eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaPanasonic G1 - jaka lampa błyskowa? czy da się pożenić z Canon 420EXRe: Panasonic G1 - jaka lampa błyskowa? czy da się pożenić z Canon 420EX
    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonic G1 - jaka lampa błyskowa? czy da się pożenić z Canon 420EX
    Date: Fri, 27 Feb 2009 11:28:44 +0100

    ktotek (K.P.) pisze:
    > Ja bym się nie bawił w ożenek Panasa z Canonem - o ile się uda nie
    > będzie mowy o TTL czy FP (synchro z krótkimi czasami). Najrozsądniej
    > chyba ożenić G1 z lampą od 4/3 bo to ta sama stopka (...)

    Ta sama stopka to jest w wszelkich aparatach poza minoltą.

    No i co z tej wielkiej kompatybilności skoro i tak do każdego systemu
    jest inna lampka która inaczej gada?
    Niektórzy wkurzają się, że w sony/minolcie jest przeprojektowana stopka
    bo inne lampy nie działają. Przeniesienie samych styków do wyzwalania
    nie jest problemem, bo co innego będzie działać?
    Przy okazji stopka jak stopka, ale jest mocniejsza, bardziej zwarta i
    lepsza po prostu.

    BTW: czy metz, sigma i inne lampy "wielosystemowe" działają bez problemu
    czy to w canonie czy to w nikonie? Czy tam też lampa jest pod konkretny
    aparat? Wiem, że do sonego wystarczy zmienić stopkę, ale jak jest gdzie
    indziej?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \