  • Data: 2012-04-13 13:14:10
    Temat: Re: Palenie w samochodzie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Myjk,

    > Jeśli jednak nie, to co ciekawego wymyślisz na obronę swojej tezy?

    Jak nie, kiedy tak? Wpływ rodziców na wychowanie zmniejsza się
    znacząco, gdy dziecko pójdzie do szkoły. A tu już jest pełna loteria
    możliwości trafienia na mniej lub bardziej nieciekawe sytuacje. Dzieci
    chłoną jak gąbka wszystko z otoczenia. Z rodzicami spędzają mniej
    czasu niż w szkole i wśród rówieśników. I z wiekiem te proporcje się
    pogarszają. W zalezności od tego, mna co trafią, mogą pobierać
    niekoniecznie pozytywne wzorce zachowań. Na dokładkę w domu moga być
    wzorowe a poza domem całkiem inne - wystarczy poobserwować dzieciaki
    wracające ze szkoły. Ledwie od ziemii odrosnięte a klną jakby za każde
    przekleństwo płacono im zlotówkę. I to często dzieci "z dobrych
    domów".

    Mój syn w wieku 9 lat, gdy znalazł się w sytuacji stresowej ujawnił
    taki zasób słownictwa, że zastanawiałem się, czy nie zacząć notować co
    ciekawszych. Z domu tego nie wyniósł.

    Z młodszymi dziećmi też różowo nie jest - nie wytłumaczysz skutecznie
    dwulatkowi, że ma czegoś nie robić. A nie zawsze można pozwolić na to,
    żeby sobie zrobil krzywdę. Lepiej dać klapsa niz pozwolić na dotykanie
    rozpalonego żelazka (to tylko przykład!).

    > Że takie dobre i wyjątkowe dziecko mi się akurat trafiło?

    Ale napisz po prostu, ile to Twoje dziecko ma lat. Będziemy mieli o
    czym dyskutować.
    W tej chwili nic nie wiem o Twojej sytuacji -- ani nie znam wieku
    dziecka, ani nie wiem, w jakim towarzystwie się porusza poza domem.

    > To się nie wysilaj, odrazu ci podpowiem. Już nie raz to słyszałem od
    > ludzi. Problem w tym, że ci ludzie nie widzą ile energii i czasu
    > włożyłem wraz z żoną w to, by mieć takie "wyjątkowe" dziecko.

    Każde dziecko jest wyjątkowe dla swoich rodziców.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl