  • 11. Data: 2010-07-23 08:48:19
    Temat: Re: [PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-07-23 00:04, *"Rafał \"SP\" Gil"* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > Staaaaaaaryyyy ... jeśli chodzi Ci o światła (sygnalizatory) -

    A o co jeszcze może chodzić? ;)

    NMSP :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 12. Data: 2010-07-23 08:57:46
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Tragedia pod Kutnem, 4 osoby zginęły, piąta przewieziona do szpitala, link:
    > http://motoryzacja.interia.pl/news/,1509433
    >
    > Myślicie, że jest jakieś auto osobowe które w takim zderzeniu z
    > tirolotem, nie spowodowałoby, że ten wypadek byłby tak tragiczny w
    skutkach?

    na moje oko:
    -renault vel satis ?

    -vw phaeton ?

    -renault safrane ?

    -espace IV ?

    I z tych najnowszych pewnie każde większe będzie bezpieczniejsze,
    pewnie i 12letnie S80 by wypadło lepiej.

    pozdrawiam.

  • 13. Data: 2010-07-23 09:04:02
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > -espace IV ?
    >
    > I z tych najnowszych pewnie każde większe będzie bezpieczniejsze,
    > pewnie i 12letnie S80 by wypadło lepiej.

    aaa tam wielka łódka była z tyłu.. to phaeton i safrane odpadną
    -zgniecie je, to wyglądało na 3.5 tony rozpędzone do ~100km/h.

    vel satis i espace IV chyba mają najsztywniejsza konstrukcję,
    może jakiś suv ala touareg.

    pozdrawiam.

  • 14. Data: 2010-07-23 09:30:27
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-07-23 00:35, Olek pisze:
    > musiał chyba ostro gnać[...]
    No popatrz...
    http://www.tvp.pl/lodz/aktualnosci/inne/tragiczny-wy
    padek/2160200
    "Z zeznań świadków i kierowcy Scanii wynika, że Volvo nie jechało szybko."

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 15. Data: 2010-07-23 09:33:12
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Od: "J." <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Myślicie, że jest jakieś auto osobowe które w takim zderzeniu z
    > tirolotem, nie spowodowałoby, że ten wypadek byłby tak tragiczny w

    Niestety nie. Zawsze mniejszy pojazd i jego pasażerowie odczują poważniej
    skutki kolizji z pojazdem o zdecydowanie większej masie. W tym przypadku
    sprawę pogarszała obecność przyczepy z łódką, o masie mniej więcej równej
    masie osobówki.
    Przy dużej prędkości [czyli typowej na drodze] jakieś tam zalety
    konstrukcyjne danego auta traca sporo na znaczeniu, bo niezależnie do
    konstrukcji strefy zgniotu itp. moga miec ograniczone rozmiary. Tym samym
    przyspieszenia działajace na nieszczęsne ofiary kolizji są ogromne, czego
    nawet pasy z napinaczami, poduszki itp. wynalazki nie skompensują, problemem
    stają się uszkodzenia narządów wewnętrznych. Oddziały urazów wielonarządowych
    w klinikach są dla pacjentów ściągnietych z dróg...
    Pare krótkich prawd:
    "prędkość zabija" -wynika z II zasady dynamiki; dlatego auta na zderzenie
    czołowe testuje sie do 50+km/h w spotkaniu z masywna sztywna przeszkodą, nie
    da sie więcej ze wzgledu na przeciążenia, których ciało ludzkie i tak nie
    wytrzyma; policzcie sobie przyspieszenie w krotnosciach g przy zatrzymaniu
    auta na drodze 1 m z prędkości wyjściowej 60, 90, 120 i 150km/h
    "mniejszy [lżejszy] ucierpi w kolizji bardziej" -III + II zasada dynamiki; w
    zderzeniu na oba pojazdy działa tak sama siła [III z.d.], więc ten w tirze o
    wadze 20 ton najwyżej sie poobija, ci w osobówce wagi 1.5 tony z ładunkiem
    zostana starci na miazgę [II z.d.]
    Pozdrawiam
    -J.

  • 16. Data: 2010-07-23 09:46:26
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-07-23 09:33, J. pisze:
> [...]
    > da sie więcej ze wzgledu na przeciążenia, których ciało ludzkie i tak nie
    Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 17. Data: 2010-07-23 11:39:50
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-23 09:30, R2r wrote:
    > No popatrz...
    > http://www.tvp.pl/lodz/aktualnosci/inne/tragiczny-wy
    padek/2160200
    > "Z zeznań świadków i kierowcy Scanii wynika, że Volvo nie jechało szybko."

    sądząc po tym co zostało z auta to "nie jechał szybko" nabiera nowego
    wymiaru...

  • 18. Data: 2010-07-23 12:23:09
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    R2r wrote:

> [...]
    padek/2160200
    > "Z zeznań świadków i kierowcy Scanii wynika, że Volvo nie

    Ano, z zeznań świadków wynika także że wyprzedzał na zakręcie...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 19. Data: 2010-07-23 12:25:11
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa =?UTF-8?B?Zml6eWtpLg==?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    R2r wrote:

    > Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...

    - Mam lęk gruntu
    - Chyba wysokości?
    - wiem co mówię, to grunt zabija.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 20. Data: 2010-07-23 12:31:49
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik R2r napisał:

    > Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
    Tu masz przyklad z dzisiejszego poranka na poparcie Twojej tezy o naglej/gwaltownej
    zmianie V :-(
    http://www.tvn24.pl/0,1666244,0,1,tragiczny-powrot-z
    -wakacji,wiadomosc.html
    pozdrawiam