  • 1. Data: 2015-06-12 00:16:16
    Temat: Paliwo do diesla staniało
    Od: k...@g...com

    cirka jebałt złotówkę na litrze. Pan telewizor powiedział przed chwilą że w Tesso
    tanio jest kurewsko i litr oleju rzepakowego wychodzi 3,66.

  • 2. Data: 2015-06-12 08:14:03
    Temat: Re: Paliwo do diesla staniało
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >wychodzi 3,66.
    dlatego zadbane golfisko 3 sdi kosztuje powyzej 5k i znika natychmiast. jest
    to szalenstwo ale takie sa fakty.
    wiesc - a jakze gminna - niesie ze silnik ten jako chyba jedyny w3,14erdala
    olej z transformatorow... cokolwiek to znaczy...
    a biodisel - takie cos kiedys bylo. - dostanie sie to jeszcze?

  • 3. Data: 2015-06-12 09:13:57
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "abn140" napisał:

    > a biodisel - takie cos kiedys bylo. - dostanie sie to jeszcze?

    Na każdej stacji. Tankujesz to nie zdając sobie sprawy.
    Paliwo ma do 7% bio psującego jakość.

    --
    Hinek

  • 4. Data: 2015-06-12 09:33:24
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-06-12 o 09:13, Hinek pisze:

    > Na każdej stacji. Tankujesz to nie zdając sobie sprawy.
    > Paliwo ma do 7% bio psującego jakość.

    A nawet więcej. Na Orlenie nazywa się to "ekodiesel". Widać to po żóltym
    zabarwieniu. Co ciekawe, takiego zabarwienia nie ma Statoil i
    Lukoil...ale pewnie dlatego że biorą paliwo bezposrednio z rosji.

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 5. Data: 2015-06-12 10:45:46
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-06-12 o 09:33, LordBluzg(R) pisze:

    > A nawet więcej. Na Orlenie nazywa się to "ekodiesel". Widać to po
    > żóltym zabarwieniu. Co ciekawe, takiego zabarwienia nie ma Statoil i
    > Lukoil...ale pewnie dlatego że biorą paliwo bezposrednio z rosji.

    żadna stacja w Polsce nie ma paliwa bezpośrednio z Rosji...

  • 6. Data: 2015-06-12 11:28:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-12 o 10:45, Tadeusz pisze:
    > (...)
    > żadna stacja w Polsce nie ma paliwa bezpośrednio z Rosji...

    A Lukoil skąd bierze?
    Kilka osób zachwalało jakość ich paliw.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2015-06-12 11:34:31
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Na każdej stacji. Tankujesz to nie zdając sobie sprawy.
    > Paliwo ma do 7% bio psującego jakość.
    >
    > --
    > Hinek
    to wiem.
    chodzi mi o ten rodzaj co to kiedys byl i frytami walilo za autem jak ktos
    to zatankowal.
    najczesciej przez pomylke....
    ale zatankowanie dychy takiego ojftu dawalo olejolidlowcom wymowke podczas
    kontroli "panie co tak smiedzi za waszmoscia"

  • 8. Data: 2015-06-12 11:58:49
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    > żadna stacja w Polsce nie ma paliwa bezpośrednio z Rosji...

    "Z Orlenu i Lotosu pochodzi ok. 75 proc. wszystkich paliw sprzedawanych
    w naszym kraju. Pozostałe 25 proc. sprowadzanych jest z zagranicy przez
    BP, Lukoil, Neste, Shell, Statoil oraz operatorów niezależnych, takich
    jak Anwin, WW Energy czy Petrodom."

    Orlen i Lotos mają swoje procedury "uszlachetniające" zupełnie inne niż
    pozostałe 25% operatorów :) Jeszcze parę lat temu Statoil kupował od
    Lotosu, teraz podobno coraz mniej. Nie odniosłes się co do
    koloru/zapachu paliwa. Przynajmniej w Wielkopolsce na Orlenie/Lotosie
    jest bardziej żółte niż na Statoil/Lukoil.

    Czytaj więcej na
    http://motoryzacja.interia.pl/news-orlen-bp-shell-cz
    y-statoil-nie-ma-znaczenia,nId,1387470#utm_source=pa
    ste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

  • 9. Data: 2015-06-12 12:10:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    >A nawet więcej. Na Orlenie nazywa się to "ekodiesel".

    Ekodiesel to ich nazwa paliwa o obnizonej zawartosci siarki.
    Teraz juz chyba innego nie robia (moze opalowy), ale nazwa zostala,
    widac sie dobrze sprzedaje.

    Z zawartoscia biododatkow to chyba nie ma nic wspolnego - ja sie juz
    pogubilem - sa, nie ma, musza byc, nie musza ... na razie, jesli sa,
    to chyba malo.

    Prawdziwy biodiesel (RME) chyba stracil na popularnosci - nawet w
    Niemczech sie wycofali producenci, pod pozorem zatykania DPF.

    >Widać to po żóltym zabarwieniu. Co ciekawe, takiego zabarwienia nie
    >ma Statoil i Lukoil...ale pewnie dlatego że biorą paliwo bezposrednio
    >z rosji.

    Niektore barwniki sa u nas obowiazkowe, ale to chyba w opalowym czy
    rolniczym.

    J.