    Date: Sun, 02 Mar 2014 22:54:25 +0100
    From: mt <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pa, pa!
    <530f8dc4$0$2353$65785112@news.neostrada.pl> <lepqp9$bq3$1@dont-email.me>
    <53108bef$0$2366$65785112@news.neostrada.pl>
    <leq3t3$8s9$1@news.task.gda.pl>
    <5310976e$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <leq5o2$dgs$2@news.task.gda.pl>
    <53109cc5$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <leqa6c$jnc$1@news.task.gda.pl>
    <5310b879$0$2243$65785112@news.neostrada.pl>
    <leqf98$sqq$1@news.task.gda.pl>
    <5310c26f$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    <leqg05$tsi$1@news.task.gda.pl>
    <5310c6a3$0$2365$65785112@news.neostrada.pl>
    <leqhjb$11i$1@news.task.gda.pl>
    <T...@n...news.atman.pl>
    <531206ea$0$2373$65785112@news.neostrada.pl>
    <531226ad$0$2148$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf07b6$4r2$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 2014-03-02 22:20, anacron pisze:

    > A myślisz, że chodzi o 300 zł? :D No to gratuluję.

    No a o co? Sam przecież pisałeś kilka postów wyżej, że w przypadku
    apgrejdu linuksa to nie problem, bo jest darmowy (tak jak by te 3 stówy
    za nową wersję windy to był jakiś problem). Czyli co, ów mityczny brak
    wirusów? Wyobraź sobie, że pod windowsem też ich można nie mieć. A może
    stabilność? Ubuntu potrafi się sypać niemiłosiernie. Ach wiem, pewnie
    łatwość instalacji softu przez menedżera? Wymyślono coś takiego jak
    www.portableapps.com skąd kilkoma kliknięciami można sobie
    "zainstalować" za jednym zamachem cały pakiet oprogramowania typowego do
    użytku domowego jak przeglądarka, klient poczty, pakiet biurowy,
    odtwarzacze multimedialne, programy do foto (jak gimp, rawtherapee,
    xnview) czy co tam będziesz chciał. Przeważnie też różne wersje
    oprogramowania (w zależności od dystrybucji) pojawiają się nieco później
    w repozytoriach niż ich wersje windowsowe (sprawdzane z QGIS i
    RawTherapee), więc zostaje samodzielna kompilacja kodu albo czekanie, no
    faktycznie, to jest dopiero przyjazne dla przeciętnego użytkownika. A
    programy komercyjne, których nie ma w repo instaluje się tak samo pod
    jednym jak i drugim systemem. Więc gdzie do zastosowań domowo-biurowych
    jest ta przewaga linuksa?

    --
    marcin