  • Data: 2009-02-23 07:30:59
    Temat: Re: Panas G1 - czy to nowy trend?
    Od: "J." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > matowke zmiescic musza. I najprosciej jest to zrobic
    > ladujac go wlasnie w miejsce matowki.

    Niekoniecznie!
    Matówka MUSI być tam gdzie jest, bo inaczej by nie starczy miejsca na te
    wszystkie pryzmaty czy lusterka kątowe do peryskopowych łamańców, gdyby ją
    umieścić niecentralnie na body. Tymczasem EVF [bo o tym mówimy] może być
    wszędzie, np. w rogu obudowy, co w przypadku "kompaktowego" aparaciku jest wg.
    mnie rozwiazaniem optymalnym. Tym bardziej, że nie koliduje z dużym LCD i
    klawiszologią na tylnej ściance. Takie rozwiązanie bywało stosowane w
    niektórych kompaktach, np. w Nikonie bodajże P60, a w erze mezozoicznej w
    którymś z aparatów HP [ok, spluwam przez lewe ramię ;-) ]. To,że w hybrydach
    EVF-y umieszcza sie nagminnie nad obiektywem, jak w lustrach, nie ma
    racjonalnego wyjasnienia poza stylistyką małpowania lustrzanek.
    Inna rzecz,że ten wizjerek z Nikona [to był chyba ten model co napisałem, ale
    głowy nie dam, macałem w MM] był malutki, ale przeciez wcale nie musiał ;-)
    Wg. mnie, największym błędem Olympusa w tym testowym kompaktowym prototypie
    u4/3 co kiedyś pokazywali jest własnie brak EVF lub wizjera optycznego, oby to
    skorygowali czym prędzej...
    Pozdrawiam
    -J.