  • 31. Data: 2019-01-08 16:09:49
    Temat: Re: Paliwo zwykłe. Tylko w Auchanie.
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Paliwo to samo, różnica to dodatki dodawane do niego przez koncerny.

    ale te dodatki mogą co najwyżej uszlachetnić paliwo a nie spowodować, że
    nie będzie mógł gość wyjechać ze stacji czy samochód będzie mu mulił czy
    tam prychał.

  • 32. Data: 2019-01-08 16:13:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Wszystkie cysterny w polsce jadą z bodaj jednego i tego samego
    >miejsca niezależnie od koncernu.

    Z dwoch, bo jednak mamy dwie rafinerie.

    >to TO SAMO paliwo:)

    Zdaje sie ze jest jeszcze w obiegu importowane rosyjskie/bialoruskie
    paliwo,
    i kto wie, czy te koncerny nie zalatwily sobie wlasnych dostaw do
    stacji przy granicy.
    Jak trzeba dowiezc paliwo do Goerlitz, to czemu nie zamowic tez do
    Zgorzelca ?

    J.

  • 33. Data: 2019-01-08 16:37:28
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 08-01-2019 o 15:43, sirapacz pisze:

    > Wszystkie cysterny w polsce jadą z bodaj jednego i tego samego miejsca
    > niezależnie od koncernu.
    >
    > to TO SAMO paliwo:)

    Około 80% paliwa w Polsce to produkcja Orlen i Lotos. 20% to import od
    każdego z naszych sąsiadów, zależnie gdzie uda się taniej importerowi
    kupić. Czasem przyjeżdża paliwo nietrzymające norm i wtedy kupują to
    jakieś małe stacje noname.

    yabba

  • 34. Data: 2019-01-08 16:38:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 16:00, Kris pisze:

    > Ulegasz magi marketingu
    > Mam podejrzenie graniczące z pewnością ze paliwo na stacji Auchan to to samo paliwo
    które na sąsiedniej stacji z ładnym logiem znanego koncernu jest sporo droższe.
    > Kiedyś długaśną dyskusje czytałem w której kilka osób zaciekle przekonywało że VW
    Sharan jest dużo lepszym autem od Forda Galaxy. A Seat Alhambra to w ogóle wadliwy
    szajs

    Może i tak jest. Mnie na stacji tego samego koncernu zdarzało się zatankować
    paliwo różnej jakości. Niby jest to samo, ale jednak nie jest.
    Pamiętam też w necie testy zamarzania paliwa tankowanego na różńych
    stacjach - teoretycznie to samo paliwo a jednak zachowywało się inaczej.
    Nie zgłębiałem tego, ale wystarczyło mi doświadczyć zauważalnego spadku
    jakości
    dwa, trzy razy i wystarczy. Zakładam, że za jakością paliwa
    stoi czysta statystyka: czyli prawdopodobieństwo zatankowania
    jakiegoś syfu wzrasta wraz ze spadkiem ceny i tyle.
    Co wcale nie oznacza, że zatankowanie paliwa najdroższego załatwia sprawę.

  • 35. Data: 2019-01-08 16:41:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 15:43, sirapacz pisze:

    > Wszystkie cysterny w polsce jadą z bodaj jednego i tego samego miejsca
    > niezależnie od koncernu.
    >
    > to TO SAMO paliwo:)

    Ale jak robią kontrole i testy na stacjach,
    to wyniki są różne, więc to samo,
    ale ma różne własności?

    I nie myślę, tu o stacjach noname w POM
    ale o koncernowych.

  • 36. Data: 2019-01-08 18:16:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-01-2019 o 13:00, cef pisze:

    > Efekt słabego paliwa jest raczej długofalowy.
    > Oni spotykają się u mechanika.

    Obecnie już trzecie auto tankuję zazwyczaj na Auchanie.
    Do żadnego mechanika z silnikiem z tego powodu nie pojechałem jeszcze -
    więc ten efekt musi być bardzo długofalowy, np. metafizycznie tylko
    stwierdzalny....

  • 37. Data: 2019-01-08 18:17:03
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Wszystkie cysterny w polsce jadą z bodaj jednego i tego samego miejsca
    > niezależnie od koncernu.
    >
    > to TO SAMO paliwo:)

    To raz - a na Auchanach mają najmniej czasu żeby przy nim majstrować, z
    racji 100% obłożenia stacji przez większość czasu jej pracy.

  • 38. Data: 2019-01-08 18:23:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To raz - a na Auchanach mają najmniej czasu żeby przy nim majstrować,
    >z racji 100% obłożenia stacji przez większość czasu jej pracy.

    Ale w nocy nieczynna.

    No i pytanie gdzie Auchan kupuje ... moze nie musi majstrowac, bo
    najtanszy dostawca robi to za niego - w sensie - nawet bez wiedzy
    Auchan.
    A Auchan sie na paliwie nie zna, wiec nie sprawdzi.

    J.

  • 39. Data: 2019-01-08 18:26:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Obecnie już trzecie auto tankuję zazwyczaj na Auchanie.
    >Do żadnego mechanika z silnikiem z tego powodu nie pojechałem
    >jeszcze - więc ten efekt musi być bardzo długofalowy, np.
    >metafizycznie tylko stwierdzalny....

    A ile nimi przejechales?

    Bo moze jest dlugofalowy, np po 50kkm wtryski do regeneracji a DPF do
    czyszczenia ... tylko Ty auto juz sprzedales, a inni ... cos sie pan
    dziwi, ze trzeba naprawic, 200kkm na liczniku i sie dziwi :-)

    J.

  • 40. Data: 2019-01-08 18:46:45
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-08 o 15:09, J.F. pisze:

    > Etanol o ile pamietam ma dosc wysoka liczbe oktanowa, i w tej ilosci
    > raczej nie powinien przeszkadzac.
    > Chyba, ze wody do paliwa dolewaja ... ale czy to by sie szybko nie
    > zemscilo/wydalo ?

    Tak ale też żeby zostać poprawnie spalonym wymaga dużo większego
    stosunku AFR.

    Wszystkie mocne turbo wynalazki robi się zazwyczaj na E85 i podaje się
    go jakieś 30% więcej niż zwykłej benzyny, za to przyrost mocy tez jest
    fajny :)

    Lewis