  • 11. Data: 2009-03-17 13:09:06
    Temat: Re: Padnięty Seagate Barracuda
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    Vituniu pisze:

    > IIRC komus udala sie aktualizacja firmware bez wykrywania dysku.

    http://forum.hddguru.com/tutorial-resolve-lba-seagat
    e-7200-bios-don-recognize-t11040.html
    http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=128807
    &st=0

  • 12. Data: 2009-03-17 13:26:41
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    Vituniu pisze:

    > IIRC komus udala sie aktualizacja firmware bez wykrywania dysku.

    Barracudy mają serwisowe złącze szeregowe więc mozna. Tylko trzeba
    przygotowac kabel jak opisano powyżej.

    Tak w ogóle to ja okazałem się być miętki i zrobiłem aktualizację jak
    tylko poszła informacja że już można. Ale diehardzi teraz maja jazdę :)
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 13. Data: 2009-03-17 13:35:52
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 13:57:43 +0100, "Vituniu" <v...@p...fm>
    wrote:

    >IIRC komus udala sie aktualizacja firmware bez wykrywania dysku.
    >
    >Dysk podpiety pod pierwszy kontroler jako JEDYNY naped
    >w systemie, komp podniesiony z pena czy innej dyskietki.

    Kombinuję w róznych konfiguracjahc. N arazie cisza.

    >Rzecz zdaje sie dotyczyla tej ostatniej wadliwej partii dyskow,
    >z tym, ze moge sie mylic... pamiec juz nie ta. :/
    >
    >A tak swoja droga - ja bym sie nie przejmowal... Gdyby na tym
    >dysku byly jakiekolwiek wazne dane to kolega na pewno mialby
    >ich kopie.*

    Wiesz - ja swoje ważne adne trzymam na kopmpie w pracy, serwerze do
    backupów, serwerze domowym plus płytki. O notebooku czy penach na
    rzeczy bieżące nie wspomnę nawet. Kumplowi proponowałem jakiś czas
    temu chociaż jakiegoś NAS-a do domowej sieci - no ale wiedział lepiej.
    A potem jak w trwoga to do kumpla. ;-) Wiesz - zdarza mi się widzieć
    np. systemy księgowe firm bez żadnego backupu - to jest dopiero
    ciekawostka. Do czasu awarii - i to często nei pierwszej - ludzie o
    tym nie myślą.

    Zdrówko

  • 14. Data: 2009-03-17 13:39:11
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 14:08:37 +0100, Nazgul <a...@o...pl>
    wrote:

    >Te dane wciąż są na dysku. Serwis Seagate bez problemu usunie usterkę.
    >Trzeba się zgłosić do sprzedawcy dysku lub wysłać dysk do serwisu na
    >własny koszt - adres serwisu uzyskasz w jakimkolwiek sklepie komputerowym.

    Serwis Seagate właśnie odpowiedział że dysk wymienią bo wadliwy ale po
    odzysk danych mam się udać gdzie indziej.

    Zdrówko

  • 15. Data: 2009-03-17 14:06:35
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Do czasu awarii - i to często nei pierwszej - ludzie o tym nie myślą.

    Wiem... na poczatku nawet probowalem tlumaczyc...
    Zapomnij... grochem o sciane...

    Teraz ograniczam sie do pogadanki, po czym zakladam,
    ze uzytkownik zostal uprzedzony i wie co robi.

    Przepraszam za oftop... juz sie zamykam. :)

    Daj znac czy, jak (i za ile) Ci sie udalo rozwiazac problem,
    niech Google zarchiwizuje dla potomnosci. :)

    Pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 16. Data: 2009-03-17 22:24:33
    Od: "kezmir" <s...@n...pl>

    A ja mam ST3500320AS czyli też niby z tej uszkodzonej serii ale jak
    wchodze na strone seagate w upgrade firmware to i owszem mam SD15 które
    może być uszkodzone ale po następnym kroku jakim jest wpisanie serial
    number to już jest komunikat, że dysk nie jest zagrożony i nie trzeba
    podejmować żadnej akcji.
    Prosze mnie poprawić jeśli sie myle ale jeśli sie nie myle to dobry dysk
    kupiłem kilka miesięcy temu w renomowanym wrocławskim sklepie Arest.
    Cóż może towar z zachodu :)

  • 17. Data: 2009-03-18 09:46:13
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 11 Mar 2009 08:58:10 +0100, "Remek" <w...@n...pl>
    wrote:

    >To jedna strona medalu. Druga to jak usunąć dane tajne/wrażliwe z
    >takiego uszkodzonego dysku. Patrz dyski Cimoszewicza i Urban. Każdy
    >medal ma dwie strony. Ludzie zapisują na dyskach numery i hasła do kont,
    >nagie zdjęcia żony, czy tajne dane firmowe. Bywają przypadki, że taki
    >dysk jest formatowany i sprzedawany na Allegro. Dla kogoś trochę
    >wiedzącego odzyskanie takich danych to pryszcz.

    Ja - o ile dane są średnio ważne - firmowe dyski zamazuje software'owo
    przed ich ponownym wykorzystaniem i raczej nie sprzedaję - pozstają w
    firmie. W serwerach wykupuję zwykle usługę gwarancyjną polegająca na
    tym że walnięte dyski pozostająu mnie. Drożej ale mam pewność że dane
    nie wyciekną - takie coś oferuje na pewno HP i Dell. Padnięte dyski
    prywatne to problem - ale tu o ile dane sa krytyczne też wole zostawić
    dysk walnięty i kupić nowy. A po rokręceniu padniętego dyslu i po
    przemłotkowaniu tarcz czy po wrzuceniu ich do pieca na trochę danych
    raczej się już nei opłaca odzyskiwać - za drogo.

    Zdrówko

  • 18. Data: 2009-03-18 12:37:22
    Od: "PM" <p...@g...pl>

    "kezmir" <s...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > Prosze mnie poprawić jeśli sie myle ale jeśli sie nie myle to dobry dysk
    > kupiłem kilka miesięcy temu w renomowanym wrocławskim sklepie Arest.

    Znane są przypadki, że takie dyski 'nie zagrożone' według strony seagate -
    tez padały.
    Dlatego ja, mimo iż mój był takze 'Not Affected' zaktualizowałem
    NA_WSZELKI_WYPADEK firmware.
    pozdrawiam.

  • 19. Data: 2009-03-18 13:00:54
    Od: "kezmir" <s...@n...pl>

    PM wrote:
    > Znane są przypadki, że takie dyski 'nie zagrożone' według strony
    > seagate - tez padały.
    > Dlatego ja, mimo iż mój był takze 'Not Affected' zaktualizowałem
    > NA_WSZELKI_WYPADEK firmware.

    hmm można prosić o linka do tej aktualizacji firmware?

    pozdrawiam
    kezmir

  • 20. Data: 2009-03-19 16:14:46
    Od: "PM" <p...@g...pl>

    > hmm można prosić o linka do tej aktualizacji firmware?
    >
    > pozdrawiam
    > kezmir

    opisy/detektory/instrukcje są tutaj
    http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/se