  • 1. Data: 2011-03-04 18:11:09
    Temat: PSpice - dziwne wyniki symulacji
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Witam ,

    Jak to wyjaśnicie ?? Symulator : NI Multisim Analog Devices Edition
    Schemat :

    http://img151.imageshack.us/f/symulacja.jpg/

    Wynik symulacji (Transcient) :

    http://img153.imageshack.us/f/symulacjawynik1.jpg/

    Usuwam ze schematu opornik R2(ZERO Ohm) i spinam na krótko. Oto wynik symulacji:

    http://img716.imageshack.us/f/symulacjawynik2.jpg/

    Co jest grane ??

    MH

  • 2. Data: 2011-03-04 19:47:45
    Temat: Re: PSpice - dziwne wyniki symulacji
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011 18:11:09 +0000 (UTC), MH wrote:
> [...]
    >http://img153.imageshack.us/f/symulacjawynik1.jpg/
    >
    >Usuwam ze schematu opornik R2(ZERO Ohm) i spinam na krótko. Oto wynik symulacji:

    Dzielenie przez zero?
    Nie - raczej zabezpieczenie przed takim dzieleniem i spice wrzuca
    0.000001 oma.

    To jest "zwykly operacyjny" ? Ten uklad nie ma sensu, przy zerowej
    opornosci na wejsciu sprzezenie nie dziala. Z opornikiem 0.000001 byc
    moze symulacja jest prawidlowa - pelne napiecie wyjsciowe (ale czemu
    nie zero ?) nieco zaklocane sygnalem wejsciowym.

    Bez niego byc moze zawiodl algorytm obliczen i znalazl rozwiazanie -
    tylko nie jedyne, albo nieprawdziwe. To sie czasem zdarza.

    J.

  • 3. Data: 2011-03-04 21:20:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MH,

    Friday, March 4, 2011, 7:11:09 PM, you wrote:

> [...]
    > http://img153.imageshack.us/f/symulacjawynik1.jpg/
    > Usuwam ze schematu opornik R2(ZERO Ohm) i spinam na krótko. Oto wynik symulacji:

    Zadziałała zasada GIGO. Bzdurny schemat dał bzdurne wyniki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-03-05 06:46:47
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MH <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > http://img153.imageshack.us/f/symulacjawynik1.jpg/
    >
    > Usuwam ze schematu opornik R2(ZERO Ohm) i spinam na krótko. Oto wynik symulacji

    Cholera !! Zupełnie nie zauważyłem , że wstawiłem na wjeździe źródło
    napięciowe. Powinno być prądowe. Wszystko gra !!

    MH