eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaPanasonic G1 - jaka lampa błyskowa? czy da się pożenić z Canon 420EX › Re: Panasonic G1 - jaka lampa błyskowa? czy da się pożenić z Canon 420EX
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonic G1 - jaka lampa błyskowa? czy da się pożenić z Canon 420EX
    Date: Fri, 27 Feb 2009 17:07:20 +0100

    On Fri, 27 Feb 2009, dominik wrote:

    > Niektórzy wkurzają się, że w sony/minolcie jest przeprojektowana stopka bo
    > inne lampy nie działają.

    Działają, tak samo dobrze (lub tak samo źle, jak kto woli).
    Znaczy manualnie - tylko "stopka przejściówka" jest potrzebna.

    > Przy okazji stopka jak stopka, ale jest mocniejsza, bardziej zwarta i lepsza
    > po prostu.

    Powiedzmy tak: "nie mam przekonania".
    Tak, mam Minoltę, a co :)

    > BTW: czy metz, sigma i inne lampy "wielosystemowe" działają bez problemu czy
    > to w canonie czy to w nikonie? Czy tam też lampa jest pod konkretny aparat?

    "Zależy".
    Metz produkuje dwie serie lamp: jedne "dedykowane", ktore w zasadzie są
    identyczne ale mają fabrycznie montowaną część "dedykowaną" na spodzie
    lampy, są to m.in. rodziny 48 i 58, drugie "uniwersalne", wyposażone
    w gniazdo Metza :) które łączy się poprzez adapter (zwany kostką)
    do danego systemu. Do tej serii należą 45, 54 i 76 ("młotki").

    pzdr, Gotfryd