  • 81. Data: 2014-03-03 10:35:10
    Temat: Re: Pa, pa!
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-03-03 02:33, mt pisze:
    > przypadku aplikacji komercyjnych to już zupełna przepaść. Co z tego, że
    > można sobie dowolnie modyfikować system, skoro na niego nie ma nic, co
    > by było w stanie się zbliżyć jakością silnika wołarki do Lr (żeby tak
    > nie odbiegać od tematyki grupy).

    W zasadzie zgadzam się z większością Twoich argumentów L kontra W,
    ale w czasach, gdy jeszcze używałem mandriwy szukałem dobrej wołarki
    pod linuxa. Porównywałem właśnie z LR i znalazłem Bibble Pro 4.8.
    To było z 7 lat temu i na tamte czasy BB niczym nie ustępował LR.
    Był 4 razy tańszy, dwa razy szybszy, funkcjonalność podobna
    i jakość obrazów wynikowych też.
    Dziś już tak różowo nie jest, AfterShotPro (Następca BB)
    prawie się nie rozwija, dalej ma zwiechy tam, gdzie miał protoplasta,
    a LR potaniał i idzie do przodu.

    ATSD co do programów kobył dostępnych pod linux,
    tam gdzie stać właściciela na program za naście tys.EUR
    nie będzie kombinowa, jak koń pod górę z linuxem.

    Nikt jeszcze nie napisał chyba (i dobrze) o biedzie,
    jeśli chodzi o sterowniki pod L do sprzętu.

    JD

  • 82. Data: 2014-03-03 11:54:51
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-03-03 10:35, JD pisze:

> [...]
    > nie będzie kombinowa, jak koń pod górę z linuxem.
    >
    > Nikt jeszcze nie napisał chyba (i dobrze) o biedzie,
    > jeśli chodzi o sterowniki pod L do sprzętu.

    Już nie chciałem pogrążać :) A tak serio, to między innymi z tego powodu
    dla mnie linux nie istnieje (znaczy mam zainstalowane kilka dystrybucji
    na maszynie wirtualnej do celów testowych pisanych wtyczek), gdyż nie
    obsługuje chociażby DirectX stereo z systemem NVIDIA 3D vision, do tego
    praktycznie brak softu do aerofotogrametrii, branża CAD też kuleje pod
    linuksem, z oprogramowaniem GIS jest już trochę lepiej, ale też nie ma
    wielu przydatnych narzędzi, które są pod windowsa. No a Lr to już w
    gratisie :) Generalnie uważam iż pod linuksa (jeśli chodzi o programy
    użytkowe a nie narzędzia systemowe dla samego OS) nie ma nic, co nie
    miałoby wersji windowsowej bądź odpowiednika jakościowo-funkcjonalnego,
    w drugą stronę to już tak nie działa.

    --
    marcin

  • 83. Data: 2014-03-03 12:04:07
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    mt wrote:
    [ciach]
    > Więc gdzie do zastosowań domowo-biurowych
    > jest ta przewaga linuksa?

    katalog ~/ - znaczy się - /home/ktośtam

    Bo(o)t manager

  • 84. Data: 2014-03-03 12:04:40
    Od: "Sunnynet" <d...@i...pl>

    "mt" <f...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > posiadania komputera tylko wykorzystuje go do używania odpowiednich
    > aplikacji a system ma nadzorować pracę podzespołów i jak najmniej
    > ograniczać wybór programów. Jak do tego dorośniesz, to może zrozumiesz
    > czym jest owa wolność. Aplikacji darmowych (w tym open source) jest pod
    > windowsa rzędy wielkości więcej niż pod linuxa, w przypadku aplikacji
    > komercyjnych to już zupełna przepaść. Co z tego, że można sobie dowolnie
    > modyfikować system, skoro na niego nie ma nic, co by było w stanie się
    > zbliżyć jakością silnika wołarki do Lr (żeby tak nie odbiegać od tematyki

    Chłopie, dyskusja jest bezcelowa. Zauważyłeś jaką energie anacron włożył w
    walkę z wiatrakami (tfu, radarami)?
    Człenio jest ciężko nawiedzony: "Powiem Ci więcej na desktopie mam system
    instalowany w 95 albo
    96 (niestety nie mam teraz pod ręką to Ci nie powiem dokładnie)."
    Czy po takim tekście jesteś dalej w stanie traktować go jako pełnosprawnego
    umysłowo?

  • 85. Data: 2014-03-03 13:42:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.03.2014 12:04, Sunnynet pisze:

> [...]

    Bredzisz.

    Nie każdy traktuje system operacyjny jako cel sam

    Jak dorośniesz do tego, aby pojąć, co to problem dziedziczenia zaufania
    istniejący od czasów Windowsa 2000 do 8 włącznie (jakoś nie potrafią
    tego naprawić) to zrozumiesz inne kwestie. :) Nigdzie nie napisałem, że
    jest to jedyny słuszny system i napisałem, że niektórzy są skazani na
    używanie Windows'a. Ja to rozumiem naprawdę, ale w przeciwieństwie do
    Ciebie widzę kilka problemów, tak jak i dostrzegam kilka zalet. Ja na
    linuxie mam wszystko co potrzebuje do pracy/zabawy. Ja, Ty być może nie.

    > Czy po takim tekście jesteś dalej w stanie traktować go jako
    > pełnosprawnego umysłowo?

    Nie mam więcej pytań.

    --
    anacron
    aba/

  • 86. Data: 2014-03-03 15:16:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > E, bzdury opowiadasz.
    > Jedni sie przenosza z jabluszek, inni sie przenosza na jabluszka.
    > Spadaj na pl.comp.sys.advocacy
    > Nie stac cie i dorabiasz ideologie.

    swego czasu chciałem kupić laptop, zleżało mi na dobrym ekranie...

    poszedłem do salonu jabłkowców i co? żaden laptop nie miał ekranu nadającego
    sie do grafiki czy zdjęć.

    no i wtedy sie wyleczyłem z bajek o wyższości jabłka.

  • 87. Data: 2014-03-03 15:18:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Sadze, ze jako system pod zastosowane domowe (o ile ktos nie gra) czy
    > biurowy - jest calkiem ok.
    hm... jednak winda jest wygodniejsza dla kogoś kto nie jest specem od
    kompów.

    > Ale to NTG - podwatek na pl.com.sys.advocacy. Czy jakos tak.
    Racja :)

  • 88. Data: 2014-03-03 16:18:39
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.03.2014 15:18, Marek Dyjor pisze:
    > hm... jednak winda jest wygodniejsza dla kogoś kto nie jest specem od
    > kompów.

    Nie prawda.

    --
    anacron
    aba/

  • 89. Data: 2014-03-04 06:12:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    anacron wrote:

    > Nie prawda.

    niestety ale prawda...

    ja naprawdę "zjadłem zęby" na kompach i kilka już razy próbowałem sie
    ustawiać pod Linuxa i zawsze kończyło sie na formacie i instalacji normalnej
    windy. Za dużo kombinowania.

    Linux ma za słabe wsparcie, niby jest pełno info co i jak ale naprawdę to
    jest w wiekszosci przypadków cholerna droga przez mękę. Szczególnie w
    kwestiach tzw multimediów.

    Winda po prostu chodzi a porogramy sie zwykle po prostu instaluja i
    działają.

  • 90. Data: 2014-03-04 08:11:15
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 04.03.2014 06:12, Marek Dyjor pisze:

    > niestety ale prawda...
    >
    > ja naprawdę "zjadłem zęby" na kompach i kilka już razy próbowałem sie
    > ustawiać pod Linuxa i zawsze kończyło sie na formacie i instalacji
    > normalnej windy. Za dużo kombinowania.

    Moja matka używa Linuxa. Na początku miała Windows, ale co chwilę miała
    jakiś problem z komputerem i co chwilę musiałem tam być lub zdalnie coś
    naprawiać. Od kiedy ma Linuxa nie muszę i wszystko jej działa. :)

    Stwierdzenie "winda jest wygodniejsza dla kogoś kto nie jest specem od
    kompów" jest więc totalnie nieprawdziwe.

    --
    anacron
    aba/