-
Data: 2011-03-23 17:30:12
Temat: Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-03-22 23:23, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-03-22 23:14, megrims pisze:
>
>> Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
>> minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
>> strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.
>
> Ogniwa można też łączyć szeregowo i wtedy kiloampery już nie muszą być
> potrzebne.
>
> Natomiast sam artykuł to raczej fikcja literacka :)
Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D
Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
oddawaną 40 kW to oznacza, że musimy do niego dostarczyć
w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.
Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
1.000.000 Watów przez 5 minut.
Do wyboru:
10.000A @ 100V
1 000A @ 1.000V
100A @ 10.000V
10A @100.000V
Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.
W elektrowni Dolna Odra są 2 bloki po 220MW czyli jeden
blok mógłby naładować 220 takich aut w 5 minut.
Przyłączenie lub odłączenie nagle odbioru o takiej mocy
wpływa na bilans mocy czynnej w całym systemie.
Nagłe włączenie/odłączenie 1 MW? To jest prąd zwarciowy
prawie.
Do rozwiązania: kwestia przesyłu, zasilacza, który
"wyprostuje" 50Hz w coś do akumulatora z taką mocą.
Stacje radarowe pracuj z mocą idącą w MW, ale to
jest w impulsie.
A tu ma być ciągła moc 1 MW.
Z technicznego punktu widzenia kiepsko widzę ładowanie
akumulatorów samochodowych trakcyjnych w kilka minut
do dalszej jazdy.
to podobnie jak z kopiowaniem dużych plików.
Chociaż były by komputery połączone łączem Fibre Chanel 8gbit.
To jak masz do skopiowania 100TB danych to w 5 minut tego
nie zrobisz.
pzdr.
Megrims
Następne wpisy z tego wątku
- 23.03.11 17:52 Czarek Daniluk
- 23.03.11 18:38 Karolek
- 23.03.11 19:15 megrims
- 23.03.11 21:11 Irek N.
- 24.03.11 08:34 Artur\(m\)
- 24.03.11 09:38 Jakub Witkowski
- 24.03.11 09:39 Jakub Witkowski
- 24.03.11 12:22 StaCH
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=