  • Data: 2009-06-06 13:08:19
    Temat: Re: Padła matryca?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 6 Jun 2009, mg wrote:

    > To dlaczego oprogramowanie CHDK do kompaktów canon pozwala włączyć
    > 1/100,000 (jedną stutysięczną) sekundy ?

    Bo to nie ma nic do rzeczy :)

    > To na pewno nie jest szybkość migawki centralnej.

    Oczywiście że nie.
    Mylisz dwie sprawy - konieczność istnienia migawki mechanicznej
    z obsługą przez nie całego zakresu czasów ekspozycji.

    Większość kompaktów, a na pewno wszystkie "lepsze" oraz kilka
    (dwie? :P) lustrzanek ma migawki hybrydowe - długie czasy realizowane
    są mechanicznie lub mechanicznie z pewnym "zapasem" (przycinanym
    elektronicznie), a krótkie elektronicznie, w "oknie" otwarcia
    migawki mechanicznej.
    Niemniej na czas "ściągania" ładunku migawka mechaniczna
    jest zamknięta.

    > A jak już można czegoś nie wkładać do aparatu to
    > producenci tego nie wkładają.

    Być może istnieją aparaty z matrycą CCD bez migawki mechanicznej,
    ale poznasz je właśnie po tym że będą "kreski do krawędzi"
    w opisanych, szczególnych warunkach.

    Jak nie wierzysz to weź do ręki jakikolwiek "firmowy" kompakt,
    w warunkach o których pisałem zrób zdjęcie i kawałek filmu
    i obejrzyj.
    Rownie dobrze działa obejrzenie obiektywu "do środka" - przysłona
    i migawka są malutkie, niemniej dostrzegalne okiem i ruch migawki
    widać (przynajmniej przy telezoomie wysuniętym na max).

    pzdr, Gotfryd