  • Data: 2014-03-10 22:40:27
    Temat: Re: Pa, pa!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > To co piszesz to jest "RGB" - zmienia wszystkie kolory tą samą krzywą,
    > ale to nie skutkuje niezmienianiem kolorów. Wbrew pozorom.
    > Najprościej to wyjaśnić na przykładzie skrajnym, czyli inwersji:
    > bierzesz tę krzywą, by default początkowo prostą, w punkcie zero
    > jedziesz do góry (100%), w punkcie końca jedziesz do zera.
    > Z pozoru wszystko gra - białe staje się czarne, czarne staje się
    > białe. Z pozoru. Bo niebieskie staje się żółte itede, czego
    > łatwo się domyślić.

    No tak, wtedy (w tym konkretnym przypadku) trzeba byłoby "obrócić
    kolory" o 180 stopni. Przy nieliniowej transformacji to nie zadziała.
    Niestety normalny GIMP na razie nie nadaje się do takich rzeczy, właśnie
    przez te 8 bitów.

    > khem... dawno CinePainta nie sprawdzałem, ale ostatnia sprawdzona
    > wersja była lata świetlne za funkcjonalnością GIMPa.

    Niestety, to nie jest produkt do ogólnych zastosowań. Do wsadowych
    zastosowań jest ImageMagick (albo GraphicsMagick, jego klon), ale
    niestety coś w stylu GIMPa do interaktywnej edycji zdjęć to chyba
    dopiero będzie następna wersja GIMPa.
    --
    Krzysztof Hałasa