  • 11. Data: 2009-06-02 20:27:39
    Temat: Re: Padła matryca?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Rudy 102 wrote:
    > Bo Samsung to robi dobre depilatory i opiekacze.

    ...oraz podzespoly siedzace w wiekszosci elektronicznych urzadzen,
    niezaleznie od ich marki. Przeciez ten konglomerat to swiatowy potentat w
    wielu dziedzinach, nie tylko zwiazanych z elektronika, ba, nie tylko
    zwiazanych z produkcja.

    k,

  • 12. Data: 2009-06-02 21:57:38
    Od: <s...@a...pl>

    > Naprawde jestem zaskoczony, ze tak wielu uzytkownikow cyfrowek uwaza, iz w
    > kompaktach nie ma elementu pelniacego role migawki...

    Moim zdaniem nie ma.
    A jeśli mówisz o "elekrtonicznej" migawce to dla mnie ma to tyle samo wspólnego
    z migawką co optyczna stabilizacja obrazu z "elektroniczna" stabilizacją
    (zwiększanie ISO), zoom z zoomem cyfrowym czy też wywoływanie filmu z
    "wywoływaniem" RAWa.

  • 13. Data: 2009-06-02 22:12:14
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Moim zdaniem nie ma.

    A co ma? :)

    > A jeśli mówisz o "elekrtonicznej" migawce to dla mnie ma to tyle samo
    > wspólnego z migawką co optyczna stabilizacja obrazu z "elektroniczna"
    > stabilizacją

    Chyba nie bardzo - sam widzisz, jakie objawy daje zablokowanie tej
    pseudomigawki. A jesli zdjecia autora watku Ci nie wystarcza, sluze
    wlasnymi przykladami z naprawianych przeze mnie aparatow z taka sama
    usterka. Element fizycznie odcinajacy swiatlo od CCD jest w obecnie
    produkowanych kompaktach niezbedny, bez tego nie da sie poprawnie
    naswietlic i odczytac danych z matrycy.

    k,

  • 14. Data: 2009-06-03 20:07:32
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "SK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zauważyłem że od kilku dni pogorszyła się jakość zdjęć i pojawiły się na
    > nich poziome paski, [...]

    Zapytanie kolegi wjechało na inne tory - jaką kompakt ma migawkę. Ja
    przyłączę sie do głównego wątku czy ktoś wie co to jest, mnie to samo się
    stało w Canonie A80. Aprat na razie leży w szafie i nie wiem, czy oddać do
    serwisu czy wywalić. Może to 'znana' wada matryc które podobno swego czasu
    Canon wymieniał za darmo niezależnie od upływu gwarancji?

    --
    Łukasz

  • 15. Data: 2009-06-03 23:04:34
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    s...@a...pl pisze:
    > To w "małpkach" migawki się pojawiły? :)

    Ależ oczywiście że są - centralna migawka w obiektywie.

    Pozdr.
    --
    Paweł Brzozowski
    ___________________________________

    fotografia w Twórczych Bieszczadach
    http://www.fotowarsztaty.com

    e-gory.pl najwyższy poziom górski
    http://www.e-gory.pl

  • 16. Data: 2009-06-04 13:23:17
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Alez oczywiscie ze sa - centralna migawka w obiektywie.

    Po co ?
    Przeciez matryca i tak caly czas "lapie" obraz.

  • 17. Data: 2009-06-04 18:03:56
    Od: Mynthon <m...@o...p.lodz.pl>

    Lukasz pisze:
> [...]
    > serwisu czy wywalić. Może to 'znana' wada matryc które podobno swego czasu
    > Canon wymieniał za darmo niezależnie od upływu gwarancji?

    canon a80 - objaw taki jak na zdjęciu tylko przeplot na fioletowo.
    Aparacik odesłałem do serwisu i wymienili za free matryce. Oczywiście
    aparat jest po gwarancji i żadnych kwitów na niego nie miałem. Canon
    kiedyś wypuścił trochę aparatów, w których leciały matryce i wymienia je
    teraz za free.

    Mateusz

  • 18. Data: 2009-06-05 05:05:54
    Temat: Re: Padla matryca?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    mg wrote:
    > Po co ?
    > Przeciez matryca i tak caly czas "lapie" obraz.

    Byc moze chodzi o to, by matryca "rozladowala sie" przed zrobieniem
    zdjecia - zalezy, czy migawka przymyka sie przed rozpoczeciem czy po
    zakonczeniu naswietlania.

    k,

  • 19. Data: 2009-06-05 08:32:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jun 2009, mg wrote:

    > Po co ?
    > Przeciez matryca i tak caly czas "lapie" obraz.

    Właśnie "po to" jest (znaczy dlatego).
    Aby zapobiec uciążliwym skutkom faktu że matryca cały czas
    zbiera obraz konieczna jest migawka mechaniczna.

    Jak w kadrze są jakieś miejsca, mogą to być pojedyncze punkty,
    w rodzaju odblasków, lamp itede, które mocno prześwietlają
    matrycę, to od nich pojawią jasne "paski" aż do krawędzi
    obrazu.
    Doskonale widać to na filmach z kompaktów, np robionych wieczorem
    kiedy z dalsza mamy w ujęciu lampę uliczną - niemal "punkt",
    a od niego krecha aż do krawędzi.
    Powodem jest właśnie brak migawki przy filmowaniu - podczas
    transportu ładunku po matrycy (naświetloną klatkę trzeba
    przecież JAKOŚ "ściągnąć" na brzeg!) ow prześwietlone punkty
    są naświetlane, a że ładunku dużo to i zostaje uwieczniony...

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-06-06 08:31:17
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wlasnie "po to" jest (znaczy dlatego).
    > Aby zapobiec uciazliwym skutkom faktu z matryca caly czas
    > zbiera obraz konieczna jest migawka mechaniczna.

    To dlaczego oprogramowanie CHDK do kompaktów canon pozwala włączyć
    1/100,000 (jedną stutysięczną) sekundy ? To na pewno nie jest szybkość
    migawki centralnej. A jak już można czegoś nie wkładać do aparatu to
    producenci tego nie wkładają.