  • 61. Data: 2017-02-24 10:32:50
    Temat: Re: PSA przejmuje Opla od GM
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 08:34:50 UTC+1 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > --mozesz rozwinac temat
    >
    > alez oczywiscie :-)
    > http://lmgtfy.com/?q=a400m

    A wiesz że sprawdziłem wcześniej, szybciej było:).
    Ale nadal nie wiem jak głęboka jest to przenośnia w zdaniu:
    'airbus group do ziemi ciagnie wojskowy a400m'
    a wcześniej napisałeś
    że firma ma wypełniony plan produkcji.
    Pytanie brzmi : jest dobrze czy źle?

  • 62. Data: 2017-02-24 11:36:36
    Od: p...@g...com

    --A wiesz że sprawdziłem wcześniej, szybciej było:).
    Ale nadal nie wiem jak głęboka jest to przenośnia w zdaniu:
    'airbus group do ziemi ciagnie wojskowy a400m'

    a tam sprawdziles:
    http://www.finanzen.net/nachricht/aktien/Wegen-A400M
    -Belastung-Airbus-Aktie-schwach-Airbus-schreibt-im-S
    chlussquartal-rote-Zahlen-5337607

    --Pytanie brzmi : jest dobrze czy źle?

    pytanie: dla kogo ?

    PS ale odrozniasz Airbus Helicopters od Airbus Group ? a400m produkowany jest przez
    ADS (Airbus Defense and Space) a AH robi smiglowce i jest:
    -o okolo polowe mniejszy od ADS (jego strata/zysk jest mniej istotna)
    -jest francuski
    Airbus Defense and Space
    -jest okolo 2xrazy wiekszy od AH i jest (byl) niemiecki

    aktualnie wyglada to tak ze francuzi skutecznie i bez skrupolow (koncerny zbrojeniowe
    i rzad ma udzialy w AH) wypieraja niemcow z airbusa ... ostatnim posunieciem jest
    joint-venture ASL (Airbus Safrane Launchers) (50% Airbus Group i 50% Safrane) czyli
    wyciagniecie programu Ariane z ADS i oddanie go Francji)

    podsumowujac:
    uczmy sie na cudzych bledach i jesli juz musimy wywalic pieniadze na smiglowce to
    zrobmy to tak zeby odniesc korzysci, wspolpraca z Airbusem to jedyna logiczna decyzja

  • 63. Data: 2017-02-24 11:37:30
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-02-24 o 09:37, p...@g...com pisze:
    > -- Ale między P307SW a Zafirą nie ma jakiegoś dużego przeskoku w wielkości auta.
    Troszkę większy bagażnik i ciut wyższa jest Zafira. Ale miejsca na tylnej kanapie i
    na nogi mniej w Zafirze niż w P307SW (tam były 3 osobne fotele) i więcej miejsca na
    nogi.

    > gabarytowo byc moze ale 307sw to wysokie kombi (opcja 7-osobowa) a zafira to mini
    van klasy scenika czy tourana

    > --Żona jeździ na tylnej kanapie jeszcze (bo pilnuje małego krasnoludka) to w
    Zafirze prawie dotykała kolanami oparcia fotela kierowcy a w P307SW było tego miejsca
    sporo więcej. Sama mi to mówiła, że Zafira ciaśniejsza z tyłu.

    > zafira b jest wezsza (plyta z astry H) i dopiero c daje komfort dla pasazerow a
    307sw byl przestronny to prawda, znajomy po przesiadce na golfa VI jest rozczarowany

    Ja do Puga przesiadłem się z golfa ale co prawda MK3. Przepaść
    gigantyczna. Ja byłem rozczarowany po przesiadce z Puga do Zafiry...

    > --Jakimś tam wielkoludem nie jestem (186cm wzrostu) a lubię siedzieć
    > bardziej wyprostowany w aucie i mam fotel wysoko ustawiony a oparcie
    > bardziej pionowo i różnica jednak była w miejscu.
    >
    > w zafirze siedzialo sie jak na stolku ale tak jest w kazdym mini vanie

    W 307SW też siedziało się zaskakująco wysoko i prawie pionowo miałem
    oparcie. Dla mnie to najwygodniejsza pozycja.

  • 64. Data: 2017-02-24 11:53:26
    Od: p...@g...com

    --Rozumiem, że będziemy światu udowadniać, że rosyjskie Mi latają nawet zeżarte
    przez rdzę? :)

    ale tylko Rosjanie sa w stanie zlozyc taka oferte :-)

    Mi-99_Maciarewicz

    precedens juz jest:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ka-50-2_Erdogan

    P.

  • 65. Data: 2017-02-24 13:13:15
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 23.02.2017 o 08:08, Kamil 'Model' pisze:

    > PSA chce mieć w końcu jakieś w miarę sensowne benzyniaki w ofercie
    > (weźmie od Opla), a Opel w końcu doczeka się porządnych diesli (HDI)

    benzyny w PSA (wolnossące) nie były złe (no może 1.6/2.0 THP nie wyszło
    do końca - choć dobrze jeździły/jeżdżą - mimo problemu z łańcuchem
    rozrządu/prowadnicami te silniki rok w rok zdobywał 1.6THP tytuł "silnik
    of the year" w swojej kategorii.

    Za to diesle w Oplu były bodaj ze fiatowskie - JTD, czyli nie gorsze od HDI.

  • 66. Data: 2017-02-24 13:14:51
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 23.02.2017 o 14:08, Kamil 'Model' pisze:

    > Miałem przez 1,5 roku Zafirę B z 1,9CDTI i uwierz mi HDI ma lepszą
    > kulturę pracy...

    bo ogólnie HDI to obecnie chyba najlepsze diesle jeśli chodzi stosunek
    kultury pracy/osiągi/paliwożerność.

  • 67. Data: 2017-02-24 13:20:55
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 23.02.2017 o 15:29, T. pisze:

    > Nie kupią - i GW i TVN podawali jakiś czas temu, że Francuzi nie będa u
    > nas inwestować, bo się obrazili za Caracale.
    > T.

    jak by się na nas obrazili to kupując zredukowaliby lub zlikwidowali
    fabryki w PL.
    Albo to będzie karta przetargowa przy nowych helikopterach, dla których
    MON utajnił cały przetarg ;) .

  • 68. Data: 2017-02-25 17:28:04
    Temat: Re: PSA przejmuje. ZOMOPiS.
    Od: "Elkantek" <j...@c...pl>

    > I tak już nie ma za co, bo kasa na helikoptery idzie na prywatną armię
    > Maciory tzw. mięso armatnie.

    To nie jest mięso armatnie, to jest ZOMOPiS, taka partyjna armia
    do pałowania przeciwnikow PiS.
    Hitler miał do tego brunatne koszule, czyli SA.
    Kaczyński nie może być gorszy.

  • 69. Data: 2017-02-25 17:36:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-02-2017 o 17:28, Elkantek pisze:

    > To nie jest mięso armatnie, to jest ZOMOPiS, taka partyjna armia
    > do pałowania przeciwnikow PiS.
    > Hitler miał do tego brunatne koszule, czyli SA.
    > Kaczyński nie może być gorszy.

    Zgadza się, na przeciwników politycznych wystarczy, ale w razie
    konfliktu zbrojnego będą stanowić wyłącznie mięso na przemiał.

  • 70. Data: 2017-02-26 21:45:51
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 22 Feb 2017 19:48:10 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Francuzi z PSA to nie Francuzi z Airbusa :-)

    Zarówno w PSA jak i Airbusie jednym z udziałowców jest rząd Francji.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06