  • 1. Data: 2009-09-07 19:52:06
    Temat: Panasonic TX-P42X10Y -recenzja
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Witam, zastanawiam się nad zakupem Panasonic TX-P42X10Y, dlatego b. proszę o
    plusy i munusy tego sprzętu. Z góry dziękuję! Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-09-08 12:53:06
    Temat: Re: Panasonic TX-P42X10Y -recenzja
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, zastanawiam się nad zakupem Panasonic TX-P42X10Y, dlatego b. proszę
    > o plusy i munusy tego sprzętu. Z góry dziękuję! Pozdrawiam!

    Mam go dopiero tydzień.
    Obraz jest dobry na dobrym sygnale. Niestety mam tylko kablówkę analog. Poza
    tym próbuję z DVD.
    Oglądam w półmroku na kontraście zjechanym prawie do zera.
    TVP1 analog jest chwilami rewelka. Reszta jak cię mogę. DVD zależy, jaki
    film.
    Dźwięk wg mnie jak na taki płaski TVset jest rewelacyjny.
    Chciałbym zakontraktować UPC cyfrowy, ale niektórzy mówią, że z tym jest
    kicha. Więc jeszcze się waham.
    Szkoda, że nie ma zegara, bo żeby wiedzieć która godzina, muszę włączyć na
    chwilę telegazetę.
    Bardziej fachowych info nie podam, bo się na tym nie znam.
    Na razie jestem zadowolony.
    Pozdrawiam,
    jagr
    Aha, przy ustawionym dużym kontraście nie da się oglądać.

  • 3. Data: 2009-09-08 17:20:33
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > jagr
    > Aha, przy ustawionym dużym kontraście nie da się oglądać.

    Dzięki! W jak dużym pokoju masz go? Bo ja zamierzam kupić do pokoju tylko 17
    m2, więc chyba 50" bez sensu, choć widzę, że TX-P50C10Y jest już całkiem
    przystępny :)

  • 4. Data: 2009-09-09 06:03:22
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    > Dzięki! W jak dużym pokoju masz go? Bo ja zamierzam kupić do pokoju tylko
    > 17 m2, więc chyba 50" bez sensu, choć widzę, że TX-P50C10Y jest już
    > całkiem przystępny :)

    Ja mam w 25m2. Ale w poprzek. Wychodzi ok. 3,5m od ekranu. Przydałoby się z
    70 cm bliżej.
    Przy HD mogłoby być jeszcze bliżej, ale nowoczesne realizacje, gdzie są
    szybkie zmiany planów,
    najazdy, panoramy, tzw. dawanie po oczach, choć obraz żyleta, to bardzo
    męczy oglądanie go.
    Podczas prób (filmy) siadałem blisko, ale odruchowo odsuwałem się dalej, bo
    po kwadransie
    byłem zmęczony takim oglądaniem.
    Przy statycznych ujęciach, łagodnej realizacji filmu można oglądać sporo
    bliżej.

    Byłem wczoraj w pokoju właśnie ok. 18 m2 gdzie stał 50". Pikseloza. Za duży
    (HD ready).
    Może przy fullHD nie byłoby pikseli widać, ale i tak pozostaje problem, o
    którym
    pisałem wyżej.

  • 5. Data: 2009-09-09 07:23:33
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Adax" <A...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    >m2, więc chyba 50" bez sensu, choć widzę, że TX-P50C10Y jest już całkiem

    Wielkosc pokoju do pewnego stopnia nie ma znaczenia.
    Wazna jest odleglosc od ekranu. Powyzej 3, 3.5 metra
    mysle mozna juz brac 46-50.

  • 6. Data: 2009-10-15 18:41:58
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Mam go dopiero tydzień. (...)

    Witam ponownie, bo zbliża się Mikołaj, tzn. śnieg już pada ;)
    Czy odblaskowa rama i szklany ochronny ekran nie powodują refleksów i dużych
    odbić oświetlenia czy również przy dziennej jasności? Serdeczności!

  • 7. Data: 2009-12-11 13:04:37
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Witam ponownie, bo zbliża się Mikołaj, tzn. śnieg już pada ;)
    > Czy odblaskowa rama i szklany ochronny ekran nie powodują refleksów i
    > dużych odbić oświetlenia czy również przy dziennej jasności? Serdeczności!

    Nie powoduja. Ale tak jak napisalem wtedy przydaje sie tryb ECO.
    W nocy, czy wieczorem ladnie sciemnia obraz (tak zeby nie walil po oczach i
    nie zuzywal po 250W energii) a w dzien w zaleznosci od oswietlenia z
    zewnatrz robi "jasniej".
    Tak naprawde to ze jest szyba przed matryca widac z bardzo bliska jak
    spojrzysz na obraz z boku - mozna pod pewnym katem dostrzec dwa obrazy.