-
11. Data: 2010-06-13 17:26:25
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hv2115$esm$1@usenet.news.interia.pl...
> Kiedyś pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
> Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
> Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało się, że
> do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
> klema ujemna (z elektroniką podłączane do CAN), sterownik dostępu
> komfortowego, akumulator... w sumie coś prawie 6kPLN.
>
> Do połowy maja święty spokój.
>
> I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem
> 180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika
> zżera prąd - wali błędami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego
> flashowanie, wymiana, itp. Znów będzie 6kPLNa może lepiej.
>
> Czy E60 to na prawdę taka straszna kupa?
>
> Żona jeździ od 5 lat E90 i tam kompletnie nic nigdy się nie psuło.
> Fakt: nie ma tam Headup Displaya, dostępu komfortowego, domykania
> drzwi, TV i innej elektroniki robionej w Chinach i to po ciemku,
> aby było taniej. Jestem tym E60 już poważnie zmęczony.
>
Myślę, że powinieneś zmienić serwis. Moim zdaniem sterownik silnika nie może
nagle zacząć żżerać tyle prądu, ALE zawsze są jakieś niespodzianki, przy
których logiczne myślenie można sobie wsadzić w tyłek.
Natomiast z własnych doświadczeń - niejednokrotnie diagnoza postawiona przez
serwis ASO okazywała się być bardzo pośpieszna i - oczywiście - kosztowna w
naprawie. A elektronik, który poświęcił trochę czasu na znalezienie
prawdziwego problemu, zamykał mi temat w kwocie nierzadko będącą 1/5 tego,
co zostawiłbym w ASO - w dodatku bez żadnej gwarancji z ich strony, że
trafili dobrze.
A co do awaryjności BMW - od momentu wypuszczenia nowych "obłych" modeli -
czyli tak c.a. 2004 rocznik - marka jakościowo zeszła wg mnie strasznie na
psy. Co z tego że auta ładne, skoro
- pokrętło "konfiguracji samochodu" w serii 7 zaprojektował jakiś debil -
obsługiwanie tego w miejscu innym niż na parkingu w czasie postoju może
skończyć się wypadkiem - ilość funkcji, które trzeba "ogarnąć", żeby coś
konkretnego zmienić, to jest jakaś masakra
- seria 5 - kogo bym nie spotkał, to rzuca mięsem na wspomnienie tych modeli
(chyba tylko właściciele 520d z manualnymi skrzyniami jakoś mało narzekają)
- seria 3 - za te pieniądze jakbym dostał auto z takim nagłośnieniem, to
chyba bym go zwrócił do salonu
Jurand.
Jurand.
-
12. Data: 2010-06-13 17:40:22
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
wiadomości news:hv2t7t$k2t$1@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2010-06-13 17:26, Jurand pisze:
>
>> - pokrętło "konfiguracji samochodu" w serii 7 zaprojektował jakiś debil
>> - obsługiwanie tego w miejscu innym niż na parkingu w czasie postoju
>> może skończyć się wypadkiem - ilość funkcji, które trzeba "ogarnąć",
>> żeby coś konkretnego zmienić, to jest jakaś masakra
>
> A nie sądzisz, że to o to właśnie chodziło? :)
Być może komuś chodziło o coś, na pewno nie o łatwość konfiguracji
parametrów samochodu...
Jurand.
-
13. Data: 2010-06-14 09:40:26
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Od: Arek M <a...@g...pl>
> Kiedyś pisałem o problemach z "Increased battery discharge" na
> Headup Displayu w E60. Pomiar zamiast 40 mA wykazywał 90 mA.
> Po 5 tygodniach naprawiania w styczniu/lutym okazało się, że
> do wymiany lewa klamka: zawiera antenę do dostępu komfortowego,
> klema ujemna (z elektroniką podłączane do CAN), sterownik dostępu
> komfortowego, akumulator... w sumie coś prawie 6kPLN.
>
> Do połowy maja święty spokój.
>
> I 3 tygodnie temu znów "increased battery discharge". Tym razem
> 180 mA. Grubo. Po 3 tygodniach jest diagnoza: Sterownik silnika
> zżera prąd - wali błędami po CAN. Niby 3500 Brutto, ale do tego
> flashowanie, wymiana, itp. Znów będzie 6kPLNa może lepiej.
>
> Czy E60 to na prawdę taka straszna kupa?
Coś w tym jest - ale dotyczy chyba tylko tych bardziej 'skomplikownaych'
wersji :)
Kilka miesiecy temu zaczepił mnie sasiad i podpytywał o mojego subaraka.
Sam jezdził E60 535d (albo 530d). Pytam go, jak sie auto sprawuje a on
ze jest juz nim zmęczony. Poki bylo na gwarancji jakos sie trzymalo. Ale
z czasem zaczela sie elektronika nimozebnie pierdzielić.
Z kolei czesto jezdze dwuletnią E60 520d z automatem. W temacie
wyposazenia nie ma tam zadnych wynalazków typu active steerenig, dynamic
drive, head up display itd... W ciągu dwoch lat cos sie spieprzyło z
gniazdem zapalniczki i pojawily sie purchle na ramce od drzwi.
Elektronika generalnie sie jakos trzyma.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
14. Data: 2010-06-18 22:49:12
Temat: Re: Pacjent i jest diagnoza.
Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hv2115$esm$1@usenet.news.interia.pl...
> Czy elektronika w F10 (nowa 5-tka) też się tak wali jak E60?
> Ma ktoś jakieś doświadczenia albo zasłyszane opinie?
Na razie jest super. Lata świetlne do przodu jeśli chodzi o wnętrze. Komfort
też wyższy. Regulowane zawieszenie ciekawe. Sport+ lepiej wybiera
nieruchomości niż zwykłe zawieszenie z E60.