eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › PSA robi wytrzymale silniki...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 11. Data: 2010-03-06 11:07:10
    Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 6 Mar 2010 10:36:30 +0100, cef napisał(a):

    > A masz jakieś badania porównawcze jak to się
    > ma do zużycia wynikajacego z większej liczby
    > wykonanych obrotów przy "mniejszym" wg twojej teorii obciążeniu?

    Z "rowerowego" punktu widzenia - jazda "siłowa", z małą kadencją
    wykańcza szybciej kolana.

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 12. Data: 2010-03-06 12:30:05
    Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-06 01:44:12 +0100, to <t...@a...xyz> said:

    > Michał wrote:
    >
    >>> Znam dość sporo kierowców którzy 2000rpm przekraczają tylko jak im
    >>> przełożenia brakuje na ostatnim biegu, a jazda pod górę przy obrotach
    >>> takich że się silnik cały trzęsie uważają za zupełnie poprawną (w
    >>> odróżnieniu od zarzynania silnika powyżej 2000rpm). Jeżdżą tak latami,
    >>> silniki jakoś żyją.
    >>
    >> Ja też tak zazwyczaj jeżdżę.
    >
    > I co Ci to daje?

    Jak to co?
    Odpala na siedmiu tysiącach obrotów, grzeje silnik i w 10 sekund
    później grna po szutrze pilnując, by nie przekroczyć 2 tysięcy obrotów.

    (nie wiesz komu odpisujesz?)

    --
    Bydlę


  • 13. Data: 2010-03-06 12:50:55
    Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 06 mar 2010 o 10:44 GMT, Katanka napisał(a):

    > bratPit wrote:
    >> Witajcie,
    >> miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą,
    >> który przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG)
    >> najczęściej wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min,
    >> gdyby to jeszcze było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na
    >> V-tym biegu i 1400obr/min, słowem rzeźnik,
    >> rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm,
    >> pytanie do znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim
    >> obróci panewki na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?
    >
    > Czy to faktycznie ma tak duzy wpływ na zuzycie silnika? 1400 obr to może
    > przesada, ale ja lubię jeździć tak 1800-2000. Mam opracowane na 4 - 60km/h
    > (zabudowany), na piątce 80km/h (u nas masa ograniczneń do 70), na 6 biegu
    > 100km/h (nie zabudowany). Dodatkowo wtedy spalanie mam najniższe. Oczywiście
    > jeśli trzeba dodać gazu, to redukcja jest potrzebna, ale podczas jednostajnej
    > jazdy takie obroty utrzymuję najczęściej.

    U mnie na 5 biegu(automat) przy predkosci 70kmh jest 1200rpm, automat
    redukuje/albo odlacza lockup dopiero przy ok 1050rpm, czyli przy predkosci
    ok 60kmh
    2krpm to jest 120kmh...

    3.0d

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 14. Data: 2010-03-06 13:02:47
    Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Ojciec w podobnym stylu jeździ Partnerem 1.4 - przebieg trochę większy
    > (~140k km), silnik żyje.

    U nas w Partnerze 1.4 przebieg 260kkm i też jest OK.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]
    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży


  • 15. Data: 2010-03-06 14:58:04
    Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>

    Some day 2010-03-05 22:22, some human being called *bratPit* claimed...
    > Witajcie,
    > miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą,
    > który przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG)
    > najczęściej wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min,
    > gdyby to jeszcze było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na
    > V-tym biegu i 1400obr/min, słowem rzeźnik,
    > rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm, pytanie
    > do znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim obróci
    > panewki na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?

    Silnik pewnie wytrzyma kolejne 110kkm, ale przy takiej jeździe spala
    więcej, niż gdyby przed podjazdem zredukować do 3, 4 biegu i jechać z
    obrotami zbliżonymi choć trochę do maksymalnego momentu obrotowego.

    ps. podejrzewam, że kierowca, o którym piszesz nie stosuje też hamowania
    silnikiem, tak jak do niedawna moi kumple, którzy twierdzili, że wyższe
    obroty silnika(nawet bez gazu) == wyższe spalanie ;)

    Pozdrawiam,
    --
    | | "IEFBR14. Elegant and clearly the most reliable code on the planet."
    | | ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~
    | |__ v0.9 [ cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ]
    |____ UDVIGUS greetz you! me_gg: 783307 me_mail: ludvigus AT op DOT pl


  • 16. Data: 2010-03-06 15:43:03
    Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MadMan wrote:

    > Z "rowerowego" punktu widzenia - jazda "siłowa", z małą kadencją
    > wykańcza szybciej kolana.

    A przy dużych obrotach w ekstremalnych przypadkach
    odkleja się skóra na piętach?


  • 17. Data: 2010-03-06 16:04:54
    Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 06 mar 2010 o 16:04 GMT, Irokez napisał(a):

    > Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:hmrsn4$7c0$1@inews.gazeta.pl...
    >> Witajcie,
    >> miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą, który
    >> przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG) najczęściej
    >> wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min, gdyby to jeszcze
    >> było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na V-tym biegu i
    >> 1400obr/min, słowem rzeźnik,
    >> rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm, pytanie do
    >> znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim obróci panewki
    >> na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?
    >
    > Ja jeżdze tak od 1000 do 2000obr.
    > No przyspieszając lekko do 3k i zmieniam bieg.
    > Jak chcę z kopyta ostro jechac dopiero daję do 4.. góra 4.5k obrotów i
    > zmieniam bieg.
    > Mam ponad 180tyś km iest ok.

    U mnie wystarczy ze wcisne pedal gazu tak aby biegi autoamt zmienial przy
    max 2500rpm, i to wystarczy zeby byc pierwszym za skrzyzowaniem i za
    swiatlami...

    Jak utrzymuje predkosc, to zeby miec wiecej niz 2000rpm, musialbym jechac
    wiecej niz 120kmh

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 18. Data: 2010-03-06 16:04:57
    Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hmrsn4$7c0$1@inews.gazeta.pl...
    > Witajcie,
    > miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą, który
    > przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG) najczęściej
    > wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min, gdyby to jeszcze
    > było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na V-tym biegu i
    > 1400obr/min, słowem rzeźnik,
    > rzeczone auto to jakieś bodaj 1.6, przebieg licznikowy 110kkm, pytanie do
    > znawców francuskich pojazdów ile to jeszcze wytrzyma zanim obróci panewki
    > na wale, wylecą korby bokiem albo powypala zawory?

    Ja jeżdze tak od 1000 do 2000obr.
    No przyspieszając lekko do 3k i zmieniam bieg.
    Jak chcę z kopyta ostro jechac dopiero daję do 4.. góra 4.5k obrotów i
    zmieniam bieg.
    Mam ponad 180tyś km iest ok.

    --
    Irokez
    AR 156 2.4JTD


  • 19. Data: 2010-03-06 17:04:39
    Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 6 Mar 2010 15:43:03 +0100, cef napisał(a):

    >> Z "rowerowego" punktu widzenia - jazda "siłowa", z małą kadencją
    >> wykańcza szybciej kolana.
    >
    > A przy dużych obrotach w ekstremalnych przypadkach
    > odkleja się skóra na piętach?

    Grzybicznych być może :)

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 20. Data: 2010-03-06 17:19:13
    Temat: Re: PSA robi wytrzymale silniki...
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Fri, 5 Mar 2010 22:22:42 +0100, bratPit napisał(a):

    > Witajcie,
    > miałem okazję ostatnio jechać jako pasażer Peugeotem 306 z kierowcą, który
    > przy pełnym bagażniku i 5 osobach na pokładzie jeździ (na LPG) najczęściej
    > wykorzystując zakres obrotów pomiędzy 1000 a 2000obr/min, gdyby to jeszcze
    > było z góry ale nie... na prostych, pod górę np. na V-tym biegu i
    > 1400obr/min, słowem rzeźnik,

    W Shanghaiu wszystcy taksiarze tak jeżdżą .. z tym że tam to Santany i
    silniki VW.... 1200 obrotów i wjeżdża pod górę na elevated road....

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: