    From: "Latet" <l...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonic Lumix TZ-10 - straszne szumy w sciezce audio
    Date: Thu, 15 Apr 2010 09:37:29 +0200

    > Nabyłem właśnie Lumixa TZ-10:
    > http://www.optyczne.pl//?aparat=1106&producent=64&pi
    x=0&zoom=0

    > Wszystko super, tylko jest 1 problem - w ścieżce dźwiękowaj filmów (zarówno
    > .mov jak i .mts) obecny jest stały, dość głośny szum.
    >
    > Czy jest na grupie ktoś, kto miał okazję potestować ten aparat? Czy ten
    > okropny szum, to jego cecha, czy też wada tylko mojego egzemplarza, więc
    > gwarancja załatwi sprawę?

    Przetesotwałem inny egzemplarz TZ-10 w sklepie. Niestety - to samo. A więc to
    cecha, a nie wada.

    Mimo, że to Polska, w sklepie pozwolono mi zamienić ten aparat na inny - Sony
    DSC-HX5V. Ten jednak także wykazuje dość wyraźne szumy w dźwięku (choć nie aż
    tak dokuczliwe jak Panasonic TZ-10). Wnioskuję więc, że problem szumów związany
    jest z wkraczającą do małych kompaktów możliwością nagrywania dźwięku stereo.

    Wielka szkoda, że nie można przełączyć na mono. Podejrzewam, że wtedy dźwięk nie
    byłby gorszy niż w rzeczy tańszych, starszych kompaktów z dźwiękiem mono.

    No cóż - skupię się na obrazie :-)
    Już po godzinie testów zauważyłem przewagę Sony HX5V nad Panasonic TZ-10 jeśli
    chodzi o szumy (obrazu video) przy słabym świetle. A to bardzo ważne dla mnie.
    No i ma full-HD 50i, więc w sumie cieszę się, że jednak kupiłem, choć
    niezamierzenie, ten aparat :-)

    latet