  • 31. Data: 2018-08-13 22:02:36
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 20:23, pawel pisze:

    > Tak jak piszesz. Oświetlenie na szybkozłączki wago, a gniazda na
    > zaciskach gniazd.
    > W skręcania itp to możesz się bawić w swoim domku. W budownictwie
    > mieszkaniowym
    > nikt się w to nie bawi.
    >
    > Paweł

     Bawi się, bawi, ale jak ma być dobrze to nie może być tanio.

  • 32. Data: 2018-08-13 22:35:45
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.08.2018 09:22, Uzytkownik wrote:

    > Mam dużo do czynienia z elektryką, ale zastosowanie szybkozłączek do
    > obwodów gniazd - jakoś nie mam przekonania,
    Nie wiem jak innych, ale mnie takie przekonania nie interesują. Pokaż
    przykład, że zawiodła taka złączka to będziemy dyskutować.

    --
    Mirek.

  • 33. Data: 2018-08-13 23:11:10
    Temat: Re: PS. niezawodowo
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 20:45, jacek pisze:
    > Robiłem kiedyś test złączek Wago 3x2,5mm2 2273-203.
    > Po wsadzeniu 2 przewodów 2,5mm2 w skrajne pola i puszczeniu ok 30A po 10
    > minutach złączka była już wyczuwalnie ciepła chociaż prąd znamionowy to 24A
    A co w tym złego, że zrobiła się ciepła?

    Robert

  • 34. Data: 2018-08-13 23:37:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 16:12, Waldemar pisze:

> [...]
    > wlutowanej nóżki NTC była dziura. Wyglądało jak fosa. Tylko  drobne
    > igiełki cyny się ostały, miały kilkadziesiąt kOhm. Cała cyna została
    > "wypluta" przez impulsy prądu, stąd ten srebrny nalot wewnątrz
    > obudowy. Wylutowałem drugą nogę NTC, założyłem nowy, ale nie
    > wlutowywałem, tylko podłączyłem pod śruby M5, które i tam tak były,
    > uprzednio montując odpowiednie złączki na NTC (zaciskowe). Falownik
    > chodzi do dziś (to było 10 lat temu, tak na oko). Gdzieś mam jeszcze
    > zdjęcie z mikroskopu tej wyplutej cyny. Zostawiłem dla potomności)

    Błagam, bo już mam nogawki całe mokre od tego Twojego lania wody :)

    Nie porównuj nóżek kondensatora wlutowanego w płytkę, bo tam nóżka ma
    kontakt z padem tylko i wyłącznie poprzez stop lutowniczy.

    W przypadku lutowania przewodów, główny styk to bezpośrednio
    przylegające, skręcone z sobą druty. Lut cynowy w tym przypadku tylko i
    wyłącznie uszczelnia to połączenie, zabezpieczając przed tlenem i
    wilgotnością, a przy tym zwiększając powierzchnię przewodzenia. Aby lut
    cynowy zaczął się topić to musiałbyś przepuścić przez przewód prąd o tak
    dużej wartości, aby sam przewód się rozgrzał. W praktyce jest to
    niemożliwe, a tak wykonane połączenia skręcane i polutowane, zapewniają
    najwyższą wytrzymałość.

  • 35. Data: 2018-08-13 23:58:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Aug 2018 19:43:19 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:
    > albo były złapane za sam koniec żyły, albo ktoś postanowił skręcić
    > linkę

    Co złego w skręcaniu linki?

    --
    Marek

  • 36. Data: 2018-08-13 23:59:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Aug 2018 20:24:12 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Słup był z drewna osiki?

    Nie, betonowy. Przewody drżały na całej długości, to jakieś dziwne?

    --
    Marek

  • 37. Data: 2018-08-14 00:20:18
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    > A co w tym złego, że zrobiła się ciepła?
    >
    > Robert

    No wiesz, po 10 minutach "wyczuwalnie ciepła", to pewnie po następnych
    dwudziestu już "bardzo ciepła", a po roku osiągnie milion stopni!

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 38. Data: 2018-08-14 01:02:20
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 13.08.2018 o 15:06, Marek pisze:

    > Zaciski śrubowe też nie są idealne. Miedź jest plastyczna i z czasem
    > ugina się pod śrubą rozłażąc się na boki. Po roku od ostatniego
    > dokręcania wszelkicj zacisków w rozdzielni wszystkie śruby mam znowu
    > luźne. Najlepszy byłby zacisk sprężynowy.

    No to chyba właśnie te są te szybkozłączki których boi się pytacz :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 39. Data: 2018-08-14 01:03:37
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 13.08.2018 o 09:18, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > On 2018-08-12 23:24, Marek wrote:
    > (ciap)
    >
    > Prawdziwe WAGO, nie podróbki i OK.
    > Jak myslisz, czym zrobiono większość połaczeń w tym:
    > https://www.youtube.com/watch?v=QITHwdBg1Cc&ab_chann
    el=Poci%C4%85giSzymusia

    A czym w Pesie że się tak psują?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 40. Data: 2018-08-14 03:30:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Nie, betonowy. Przewody drżały na całej długości, to jakieś dziwne?

    Jeśli udało się zaobserwować tylko kilka razy, to jest to pewna osobliwość.

    --
    Jarek