  • 51. Data: 2012-04-03 00:20:42
    Temat: Re: mostek gretza
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > A to nie to mnie reklamacje. Tak, tam była cewka, domek antenowy, takie tam.

    Domek antenowy, czy cewkowy?

    > W sytuacji, gdy dana osoba wiejska zwłaszcza potrafi się skarżyć, że
    > "a panie, sunsiat antene se powiesił i kóry mleko dawać przestały,
    > krowy się nie niosą, a psy zaczeł dópami mjałczeć", hm... choć antena
    > może być nigdzie nie podpięta, a nawet nie być anteną, tylko kawałkiem
    > sznurka/żyłki. Orty celowe.
    > Nie mówię,że nie. Chodzi mi o to, jak bardzo te wypowiedzi były
    > podbarwiane...

    W to, że pole było wielkie, że tam można było zaświecić żarówkę
    z odpoiwdnio rzuconego drutu-anteny, nie wątpi chyba nikt. Że
    świetlówka trzymana w ręku może świecić -- chyba też. Sam to
    widziałem w ruskim cyrku, z klasą mnie na występ zabrali (tak,
    to ten numer opisywany przez niejakiego J. Wojciechowskiego
    w "Nowoczesnych zabawkach"). Zresztą w domu też widziałem --
    dziecięciem będąc, w szkole podstawowej, zmajstrowałem sobie
    transformator Tesli. Mocy było naprawdę dużo. Tu chodzi tylko
    o dodatkową demodulację. Ja w to wierzę.

    > O, tu mam ilustrację tego, o co mi chodzi:
    > http://janbrzechwa.w.interia.pl/stobajek/ptasieplotk
    i.html

    http://www.youtube.com/watch?v=A9epL5zIVP4

    Jarek

    --
    Przyfrunęła ptasia milicja
    I tak się skończyła ta leśna audycja.

  • 52. Data: 2012-04-03 03:03:20
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Poza przypadkami z nadajnikiem sporej mocy (mało kto taki ma) nie wierzę w
    > teorie o mieszaniu się sygnałów w.cz z 50 lub 100Hz na diodach
    > prostownika.

    Mam radio TST-102, czyli Kleopatra. Przy odbiorze jedynki, jak sygnał silny,
    mocno brumiało. Wystarczył odbiór z powietrza, bliski nadajnik tylko
    zwiększa skalę zjawiska.

    > Przy badaniach w ekranowanej kabinie pomiarowej przy tych eksperymentach z
    > kondensatorami na mostku radio (badany receiver albo bateryjne przenośne)
    > nie

    chyba odbiornik...

    > odbierało żadnych stacji a warkot od oscylacji na złączach diod na
    > zakresach
    > AM był był taki sam, jak przy testach poza kabiną.

    Nie spotkałem się z takowymi oscylacjami (nie neguję, po prostu, to zjawisko
    mnie jakoś ominęło... może dlatego, że profilaktycznie, od razu mostek
    blokowałem kondziolami?). Natomiast wpływ zewnętrznego w.cz. jak
    najbardziej. Zablokowanie mostka w radiu zlikwidowało brum.

  • 53. Data: 2012-04-03 09:35:48
    Temat: Re: PS
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik " maroo123321" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jlctsd$h49$1@inews.gazeta.pl...
    > Transformator ma natężenie wyjściowe czy daje tylko napięcie ( tak jak z
    > baterii ? )

    Proponuję abyśmy ustalili, czy to jest wątek prima aprilisowy czy poważny bo
    już nie wiem.
    P.G.

  • 54. Data: 2012-04-03 17:13:26
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2012-04-03 03:03, Anerys pisze:

> [...]
    > mostek blokowałem kondziolami?). Natomiast wpływ zewnętrznego w.cz. jak
    > najbardziej. Zablokowanie mostka w radiu zlikwidowało brum.

    A ja mam takie same doświadczenia jak Wmak.
    Oscylacje pojawiają się w momencie wyłączania się diod.
    Kondensator blokujący za Graetzem nie tłumi tych oscylacji.
    Częstotliwość tych oscylacji to zwykle kilkaset kHz, a one są wzbudzane
    z częstotliwością 100 Hz i mamy brum...
    Pomagają różne zabiegi na mostku Graetaza lub przed nim (np. odpowiednio
    dobrane gasiki RC).

    Z pracą urządzeń audio w ekstremalnie wysokich polach w. cz. nie miałem
    do czynienia... więc nie zabieram głosu, ale chętnie bym poznał
    mechanizm działania takiego zjawiska - bo chwilowo wykoncypować nie mogę.

    pzdr
    mk

  • 55. Data: 2012-04-03 18:49:44
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    chyba już rozumiem.Chodzi o to ,że transformator daje jakieś maksymalne
    natężenie np 5 A i napięcie 24 V to wtedy mostek musi by ćna 5 A i 24 V .

    Jeżeli dobrze rozumiem schemat ma wyglądać tak :

    transformator 24V,5A---->mostek 24 V 5A -----> rezystor ( który nie da
    większego natężenia niż 5 A ) ---> jakieś urządzenie ( np. Dioda LED )

    Jeżeli nie tak to poddaje się :/ .

    PS.Na transformatorach pisze jakie mają napięcia wyjściowe i netężenia ?

  • 56. Data: 2012-04-03 20:33:06
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 03/04/2012 17:49, m...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
> [...]
    >
    > transformator 24V,5A---->mostek 24 V 5A -----> rezystor ( który nie da
    > większego natężenia niż 5 A ) ---> jakieś urządzenie ( np. Dioda LED )

    A na cholere ten rezystor? chcesz sobie ogrzewac uklad? Twoj odbiornik
    jest takim zastepczym rezystorem i to tam masz sie upewnic ze wiekszy
    prad niz maksymalny nie poplynie. Chyba ze za rezysto przyjmiesz
    bezpiecznik - on jest takim rezystorem o bardzo malej rezystancji.

    > Jeżeli nie tak to poddaje się :/ .
    >
    > PS.Na transformatorach pisze jakie mają napięcia wyjściowe i netężenia ?

    tak. Dodatkowo podaje sie jego moc maksymalna.

    c.

  • 57. Data: 2012-04-03 20:47:19
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    >

    > Jeżeli nie tak to poddaje się :/ .
    >
    > PS.Na transformatorach pisze jakie mają napięcia wyjściowe i
    Witam,
    jeśli urządzenie wymaga ograniczenia pobieranego prądu to stosuje
    się rezystor ograniczający prąd ale większość urządzeń jak np. silnik
    czy żarówka pobiera tyle prądu i jej potrzeba nie więcej np.
    żarówka 24V 24W pobierze z transformatora prąd 1A.
    Jeśli zastosujesz jedną diodę LED to musisz dać rezystor ograniczający
    prąd ponieważ na diodzie zależnie od jej typu odkłada się pewne
    napięcie dla czerwonej czy zielonej ok 2V a białej 3V, reszta czyli
    ok 21-22V musisz wytracić na rezystorze aby nie przekroczyć
    maksymalnej wartości prądu dla diody danego typu.
    Stosowanie jednej diody zasilanej z 24V jest nie ekonomiczne gdyż
    ponad 90% energi (napięcia) będzie tracone na rezystorze.

    Ps. Jesli czegoś jeszcze nie rozumiesz możesz napisać do mnie
    gg: 3273506
    --
    pzdr, j.r.

  • 58. Data: 2012-04-03 21:21:33
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    To jak mam niby zasilić np . 1 diodę LEd. JAk ją do tego podłącze to spali się
    tak jakbym podłączył do baterii bez rezystora

  • 59. Data: 2012-04-03 21:25:27
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    1 Pytanie.Zeby zredukować napięcie z 24V do np 2 lub 3 V muszę użyć
    'rezystorowego dzielnika napięcia " ?

  • 60. Data: 2012-04-03 21:26:13
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>