  • 61. Data: 2012-04-03 21:30:14
    Temat: Re: PS
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ,

    [...]

    Dość tego.

    Pierdolony
    Lamer
    Opuscił
    Naszą
    Kompanię

    czyli *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 62. Data: 2012-04-03 21:43:03
    Temat: Re: mostek gretza
    Od: " " <m...@g...pl>

    Dzięki za odpowiedź.

  • 63. Data: 2012-04-03 22:14:31
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-03 18:49, m...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > chyba już rozumiem.Chodzi o to ,że transformator daje jakieś maksymalne
    > natężenie np 5 A i napięcie 24 V to wtedy mostek musi by ćna 5 A i 24 V .
    >
    > Jeżeli dobrze rozumiem schemat ma wyglądać tak :
    >
    > transformator 24V,5A---->mostek 24 V 5A ----->

    Transformator może mieć prąd dopuszczalny 20 A ale jak do niego dopniesz
    mostek 5 A to nie powinieneś z układu brać więcej niż 5A. Oczywiście
    może być też odwrotnie, że transformator jest słabszy niż mostek i jego
    prąd maksymalny decyduje o tym jaki jest dopuszczalny prąd zasilacza.
    Najkorzystniej jest zazwyczaj dać tak jak napisałeś bo tak jest najtaniej.

    rezystor ( który nie da
    > większego natężenia niż 5 A ) ---> jakieś urządzenie ( np. Dioda LED )

    Wcale nie musi być urządzenie plus rezystor. Czasami urządzeniem jest
    rezystor np grzejnik. Może też być żarówka albo na przykład silnik
    mający prąd maksymalny 5 A ( w tym przypadku). A może być tym
    odbiornikiem wzmacniacz akustyczny czy komputer pod warunkiem, że nie
    pobiera więcej niż 120 W. To moc urządzenia decyduje jaki jest
    maksymalny prąd a nie rezystor wpinany w szereg.

    Uczepiłeś się dość nietypowego układu diody LED z rezystorem. Faktycznie
    w takiej sytuacji daje się rezystor w szereg ale dlatego żeby
    ustabilizować prąd pobierany przez diodę , gdyż jest to element dość
    nieliniowy i w dodatku jego parametry zależą od temperatury. Przy
    niewielkim wzroście napięcia lub przy zmianie temperatury złącza, prąd
    mógłby wzrosnąć ponad dopuszczalną wartość gdyby nie było rezystora w
    szereg. Zazwyczaj zasilane urządzenia nie mają tak niekorzystnych
    właściwości i nie trzeba ograniczać pobieranego przez prądu. Wystarczy
    utrzymać napięcie w dopuszczalnych granicach ( np nie więcej niż 28V) a
    nie trzeba przejmować się prądem.

    > Jeżeli nie tak to poddaje się :/ .
    >
    > PS.Na transformatorach pisze jakie mają napięcia wyjściowe i netężenia ?

    Tak pisze się. Aczkolwiek podając napięcie wyjściowe trzeba podać przy
    jakim napięciu wejściowym.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 64. Data: 2012-04-03 22:24:13
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-03 21:21, m...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > To jak mam niby zasilić np . 1 diodę LEd. JAk ją do tego podłącze to spali się
    > tak jakbym podłączył do baterii bez rezystora

    Dioda ma podany prąd maksymalny oraz np prąd nominalny - przy którym ma
    określoną jasność. Trzeba nie dopuścić do przekroczenia tego prądu gdyż
    rosnąca, silnie nieliniowa zależność I(U) doprowadzi do spalenia
    elementu. Większość innych urządzeń elektrycznych czy elektronicznych
    ma zdefiniowane napięcie zasilania a nie prąd. Prąd podawany w
    dokumentacji jest informuje cię jaki prąd pobierze urządzenie przy
    danych warunkach zasilania a nie jest prądem jaki masz uzyskać przy
    pomocy rezystora ograniczającego aby urządzenie mogło prawidłowo pracować.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 65. Data: 2012-04-05 17:09:39
    Od: " dzięki" <m...@g...pl>

    Już wsyzstko rozumiem.Chciałbym bardzo podziękować wszystkim za pomoc

    Pozdrawiami jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas i wytłumaczenie co i jak

    marek