  • 1. Data: 2011-08-11 15:14:17
    Temat: Padniety seagate [waw]
    Od: KiloSierra <K...@s...pl>

    system przestał widziec dysk :(
    bios wykrywa ale pokazuje pojemnosc zero

    dysk to dysk to Barracuda 7200.11 500GB
    model ST3500320as
    firmware SD15
    czyli zdaje sie czarna seria :[

    i teraz pytanie czy jest ktos / firma w warszawie ktora go przywroci do
    zycia?

    gogiel mi wywala czestochowy i poznanie... a wolal bym go osobiscie zawieść

    z gory dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2011-08-11 16:26:38
    Temat: Re: Padniety seagate [waw]
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "KiloSierra" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > system przestał widziec dysk :(
    > bios wykrywa ale pokazuje pojemnosc zero

> [...]

    To wgraj poprawiony firmware.

  • 3. Data: 2011-08-11 18:40:30
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 17:14:17 +0200, KiloSierra napisał(a):

> [...]
    > zycia?
    >
    > gogiel mi wywala czestochowy i poznanie... a wolal bym go osobiscie zawieść

    na allegro poszukaj. Przykładowo
    http://oferia.pl/usluga/item530155-naprawa-dysku-sea
    gate-warszawa-tel-728-164-164
    a na allegro http://tnij.org/mz4z

  • 4. Data: 2011-08-11 18:51:23
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    http://www.hddrecovery.pl/forum/showthread.php?t=8

  • 5. Data: 2011-08-12 06:57:44
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-11 17:14, KiloSierra pisze:
    > system przestał widziec dysk :(
    > bios wykrywa ale pokazuje pojemnosc zero
> [...]

    Hmmm - przez chwilę myślałem, że tego newsa napisałem ja tylko nie
    pamiętam bo już byłem bardzo śpiący.

    Wczoraj walczyłem z tym samym dyskiem, ten sam firmware.
    Troszkę objawy inne - nie był wykrywany przez BIOS ale czuć było, że
    silniczek coś tam robi.

    Sprawa wygląda tak - na Allegro za 30zł z przesyłką można kupić terminal
    dyskowy na USB ( http://tiny.pl/h5fv8 ).
    Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę - to to, że końcówka musi być z takim
    złączem troszkę mniejszym niż te standardowe stosowane do podłączenia
    np. Powera w obudowie. Ja nie zwróciłem i musiałem rozwalić całą
    kosteczkę i podłączyć na "pajączka" bo piny w dysku są bardzo blisko siebie.
    Większość tych kabelków ma na CD instrukcję co i jak dalej robić.
    Jakby co mogę coś pomóż - choć cała operacja to z 10 minut roboty.

    Niestety u mnie to chyba nie jest ten typowy problem tylko coś z
    silniczkiem/łożyskiem - talerze nie za bardzo chcą się obracać
    po wydaniu z terminala odpowiedniej komendy i doszedłem tylko do połowy
    instrukcji uzdrowienia.
    Po lekkim wstrząśnięciu (oczywiście wyłączonego) dysku - jest on
    wykrywany przez BIOS i Windowsa widać pliki i katalogi, które dają się
    odczytać - jednak podczas próby zgrania danych transfer po kilku
    sekundach spada do 200KB/s - więc trochę czasu potrzeba by zgrać te 500GB.
    Jak nerwowo dam radę do dzisiaj robię jeszcze jedno podejście - a jak
    nie to chyba kredyt w banku i dam do odzyskania :-(

    > gogiel mi wywala czestochowy i poznanie... a wolal bym go osobiscie zawieść
    PS. Mieszkam 10km od Częstochowy ;-)

  • 6. Data: 2011-08-12 07:40:54
    Od: KiloSierra <K...@s...pl>

    W dniu 11/08/12 08:57, RadekD pisze:

> [...]
    > silniczek coś tam robi.
    >
    > Sprawa wygląda tak - na Allegro za 30zł z przesyłką można kupić terminal

    jak bym na tym dysku mial backup internetu czy jakies pornole to bym sie
    mogl sam bawic w adama slodowego.... niestety zbyt wazne dane tam sa by
    ryzykowac jakas pomylke mimo ze instrukcje "dla opornych" sa w necie

  • 7. Data: 2011-08-12 07:45:43
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 09:40:54 +0200, KiloSierra na pl.comp.pecet
    napisał(a):

    > niestety zbyt wazne dane tam sa by ryzykowac jakas pomylke

    To nie są ważne dane. A dlaczego, to sobie sam odpowiedz.

    "Nadmiar zalet to duża wada."

  • 8. Data: 2011-08-12 12:43:07
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Ja wysyłałem tutaj:

    www.hdlab.pl

    Ekspertyza bezpłatna wraz z podaniem szacunkowych kosztów, U mnie
    zazwyczaj wychodziło mniej niż szacowali.

    Najdroższą usługę jaką u nich robiłem - 2600 zł netto wyszło.

    G.B.