  • 51. Data: 2015-02-17 02:08:58
    Temat: Re: Pamięć w Androidzie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mbu34e$dcd$...@n...news.atman.pl

    > Czyli bardzo świeże. ;) Ciekawe z jakim wyprzedzeniem Here
    > wróży mi mieszkanie przy ulicy Karola Białkowskiego... ;)

    Ciekawe, z jakim wyprzedzeniem uruchomili spalony most Łazienkowski.

    https://www.google.pl/maps/@52.2257969,21.0496503,16
    z?hl=pl

    Googlasta nie ma przyszłości. ;)
    Here ciągnąłem dziś, czy raczej wczoraj -- w poniedziałek.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2015-02-17 05:38:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > aplikacji, nie da się jej zmienić, można tylko przenieść już zainstalowaną
    > aplikację na partycję "storage" (choć nie w całości). I to właśnie
    > powoduje niekiedy problemy ze ściągnięciem i zainstalowaniem aplikacji. Z
    > drugiej strony ów mechanizm dualnego sposobu korzystania z tej pamięci
    > "operacyjnej" powoduje, że system zaczyna po jakimś czasie mulić, bo
    > zwyczajnie brakuje mu pamięci operacyjnej, gdyż jej większa część jest bez
    > sensu wykorzystana jako "storage". A 8 czy 16 GB tej prawdziwej "storage"
    > leży odłogiem, bo system nic nie chce o niej wiedzieć ;->

    Weź pod uwagę, że zawartość pamięci RAM znika po wyłączeniu
    zasilania (w przypadku telefonu: wyjęciu baterii).
    Gdyby więc było prawdą, że pamięć RAM była używana jako
    storage to co zainstalowałeś tam znikałoby po wyjęciu baterii.
    Jeśli nie znika, to może być tam ładowane do RAM w czasie startu
    systemu ale jakoś w to wątpię - chyba że apek instaluje "serwisy"
    jakies "widgety" czy inne "TSRy" z MS-DOS (terminate & stay resident).

  • 53. Data: 2015-02-17 05:40:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...
    > On Wed, 11 Feb 2015 14:56:13 +0100, "J.F."
    >>> extSdCard (*)
    >>> media_rw
    >>> obb
    >>> sdcard (*)
    >>> secure
    >>> shell
    >>> UsbDriveA (*)

    > Ze dwie strony zwraca :-)
    >
    > rootfs na /
    > /data/media dwa razy jako /storage/emulated/legacy i .../0, a - i
    > jeszcze na /mnt/shell/emulated
    >
    > Burdel :-)

    To teraz już wiecie dlaczego m. inn. Apple wybrał rozwiązanie
    z dużą, bardzo dużą ale JEDNĄ pamięcią masową... i brak SD card.
    Po prostu nie ma tego burdelu, a conajmniej jest on dużo mniejszy.

  • 54. Data: 2015-02-17 07:22:22
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > To teraz już wiecie dlaczego m. inn. Apple wybrał rozwiązanie
    > z dużą, bardzo dużą ale JEDNĄ pamięcią masową... i brak SD card.
    > Po prostu nie ma tego burdelu, a conajmniej jest on dużo mniejszy.
    Oczywiście, brak możliwości rozbudowy pamięci to niesamowita zaleta,
    która uzasadnia wyśrubowaną cenę :)

    --
    marfi

  • 55. Data: 2015-02-17 10:56:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message
    >
    > Weź pod uwagę, że zawartość pamięci RAM znika po wyłączeniu
    > zasilania (w przypadku telefonu: wyjęciu baterii).

    RAM to Random Access memeory - nie oznacza nic na temat zachowywania lub
    jej zawartości po zaniku zasialnia a jedynie sposób dostępu do niej.
    Pamieć Flash tez jest RAM.

    Mylisz z DRAM czyli Dynamic, która
    to pamięć wymaga częstego odświeżania zawartości co w konsekwencji
    prowadzi do utraty danych przy zaniku zasilania ale z powodu braku
    zasilania układu odświeżającego a nie samej pamięci. Zresztą są kości
    DRAM z wewnetrzną bateria i autonomicznym układem odświeżania, które
    możesz wyjąć z kompa i położyć na półke bez utraty danych,

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 56. Data: 2015-02-17 11:01:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To teraz już wiecie dlaczego m. inn. Apple wybrał rozwiązanie
    >z dużą, bardzo dużą ale JEDNĄ pamięcią masową... i brak SD card.
    >Po prostu nie ma tego burdelu, a conajmniej jest on dużo mniejszy.

    Wycinajac wszystkie mozliwosci oferowane przez inne systemy, i
    dodatkowo utudniajac transfer plikow, bo przeciez wiadomo ze klientom
    na tym nie zalezy :-)

    To moze nie byc taki burdel jak sie wydaje - jest stare podejscie,
    jest nowe, dla kompatybilnosci zamontowalismy w obu.
    Klient ma wybor gdzie umieszczac dane i programy.

    No moze jeszcze jakby apple dawalo 64 GB flash, u mnie 16+16 sie
    konczy.
    Daje ... ale nie we wszystkich :-)

    J.

  • 57. Data: 2015-02-17 11:05:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    >RAM to Random Access memeory - nie oznacza nic na temat zachowywania
    >lub
    >jej zawartości po zaniku zasialnia a jedynie sposób dostępu do niej.
    >Pamieć Flash tez jest RAM.

    No, w zasadzie tak, choc biorac pod uwage szczegoly zapisu, to nie
    calkiem :-)

> [...]
    >DRAM z wewnetrzną bateria i autonomicznym układem odświeżania, które
    >możesz wyjąć z kompa i położyć na półke bez utraty danych,

    Na dlugo chyba nie starczy, bo to odswiezanie pare mA bierze.
    Sa jeszcze SRAM - tam pamiec w spoczynku pobiera uA, wiec zadowoli sie
    resztka baterii lub jak piszesz - wbudowana.

    J.

  • 58. Data: 2015-02-17 11:22:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Na dlugo chyba nie starczy, bo to odswiezanie pare mA bierze.

    10 lat :)

  • 59. Data: 2015-02-17 12:15:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >10 lat :)

    To raczej nie jest DRAM, tylko SRAM.

    J.

  • 60. Data: 2015-02-17 12:31:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > To raczej nie jest DRAM, tylko SRAM.

    nie. SRAM nie wymaga odświeżania choć traci dane przy zaniku zasialania
    W tych kościach były normalne DRAMy plus układ odświeżania i bateryjka
    do zasilania.
    taka kolejna ślepa uliczka ewolucji :)