  • Data: 2017-07-12 14:41:53
    Temat: Re: Paliwa w góre ? od kiedy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Daj jakis przyklad jak protestowales kiedy paliwa byly prawie po
    >szesc zlotych za litr.
    >Wtedy tez argument o drogim zarciu miales i darles ryja przeciwkom
    >kacapom i kozojebcom?

    Ale wtedy ropa byla droga, a akcyza w niej relatywnie tania.
    No i zlotowka miala wieksza wartosc.

    Teraz rzad (pardon, Sejm) oplate dodatkowa wsadzi, ropa podrozeje, a
    usunac nie bedzie juz komu.

    >Uwazam ze ceny ropy utrzymaja sie na obecnym poziomie bardzo dlugo.

    Ja tam taki pewny nie jestem. Pamietasz jak poszybowalo poprzednio ?
    Duzo czasu to zajelo ?
    To i teraz moze poszybowac.

    >Jak by na zawsze paliwo mialo zostac na poziomie 4,75
    >to nikt krzywdy mial nie bedzie a za 5 lat bedziemy mieli drogi na
    >przyzwoitym poziomie
    >i sporo osob ktore beda mialy prace przy remoncie i budowy drog
    >gminnych czy jak tam oni je nazywaja.

    Naiwnosc twoja jest tak wielka, ze az szyja boli :-)

    Obecnie w cenie litra benzyny za powiedzmy 4.30 mamy:
    1.540 akcyzy
    0.12941 oplaty paliwowej
    0.804 VAT - podnoszonego przez dwie poprzednie oplaty.

    Razem 2.47 zl podatkow.
    I mylisz, ze jak rzad dolozy kolejne 25gr, to sie drogi polepsza ?
    Wystarczy mniej krasc i wiecej z tych podatkow przeznaczyc na drogi.

    J.