-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis
.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Panda czy Clio?
Date: Sat, 20 Mar 2010 00:11:03 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 94
Message-ID: <ho10f1$80o$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <op.u9nw4jv8bd5dre@arrow> <4b9fdb08$1@news.home.net.pl>
<hnomji$og4$1@news.onet.pl> <4b9feba3$1@news.home.net.pl>
<hnprcs$5uu$1@news.onet.pl> <4ba0c6e0$1@news.home.net.pl>
<hnrhdv$ink$1@news.dialog.net.pl> <4ba15a8a$1@news.home.net.pl>
<hnsdp0$gdn$1@news.onet.pl> <hnu59f$apa$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hnu690$1aa$1@news.dialog.net.pl>
<hnu7dm$oi3$1@atlantis.news.neostrada.pl> <ho0bh3$ovb$1@inews.gazeta.pl>
<ho0fhl$oht$1@nemesis.news.neostrada.pl> <ho0fgi$8p4$1@inews.gazeta.pl>
<ho0ime$8fh$1@atlantis.news.neostrada.pl> <ho0jp9$nvt$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: cdu182.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1269040418 8216 83.30.170.182 (19 Mar 2010
23:13:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Mar 2010 23:13:38 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <ho0jp9$nvt$1@inews.gazeta.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265647
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
news:ho0jp9$nvt$1@inews.gazeta.pl...
> Yogi(n) pisze:
> (...)
>> Ale ja się nie dziwiłem naprawom zawieszenia. Przeczytaj jeszcze raz. Ze
>> zrozumieniem.
>
> Czytałem.
Tylko bez efektu ;-)
>> W wątku mowa o jakości wykonania/wykończenia clio.
>
> Dziwnym trafem o tym tylko trochę pisałeś.
>
> Nie, nie - to nie ja coś zakładam. Mało tego, poddaję w wątpliwość, że
> Twoje opowieści można w jakikolwiek sposób rozciągnąć na jakość Clio.
Ale można było, bez problemu na moją kieszeń. Auto, w którym przyciski
wystają z deski, a szyby się nie otwierają, nie należy do tanich w naprawie.
>> Zmieniłem je na corollę, gdy miało 7 lat i 112 tys. przebiegu a wyglądało
>> jakby miało 16-18.
>
> No popatrz, mogę tylko powtórzyć - miałeś jakiś specjalny egzemplarz.
Bardzo.
> Niczego nie zamierzam wymyślać - zwyczajnie eksploatowałem wiele
> samochodów (na różne metody) i te Twoje opowieści brzmią dość
> "ciekawie".
To zrób tak jak Staniak, kiedy mu czyjeś argumenty nie pasują - napisz, że
to anegdotki, które nie mają związku z rzeczywistością i wszystko co nie
pasuje do jego bredni jest po prostu nieprawdą. ;-)
>> Co więcej, to corolla przez ponad sześć lat woziła moje dzieci, w czasach
>> clio ich jeszcze na świecie nie było.
>
> No cóż, u mnie parę samochodów znosiło moich synów i jakoś strat nie
> zauważyłem. Nawet w starych F.
To tak, jak ja w corolli. Może poza wiecznie skopanym podłokietnikiem, który
wystarczyło od czasu do czasu przetrzeć.
>> Ani jedno ani drugie auto nie było "bite" czy malowane. Tak samo
>> regularnie myte, woskowane, regularnie serwisowane. Sam lakier na clio
>> wyglądał o wiele gorzej, że o wnętrzu nie wspomnę a tu nie tylko o wygląd
>> chodzi, a o "integralność", w clio sie rozłaziło po prostu.
>
> Ekhem - może postaraj się to porównać racjonalnie.
OK - koszt naprawy radia w corolli - 180 zł. Przez dziewięć lat na wszystkie
wizyty u mechaników - w tym przez trzy lata w ASO, wydałem 4,2 tysiąca (z
czego ASO "zjadło" prawie 3 tys., w zaufanym warsztacie wyszłoby pewnie
1-1,5 tys.). Innych wydatków (poza wspomnianym radiem i oczywiście
eksploatacyjnymi) nie było. Koszt remontów clio w ciągu bez mała czterech
lat przekroczył 9,5 tysiąca (w tym eksploatacja). Oczywiście paliwa nie
liczę. Gdybym chciał wymienić plastiki i pomalować to, co zmatowiało,
wyszłoby pewnie 12-14 kawałków (by wyglądały podobnie, czy też były w
porównywalnym stanie). Jest bardziej racjonalnie?
> Aha - czyli porównujesz stare usportowione Clio do cywilnej Corolli
> E11FL? W sumie to jeszcze gorzej, ponieważ ja mam porównanie tej R19 91'
> z Corollą E10 97' - samochody tej samej klasy, konstrukcyjnie
> bardziej zbliżone, eksploatowane w tym samych czasie. Ba, R5 też tam
> się gdzieś przemykało i jakoś tragedii nie było.
Porównuję auto klasy B francuskiego producenta w przyzwoitym stanie
początkowym, eksploatowane bardzo podobnie z autem klasy C japońskiego
producenta, które jako nowe było dwa razy tańsze i o wiele słabiej
wyposażone. I nie mówię o elementach istotnie różniących (charakter
zawieszenia, silnik, charakterystyka prowadzenia) - a wyłącznie jakość
materiałów, z których były wykonane.
> Wyjątkowy to on był, ale ze względu na to rozłażenie się.
Nie mam zdjęć, ale rodzina i znajomi widzieli jedno i drugie auto. Przy
sprzedaży clio "poszło" za ciut ponad 1/2 ceny komisowej, corolla za ok. 1,2
allegrowej (mówię o cenie z kilku aukcji, zdarzały sie i tańsze i droższe od
tej kwoty, choć średniej arytmetycznej ze wszystkich nie liczyłem). O czymś
to świadczy, prawda?
> Tak, typowe w samochodach używanych o nieokreślonej przeszłości.
Całkiem możliwe, ale nie zdarzyło się to w żadnym innym samochodzie - ani
to, ani inne porównywalne problemy - przynajmniej nie w samochodach w tym
wieku. Clio było moim trzecim autem (po "kanciaku" i golfie z 1989 roku) i
do żadnego nie musiałem tyle dołożyć, żeby było w jeżdżącym, dalekim od
ideału, stanie. A dbam o samochody, naprawdę.
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 20.03.10 15:08 JohnyK
- 17.03.10 22:45 Rafał \"SP\" Gil
- 17.03.10 22:47 Rafał \"SP\" Gil
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe