  • 1. Data: 2011-11-03 15:35:02
    Temat: Pamięci do i3-2100
    Od: " Rafał" <b...@N...gazeta.pl>

    Procesor i3-2100 na płycie Asus P8P67 LE
    A teraz, czy ktoś doradzi jakie pamięci do tego będą dobre?
    Bo opis płyty jest dość mętny...
    DDR3-1066, DDR3-1333, DDR3-1600 a może coś szybszego?
    Chodzi mi o jakieś optimum, ale też chciałbym wiedzieć jaki jest default dla
    tego procesora.
    A przy okazji, czy chłodzenie z LGA775 będzie pasować do LGA1155?

  • 2. Data: 2011-11-03 15:59:09
    Temat: Re: Pamięci do i3-2100
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-03 16:35, Rafał wrote:
> [...]
    > tego procesora.
    > A przy okazji, czy chłodzenie z LGA775 będzie pasować do LGA1155?

    Zgodnie ze spec. (klarowną) intela, procesory na LGA1155 mają wbudowany
    kontroler pamięci:

    http://ark.intel.com/products/53422?wapkw=i3-2100

    Do tego procesoera DDR3-1066 lub DDR3-1333, reszta to jak mniemam
    podkręcanie i ew. brak stabilności.

    Generalnie chłodzenie powinno pasować, chyba że mówimy o jakiejś b.
    dużek różnicy w wydzielaniu ciepła pomiędzy poprzednim procesorem a
    aktualnym co raczej mało prawdopodobne (nie wnikając w podkręcanie).

  • 3. Data: 2011-11-03 20:30:21
    Od: divek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-03 16:35, Rafał pisze:
    > Procesor i3-2100 na płycie Asus P8P67 LE
    > A teraz, czy ktoś doradzi jakie pamięci do tego będą dobre?
    > Bo opis płyty jest dość mętny...
    > DDR3-1066, DDR3-1333, DDR3-1600 a może coś szybszego?

    Było, było, było...
    Wszystkie pracujące na 1,5V na danym profilu, na którym chcesz je puścić.
    Zainteresuj się tym wątkiem:
    http://tinyurl.com/3khuz8v
    i innymi podobnymi...

    --
    Pozdrowienia,
    divek

  • 4. Data: 2011-11-06 13:39:10
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    " Rafał" <b...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > A przy okazji, czy chłodzenie z LGA775 będzie pasować do LGA1155?

    nie bedzie, trzeba wyciagnac plastikowe kolki i przykrecic srubkami
    http://www.youtube.com/watch?v=hNcje3JRO0A

    rozstaw 1155 jest wiekszy od rozstawu 775 o milimetr czy poltora
    a wyjecie kolkow i zastosowanie m4 z motylkami sprawia ze wszystko
    pasuje idealnie, mam tak skrecone kilka kompow bo kupilem kiedys
    za grosze karton frezzerow 7 i uzywam ich do dzis

    niestety zabawa nieoplacalna dla jednej sztuki bo potrzebujesz
    tez trudne do dostania podkladki plastikowe miedzy krzyzak a plyte
    zeby nie podrapac pcb i zachowac odpowiednia odleglosc

    choldzenia intela dolaczanego do tanich procesorow (gdzie ramka
    wentylatora i mocowanie kolkow to jedna plastikowa czesc) nie
    wykorzystasz wcale

  • 5. Data: 2011-11-09 19:17:09
    Od: " Rafał" <b...@g...pl>

    Rafał Łukawski <r...@l...pl> napisał(a):

    > Do tego procesoera DDR3-1066 lub DDR3-1333, reszta to jak mniemam
    > podkręcanie i ew. brak stabilności.

    założyłem DDR3-1333
    W biosie widziane są jako DDR3-1333 jednak CPU-Z w zakładce "Memory" pokazuje
    DRAM Freq. 668 MHz i FSBL:DRAM 1:5
    czy tak ma być, bo CPU-Z przekłamuje?

    screny :
    http://img526.imageshack.us/img526/4014/beznazwy1kop
    iau.gif
    http://img847.imageshack.us/img847/1906/beznazwy2kop
    iaq.gif

  • 6. Data: 2011-11-09 19:30:34
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2011-11-09 20:17, Rafał napisał/a:

    > założyłem DDR3-1333
    > W biosie widziane są jako DDR3-1333 jednak CPU-Z w zakładce "Memory" pokazuje
> [...]
    Nie przekłamuje. Ten typ tak ma - w przypadku pamięci DDR częstotliwość
    rzeczywista jest 2 razy mniejsza od częstotliwości efektywnej.
    Różne programy diagnostyczne pokazują częstotliwość efektywną lub
    rzeczywistą i stąd te rozbieżności

    Sprawdź jeszcze w ten sposób:
    Program Speccy:
    http://www.dobreprogramy.pl/Speccy,Program,Windows,1
    5677.html
    Po uruchomieniu, wybierz z menu "Plik" opcję "Opublikuj zrzut" i podaj
    tylko link do tego zrzutu (odpowiednia opcja pojawia się na ekranie -
    "Kopiuj do schowka"

    --
    Cz.

  • 7. Data: 2011-11-09 20:09:11
    Od: " Rafał" <b...@g...pl>

    Czarek <c...@n...fm> napisał(a):

    > Sprawdź jeszcze w ten sposób:
    > Program Speccy:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Speccy,Program,Windows,1
    5677.html

    jest tak samo
    http://img228.imageshack.us/img228/2994/beznazwy1kop
    ial.gif
    no ale jeśli tak ma być, to sie nie martwie