  • 1. Data: 2013-04-06 11:19:16
    Temat: Pamięć synchronicznie, czy asynchronicznie
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Wywiązała się dyskusja może trochę akademicka, ale na konkretnym
    przykładzie. Otóż chodzi o to jak będzie "lepiej" (w sensie wydajniej):
    gdy pamięć będzie działała synchronicznie, czy asynchronicznie?
    Pacjent to starsza płyta Asusa z chipsetem nForce4, procesorem AMD
    Athlon 64 3500+, pamięciami DDR. Procesor działa na 200MHz x 11, pamięć
    albo na 166/333MHz (tak automatycznie konfiguruje ją płyta), albo na
    200/400MHz (konfiguracja manualna). W pierwszym przypadku mamy nieco
    krótsze CAS=2.5 i tRAS=7, w drugim CAS=3, tRAS=8. Oczywiście pamięci
    obsługują oba tryby pracy, więc w sumie nie wiadomo dlaczego płyta
    wybiera teoretycznie wolniejszy tryb (a może wcale nie wolniejszy?).
    I jak? Mówiłem, że dyskusja akademicka ;-)

    Maciek

  • 2. Data: 2013-04-06 11:40:15
    Temat: Re: Pamięć synchronicznie, czy asynchronicznie
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-04-06 11:19, Maciek pisze:
> [...]
    > przykładzie. Otóż chodzi o to jak będzie "lepiej" (w sensie wydajniej):
    > gdy pamięć będzie działała synchronicznie, czy asynchronicznie?

    W przypadku jakich programów i systemów ma być lepiej?

> [...]
    > wybiera teoretycznie wolniejszy tryb (a może wcale nie wolniejszy?).
    > I jak? Mówiłem, że dyskusja akademicka ;-)

    Napisz, w jakich programach? ZTCP kilka lat temu przestawiałem parametr
    2T na 1T i prime 95 działało szybciej. Jako, że masz tą pamięć, to
    przecież możesz sprawdzić, czy będzie szybciej czy wolniej w tym, co
    używasz.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl