  • Data: 2012-04-13 10:38:26
    Temat: Re: Palenie w samochodzie
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13.04.2012 Myjk <m...@n...op.pl> napisał/a:

    > Czy to pytanie jest podchwytliwe?

    Oczywiście :)

    > Co lub kto określa, że rodzina jest patologiczna? Dzisiaj za patologię,
    > przykładowo, uznaje się bicie (klaps) dziecka raz i więcej razy dziennie.
    > Jutro patologiczna może być rodzina bijąca (klapsująca) dziecko raz w roku.
    > Poza tym gdzie kończy się klaps, a zaczyna się uderzenie? Dopóki nie będzie
    > siniaka to jeszcze klaps?

    Ciężko zdefiniować. Może tak: jak nie przestaje boleć w przeciągu dwóch
    trzech minut to to nie jest klaps.

    > Poza tym tutaj naprawdę nie chodzi o siłę czy ilość, chodzi o sam fakt
    > zajścia takiej sytuacji. Uderzenie dziecka przez rodzica to mentalna
    > przegrana tego drugiego.

    Wtargnięcie dziecka na jezdnie w trakcie omawiania niebezpieczeństwa
    jest dużo poważniejszą przegraną...

    > Słucham.

    Klaps jest szybki, krótkotrwały w skutkach, łatwy do zrozumienia i
    świetnie łączy przyczynę ze skutkiem. A z drugiej strony przemoc
    psychiczna jest o wiele groźniejsza: potrafi pozostawić wieloletnie
    ślady w psychice, głupi tekst w stylu "jesteś niegrzeczny i mamusia już
    cię nie kocha" potrafi latami tkwić w głowie.

    Oczywiście możemy zacząć rozmawiać o idealnie kulistych^W^W^W idalnych
    rodzicach i idealnych dzieciach, ale przejdźmy do rzeczywistości: w
    procesie wychowawczym kary są niezbędne. IMO klaps w sytuacji nagłej nie
    jest zły.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski