eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowaRe: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
  • Data: 2020-10-09 11:43:49
    Temat: Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-10-09 o 10:56 +0200, heby napisał:

    > Ależ robi dokładnie to co myślę: nie pozwala dostać się nikomu z
    > zewnątrz do sieci wewnętrznej bez inicjanywy z LANu. A to byl problem
    > z modemem dostawcy, jeśli jeszcze pamiętasz.

    Otóż nie, niczego takiego nie robi. Zapewne niektóre implementacje
    dodają do worka "NAT" jakiś firewallopodobny twór, ale nie jest to NAT.
    Rozważ poniższy schemat.

    10.0.0.2 ---- 10.0.0.1/8 [NATBOX] 1.2.3.4/24 ----------- 1.2.3.3

    1.2.3.3 wysyła do 1.2.3.4 ramkę zawierającą pakiet IP z src=1.2.3.3 i
    dst=10.0.0.2. W takiej sytuacji router NATBOX bez zająknięcia przekaże
    pakiet (w nowej ramce) do 10.0.0.2. No chyba, że NATBOX ma również
    jakieś ACLe, ale w takim razie nie mówimy już o NAT tylko o
    filtrowaniu.

    > Miło że nie zrozumiałeś gdzie jest zaleta NAT w tej sytuacji o której
    > mowa.

    Zrozumiałem, że ty myślisz o zalecie, która istnieć może w niektórych
    implementacjach ale z NATem nie ma nic wspólnego.

    Mateusz