eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPanda czy Clio?Re: Panda czy Clio?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis
    .news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Panda czy Clio?
    Date: Sat, 20 Mar 2010 00:11:03 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 94
    Message-ID: <ho10f1$80o$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <op.u9nw4jv8bd5dre@arrow> <4b9fdb08$1@news.home.net.pl>
    <hnomji$og4$1@news.onet.pl> <4b9feba3$1@news.home.net.pl>
    <hnprcs$5uu$1@news.onet.pl> <4ba0c6e0$1@news.home.net.pl>
    <hnrhdv$ink$1@news.dialog.net.pl> <4ba15a8a$1@news.home.net.pl>
    <hnsdp0$gdn$1@news.onet.pl> <hnu59f$apa$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hnu690$1aa$1@news.dialog.net.pl>
    <hnu7dm$oi3$1@atlantis.news.neostrada.pl> <ho0bh3$ovb$1@inews.gazeta.pl>
    <ho0fhl$oht$1@nemesis.news.neostrada.pl> <ho0fgi$8p4$1@inews.gazeta.pl>
    <ho0ime$8fh$1@atlantis.news.neostrada.pl> <ho0jp9$nvt$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cdu182.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1269040418 8216 83.30.170.182 (19 Mar 2010
    23:13:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Mar 2010 23:13:38 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ho0jp9$nvt$1@inews.gazeta.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265647
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    news:ho0jp9$nvt$1@inews.gazeta.pl...
    > Yogi(n) pisze:
    > (...)
    >> Ale ja się nie dziwiłem naprawom zawieszenia. Przeczytaj jeszcze raz. Ze
    >> zrozumieniem.
    >
    > Czytałem.

    Tylko bez efektu ;-)

    >> W wątku mowa o jakości wykonania/wykończenia clio.
    >
    > Dziwnym trafem o tym tylko trochę pisałeś.
    >
    > Nie, nie - to nie ja coś zakładam. Mało tego, poddaję w wątpliwość, że
    > Twoje opowieści można w jakikolwiek sposób rozciągnąć na jakość Clio.

    Ale można było, bez problemu na moją kieszeń. Auto, w którym przyciski
    wystają z deski, a szyby się nie otwierają, nie należy do tanich w naprawie.

    >> Zmieniłem je na corollę, gdy miało 7 lat i 112 tys. przebiegu a wyglądało
    >> jakby miało 16-18.
    >
    > No popatrz, mogę tylko powtórzyć - miałeś jakiś specjalny egzemplarz.

    Bardzo.

    > Niczego nie zamierzam wymyślać - zwyczajnie eksploatowałem wiele
    > samochodów (na różne metody) i te Twoje opowieści brzmią dość
    > "ciekawie".

    To zrób tak jak Staniak, kiedy mu czyjeś argumenty nie pasują - napisz, że
    to anegdotki, które nie mają związku z rzeczywistością i wszystko co nie
    pasuje do jego bredni jest po prostu nieprawdą. ;-)

    >> Co więcej, to corolla przez ponad sześć lat woziła moje dzieci, w czasach
    >> clio ich jeszcze na świecie nie było.
    >
    > No cóż, u mnie parę samochodów znosiło moich synów i jakoś strat nie
    > zauważyłem. Nawet w starych F.

    To tak, jak ja w corolli. Może poza wiecznie skopanym podłokietnikiem, który
    wystarczyło od czasu do czasu przetrzeć.

    >> Ani jedno ani drugie auto nie było "bite" czy malowane. Tak samo
    >> regularnie myte, woskowane, regularnie serwisowane. Sam lakier na clio
    >> wyglądał o wiele gorzej, że o wnętrzu nie wspomnę a tu nie tylko o wygląd
    >> chodzi, a o "integralność", w clio sie rozłaziło po prostu.
    >
    > Ekhem - może postaraj się to porównać racjonalnie.

    OK - koszt naprawy radia w corolli - 180 zł. Przez dziewięć lat na wszystkie
    wizyty u mechaników - w tym przez trzy lata w ASO, wydałem 4,2 tysiąca (z
    czego ASO "zjadło" prawie 3 tys., w zaufanym warsztacie wyszłoby pewnie
    1-1,5 tys.). Innych wydatków (poza wspomnianym radiem i oczywiście
    eksploatacyjnymi) nie było. Koszt remontów clio w ciągu bez mała czterech
    lat przekroczył 9,5 tysiąca (w tym eksploatacja). Oczywiście paliwa nie
    liczę. Gdybym chciał wymienić plastiki i pomalować to, co zmatowiało,
    wyszłoby pewnie 12-14 kawałków (by wyglądały podobnie, czy też były w
    porównywalnym stanie). Jest bardziej racjonalnie?

    > Aha - czyli porównujesz stare usportowione Clio do cywilnej Corolli
    > E11FL? W sumie to jeszcze gorzej, ponieważ ja mam porównanie tej R19 91'
    > z Corollą E10 97' - samochody tej samej klasy, konstrukcyjnie
    > bardziej zbliżone, eksploatowane w tym samych czasie. Ba, R5 też tam
    > się gdzieś przemykało i jakoś tragedii nie było.

    Porównuję auto klasy B francuskiego producenta w przyzwoitym stanie
    początkowym, eksploatowane bardzo podobnie z autem klasy C japońskiego
    producenta, które jako nowe było dwa razy tańsze i o wiele słabiej
    wyposażone. I nie mówię o elementach istotnie różniących (charakter
    zawieszenia, silnik, charakterystyka prowadzenia) - a wyłącznie jakość
    materiałów, z których były wykonane.

    > Wyjątkowy to on był, ale ze względu na to rozłażenie się.

    Nie mam zdjęć, ale rodzina i znajomi widzieli jedno i drugie auto. Przy
    sprzedaży clio "poszło" za ciut ponad 1/2 ceny komisowej, corolla za ok. 1,2
    allegrowej (mówię o cenie z kilku aukcji, zdarzały sie i tańsze i droższe od
    tej kwoty, choć średniej arytmetycznej ze wszystkich nie liczyłem). O czymś
    to świadczy, prawda?

    > Tak, typowe w samochodach używanych o nieokreślonej przeszłości.

    Całkiem możliwe, ale nie zdarzyło się to w żadnym innym samochodzie - ani
    to, ani inne porównywalne problemy - przynajmniej nie w samochodach w tym
    wieku. Clio było moim trzecim autem (po "kanciaku" i golfie z 1989 roku) i
    do żadnego nie musiałem tyle dołożyć, żeby było w jeżdżącym, dalekim od
    ideału, stanie. A dbam o samochody, naprawdę.

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: