    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PT100 a PT1000
    Date: Sun, 2 Jan 2022 13:07:28 +0100
    <sqh9dc$nr$1$Janusz@news.chmurka.net> <sqi7ma$3qm$1@dont-email.me>
    <61cce349$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <sqnm28$vg0$1@dont-email.me> <61d03b53$0$509$65785112@news.neostrada.pl>

    On 01.01.2022 12:30, Uzytkownik wrote:

    > Dokładnie tak jest. Tu zaoszczędzona dycha, tam dwie, a jeszcze tam trzy
    > ..., [ciach - resztę też przeczytałem]

    Tutaj -
    https://blog.wika.com/knowhow/pt100-pt1000-or-ntc-wh
    ich-is-the-right-measuring-element/
    - też napisali "In case of high quantities, the use of NTC sensors is
    still justified due to cost reasons.".

    Ale jakieś tam drobne zalety NTC też wymienili.
    - nieistotna rezystancja przewodu (przynajmniej w porównaniu do PT100
    gdzie rozwiązuje się to poprzez połączenie 3 lub 4 przewodowe)
    - "szybsza reakcja temperaturowa" (better temperature sensitivity
    (dR/dT)) (przynajmniej ponownie w porównaniu do PT100)

    Ale dzięki za takie pobieżne wyjaśnienie, zainteresowało mnie i liznąłem
    trochę więcej.

    "Any normal process measurement should be done using 3 or 4 wire
    measurement.

    For example, the IEC 60751 standard specifies that any sensor better
    than accuracy class B must be measured with a 3 or 4 wire measurement.

    Just remember to use a 3 or 4 wire measurement and you are good to go.

    Sure for some high-impedance thermistors, Pt1000 sensors, or other
    high-impedance sensors the additional error caused by the 2-wire
    measurement may not be too significant."

    Miałem spytać dlaczego producent wybrał właśnie PT1000 (przynajmniej na
    diagramie) zamiast PT100, ale chyba już wiem. Wszystkie czujniki mam
    połączone do płyty głównej właśnie dwiema żyłami w przewodzie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz