-
Data: 2011-03-23 17:30:12
Temat: Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-03-22 23:23, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-03-22 23:14, megrims pisze:
>
>> Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
>> minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
>> strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.
>
> Ogniwa można też łączyć szeregowo i wtedy kiloampery już nie muszą być
> potrzebne.
>
> Natomiast sam artykuł to raczej fikcja literacka :)
Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D
Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
oddawaną 40 kW to oznacza, że musimy do niego dostarczyć
w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.
Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
1.000.000 Watów przez 5 minut.
Do wyboru:
10.000A @ 100V
1 000A @ 1.000V
100A @ 10.000V
10A @100.000V
Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.
W elektrowni Dolna Odra są 2 bloki po 220MW czyli jeden
blok mógłby naładować 220 takich aut w 5 minut.
Przyłączenie lub odłączenie nagle odbioru o takiej mocy
wpływa na bilans mocy czynnej w całym systemie.
Nagłe włączenie/odłączenie 1 MW? To jest prąd zwarciowy
prawie.
Do rozwiązania: kwestia przesyłu, zasilacza, który
"wyprostuje" 50Hz w coś do akumulatora z taką mocą.
Stacje radarowe pracuj z mocą idącą w MW, ale to
jest w impulsie.
A tu ma być ciągła moc 1 MW.
Z technicznego punktu widzenia kiepsko widzę ładowanie
akumulatorów samochodowych trakcyjnych w kilka minut
do dalszej jazdy.
to podobnie jak z kopiowaniem dużych plików.
Chociaż były by komputery połączone łączem Fibre Chanel 8gbit.
To jak masz do skopiowania 100TB danych to w 5 minut tego
nie zrobisz.
pzdr.
Megrims
Następne wpisy z tego wątku
- 23.03.11 17:52 Czarek Daniluk
- 23.03.11 18:38 Karolek
- 23.03.11 19:15 megrims
- 23.03.11 21:11 Irek N.
- 24.03.11 08:34 Artur\(m\)
- 24.03.11 09:38 Jakub Witkowski
- 24.03.11 09:39 Jakub Witkowski
- 24.03.11 12:22 StaCH
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=