  • Data: 2011-12-15 07:11:07
    Temat: Re: PT100 - a jednak jest to możliwe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 22:46:13 -0800 (PST), pytajacy napisał(a):
    > kilka miesięcy temu pytałem o wsparcie w budowie przetwornika dla
    > PT100 i odradzano mi tutaj budowę tego przetwornika w oparciu o
    > popularne wzmacniacze.

    Odradzalismy ? Chyba tak.
    To nie termopara ani nie tensometr, ale ...

> [...]
    > przetwornik w oparciu o 2 wzmacniacze LM358, podłączenie 2 przewodowe,
    > zakres mierzonej temperatury -50..+160 stopni Celsjusza. Cały układ
    > odporny jest na podgrzewanie (trzyma parametry) a zdjęta
    > charakterystyka temperatury jest liniowa. Pomiar dokonywany jest na
    > ATmega. Przez PT100 przepływa prąd około 1mA, co nie powoduje
    > samonagrzewania. Fakt, wykorzystałem do budowy symulator, który
    > umożliwił mi szybki dobór rezystorów do odpowiedniej konfiguracji
    > wzmacniaczy.
    > I wcale nie musiałem używać drogich lub specjalizowanych do tego

    ile on ma - 0.3ohm/K ? * 1mA = 0.3mV/K.

    A teraz spojrz w katalog, jaka jest zadeklarowany dryft temperaturowy dla
    LM358 ? Ma obowiazek trzymac parametry, czy miales szczescie ?

    A miernik z zalozenia mial byc domowy, gdzie temperatura raczej 15-30 C,
    czy przenosny, gdzie trzeba by zalozyc -20 do +35 ... czy moze z ambicjami
    na -50 do +80 otoczenia ? :-)

    Schemacik moze jakis ? :-)

    J.