  • 1. Data: 2009-03-11 07:58:10
    Temat: Re: Padnięty Seagate Barracuda
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał:

    > Wiesz - ja swoje ważne adne trzymam na kopmpie w pracy, serwerze do
    > backupów, serwerze domowym plus płytki.

    To jedna strona medalu. Druga to jak usunąć dane tajne/wrażliwe z
    takiego uszkodzonego dysku. Patrz dyski Cimoszewicza i Urban. Każdy
    medal ma dwie strony. Ludzie zapisują na dyskach numery i hasła do kont,
    nagie zdjęcia żony, czy tajne dane firmowe. Bywają przypadki, że taki
    dysk jest formatowany i sprzedawany na Allegro. Dla kogoś trochę
    wiedzącego odzyskanie takich danych to pryszcz.

    Remek

  • 2. Data: 2009-03-17 09:47:37
    Temat: Padnięty Seagate Barracuda
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dysk Seagate Barracuda ST31000340AS 7200.11 1000Gbytes Firmware: SD15

    Ostrzegałem kumpla że ma dysk z serii która lubi padać. Ale kumpel jak
    to kumpel - kiwał głową i gadał "ale przecież działa". No i działał do
    przedwczoraj. Kumpel z kompem przyszedł do mnie. W tej chwili objaw
    jest taki ze gdy się ten dysk wepnie do komputera to komputer
    zatrzymuje się na etapie detekcji dysków. Komputer działa OK ma 2
    dyski po 200GB w tym systemowy - duży dysk to był miejsce na rózne
    duże rzeczy. Dysk podłaczony wia przejścióka na USB do innego kompa
    nie jest w ogóle wykrywany choć po podłączeniu zasilania talerze sie
    kręcą. Dysk na gwarancji więc wymieniony bedzie - tu już sprawa jasna.
    Ale powstaje pytanie czy da sie dostać do danych i jaką procedruę do
    tego zastosować?

    Zdrówko

  • 3. Data: 2009-03-17 10:03:29
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-17 10:47, Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz napisał:

> [...]
    > kręcą. Dysk na gwarancji więc wymieniony bedzie - tu już sprawa jasna.
    > Ale powstaje pytanie czy da sie dostać do danych i jaką procedruę do

    Oddać do firmy specjalizującej sie w takich operacjach lub
    kupić drugi taki sam i podmienić elektronikę.
    Pytanie czy te dane są faktycznie tyle warte ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-03-17 10:34:22
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 11:03:29 +0100, RadoslawF <r...@g...pl>
    wrote:
    >Oddać do firmy specjalizującej sie w takich operacjach lub
    >kupić drugi taki sam i podmienić elektronikę.
    >Pytanie czy te dane są faktycznie tyle warte ?

    Na tyle mądry to i ja jestem. Raczej chodziło mi o to czy to objaw
    typowy dla tych dysków i istnieje jakaś procedura typu upgrade
    firrmware-u etc.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2009-03-17 10:57:22
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-17 11:34, Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz napisał:

    > Na tyle mądry to i ja jestem. Raczej chodziło mi o to czy to objaw
    > typowy dla tych dysków i istnieje jakaś procedura typu upgrade
    > firrmware-u etc.

    Skoro dysk nie został rozpoznany - "komputer zatrzymuje się na
    etapie detekcji dysków" to raczej nie zrobisz upgrade firmware.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-03-17 11:14:28
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 11:57:22 +0100, RadoslawF <r...@g...pl>
    wrote:

    >Skoro dysk nie został rozpoznany - "komputer zatrzymuje się na
    >etapie detekcji dysków" to raczej nie zrobisz upgrade firmware.

    Nie napisąłem że nie został rozpoznany tylko zę komputer w którym
    pracował zatrzymuje isę na etapie detekcji. Cóż - wrzucimy dysk do
    innej płyt i popróbujemy co i jak dalej.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2009-03-17 11:42:58
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w wiadomości

    > Na tyle mądry to i ja jestem. Raczej chodziło mi o to czy to objaw
    > typowy dla tych dysków i istnieje jakaś procedura typu upgrade
    > firrmware-u etc.

    Poszukaj na stronie seagate. Znany problem. U mnie w 500 bylo to samo. Po
    upgradzie firmwaru pomoglo i jak reka odjal.

    --
    Pozdrawiam | Krzysiek
    C2D E6550@3GHz | Asus P5K | Patriot 2x2GB | Gainward GF9800GT

  • 8. Data: 2009-03-17 12:42:58
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 12:42:58 +0100, "bosskg" <b...@w...pl> wrote:

    >Poszukaj na stronie seagate. Znany problem. U mnie w 500 bylo to samo. Po
    >upgradzie firmwaru pomoglo i jak reka odjal.

    Cóż - jednak wygląda na to że trzeba poszukać elektroniki. Dysk nie
    jest wykrywany przez żaden kontroler :-(

    Zdrówko

  • 9. Data: 2009-03-17 12:57:43
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Cóż - jednak wygląda na to że trzeba poszukać elektroniki. Dysk nie
    > jest wykrywany przez żaden kontroler :-(

    IIRC komus udala sie aktualizacja firmware bez wykrywania dysku.

    Dysk podpiety pod pierwszy kontroler jako JEDYNY naped
    w systemie, komp podniesiony z pena czy innej dyskietki.

    Rzecz zdaje sie dotyczyla tej ostatniej wadliwej partii dyskow,
    z tym, ze moge sie mylic... pamiec juz nie ta. :/

    A tak swoja droga - ja bym sie nie przejmowal... Gdyby na tym
    dysku byly jakiekolwiek wazne dane to kolega na pewno mialby
    ich kopie.*

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    (*) Tak, to byla zlosliwosc. ;)

  • 10. Data: 2009-03-17 13:08:37
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Ale powstaje pytanie czy da sie dostać do danych i jaką procedruę do
    > tego zastosować?

    Te dane wciąż są na dysku. Serwis Seagate bez problemu usunie usterkę.
    Trzeba się zgłosić do sprzedawcy dysku lub wysłać dysk do serwisu na
    własny koszt - adres serwisu uzyskasz w jakimkolwiek sklepie komputerowym.
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery