12 17:28:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2016 17:19:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > Nie rozumiem - biznesu nie stac na nowa bateryjke, czy obsluga nie
    > umie po angielsku ?
    > Ale winny oczywiscie producent, ktory flasha nie wsadzil ...

    P.S. z dokumentacji
    -A flash memory is used for the screen data memory, making battery
    backup unnecessary.

    Moze gdzie indziej problem ?
    Pare rzeczy jednak bateria podtrzymuje ...

    J.

  • 9. Data: 2016-06-13 00:03:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Jun 2016 16:15:40 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Jeszcze w swojej karierze nie trafiłem do firmy ryzykującej
    > unieruchomienie maszyny w tak głupi sposób.

    No to jeszcze zobaczysz :)

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-06-13 00:04:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Jun 2016 17:19:18 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie rozumiem - biznesu nie stac na nowa bateryjke, czy obsluga nie
    > umie po angielsku ?

    Jakie angielsku o czym mowa, operator maszyny od pługa oderwany.

    --
    Marek