  • Data: 2012-04-18 22:52:24
    Temat: Re: Palenie w samochodzie
    Od: LEPEK <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-18 14:34, Myjk pisze:

    > Co do "wrodzonego" charakteru i chłonięcia z otoczenia się zgadzamy,
    > natomiast nie zgadzamy się do reszty -- charakter, za pomocą odpowiedniego
    > przyłożenia sposobu i pracy, można zmienić. To samo w przypadku otoczenia
    > -- nie zmieni się świata, ale można nauczyć dziecko jak się przed "złym"
    > otoczeniem ustrzec.

    Ustrzec - nie. Ostrzegać - tak. Jesteś w 100% przekonany o skuteczności
    takiego działania?

    > Ile wg Ciebie trzeba razy powtórzyć, zanim uzna się, że dziecku nie daje
    > się czegoś wytłumaczyć? 10? 15? 50? 100? Pytanie jest oczywiście
    > retoryczne, bo ja zawsze uznam, że powiedziano o jeden raz za mało, albo co
    > bardziej prawdopodobne, użyto złej formy.

    Ale uznasz tak przed faktem, czy po?

    > Nadal różnimy się w analizie przyczyn wystąpienia takiego zachowania. Cały
    > czas zdajesz się widzieć jedynie wynik, nie szukając powodów tych zachowań,
    > które niestety, i co którym trudno jest zaakceptować, leżą głównie w
    > rodzicach.

    Głównie, ale nie jedynie. Dziecko jest osobowością poszukującą
    doświadczeń, aby się nauczyć czegoś. Nie da się wytłumaczyć wszystkiego
    tak, że przyjmie to za pewnik.

    > Znowu przytaczasz tylko wynik sytuacji. Podaj przyczynę.

    Ciekawość choćby.

    W teorii wszystkie te założenia i wnioski brzmią logicznie. Ale życie
    nie jest podręcznikiem psychologii.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański