  • 91. Data: 2010-03-25 00:26:33
    Temat: Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    > Znasz osobiście kogoś mieszkającego w Polsce co coś nowatorskiego
    > i swojego opatentował? Znasz jakiegoś Noblistę? No właśnie... :-(

    To nikomu nie jest do szczęścia potrzebne, byle by miał za co do
    garnka wkładać. Do tego nie jest potrzebny hi-tech, żeby go robić
    trzeba zainwestować, a do tego chętnych brak.

    B.

  • 92. Data: 2010-03-25 00:32:56
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl>

    Sylwester Łazar wrote:

    > Masz wiele racji, ale zapominasz o prawdopodobieństwie.
    > Tu jest prawie 50 mln ludzi.
    > Po Katyniu, Komunie 1,2 i 3 poziom może być zaniżony,
    > ale czy naprawdę twierdzisz, że rozwinąć się może tylko ten, kto kupi
    > kostkę Altery, ale tą najnowszą?

    Niestety nie może.
    Używając takiej kostki masz szanse zrealizować coś unikalnego nawet na
    skalę światową nie zamęczając się zbytnio problemami sprzętowymi.

    B.

  • 93. Data: 2010-03-25 00:42:22
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-25 00:58, Konop pisze:

    > Hmm... ja jestem takim "gostkiem" :P... mówisz, że mam duże szanse??
    > ;P... (tylko ja kupiłem na piątym ;))..

    Nie byłem pewny czy ktoś jeszcze studiuje w trybie 5 letnim :)
    A czy masz szanse to się okaże. Jeśli wyróżniasz się na tle innych tym,
    że potrafisz zaprojektować, polutować i zaprogramować układ to pewnie
    masz szanse, że znajdziesz pracę która da ci satysfakcję i przyzwoite
    pieniądze. Ale jeszcze trzeba mieć szczęście i umiejętność
    zaprezentowania siebie.

> [...]
    > skoro to takie drogie jest, to czemu na 3 różnych przedmiotach mieliśmy
    > 3 różne płytki??!! Czy nie lepiej byłoby kupić tych płytek tyle, żeby
    > każdy student robił swój projekt, ale żeby uczelnia miała 1 typ
    > płytek??!! Efekt był taki, że płytki były w użyciu przez max 60h w ciągu
    > roku....
    > Płytki do ARMów też ponoć były na wydziale, kupił je ktoś, ale stary
    > profesor prowadzący przedmiot stwierdził, że lepiej tłumaczyć 8080 niż
    > ARMa i w ramach "nowoczesności" pozwolił, aby przez pół semestru były

    8080 moze jest dobry na jakimś wstępnym wykładzie bo jest na tyle prosty
    że da się go zrozumieć. Ale już ćwiczenia powinny być na w miarę
    nowoczesnych rzeczach jak ARM.

    > Niestety, absolwent uczelni, który:
    > - robił projekt na FPGA, nawet 3, ale każdy razem z kolegą i przez 15
    > godzin łącznie na każdy projekt (są to rzeczy w stylu minutnik do jajek...)
    > - zna AVRy, ale z 15 godzin laborki
    > - o ARMach słyszał, że są...
    > - język C poznał w ciągu 15 godzin
    > faktycznie jest kiepski... są tacy, którzy swój własny czas poświęcili,
    > aby samemu zdobyć wiedzę i "się dokształcić"...

    Zawsze tak było. Większość nie ma chęci się rozwijać i robią tylko tyle
    ile się wymaga. Ale za to mają dobre wspomnienia z miele spędzonych 5 lat.:)

    MD

  • 94. Data: 2010-03-25 00:48:20
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-25 01:23, MrWebsky pisze:

    > To jest ogłoszenie "rabunkowe". Nie chodzi o przyjęcie nowego do roboty,
    > ale o wyrwanie doświadczonego pracownika z innej firmy.

    No i dobrze. Jak jest doświadczony to powinien być tak opłacany żeby
    nie zamierzał szukać lepszej posady.

    MD

  • 95. Data: 2010-03-25 00:50:35
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > Pszemol, jak ktoś robi elektronikę dla lotnictwa na ten przykład to
    > naturalną lokalizacją są okolice Rzeszowa (albo gdzieś między Rzeszowem
    > a Lublinem) albo Bielska-Białej - bo tam jest odbiorca, nie trzeba przez
    > pół polski zasuwać żeby ustalić czy gałka ma być z lewej czy z prawej...

    Jeśli warto z kimś współpracować to nie będzie problemu żeby zasuwać
    po naukę i przez pół kraju. Inna sprawa, że z takim co nie jarzą po której
    stronie jest wajha nie robi się interesów.

  • 96. Data: 2010-03-25 00:53:26
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    > Rzeczywiście jak się przeprowadzasz bo lubisz Rzeszów to
    > jest wtedy co innego niż jak się przeprowadzasz bo tam jest
    > firma która akurat dziś daje zatrudnienie...
    > Pomyśl o przyszłości: kupisz dom, zapuścisz korzenie, dzieci
    > pójdą do szkoły, narobisz sobie przyjaciół - firma Cię nie
    > będzie potrzebować albo tobie się znudzi i będziesz chciał
    > zmiany: jaka jest szansa znalezienia czegoś nowego w takiej
    > Jesionce pod Rzeszowem a jaka np. gdzieś pod Warszawą,
    > Londynem czy Chicago?

    Dobrze prawisz. W kraju w którym zasadą jest brak zasad
    trzeba zabezpieczać się na wypadek humorów pracodawcy.
    Niewielka odległość od metropolii jest jedną z najlepszych
    polis na wypadek nagłej zmiany planów tych którzy pozyskują
    pracowników przez "bombardowanie miłością".

    B.

  • 97. Data: 2010-03-25 00:54:29
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl>

    Konop wrote:

    > Za wiedzę, czy za umiejętności?

    W ogóle nie zapłaci. Każdy pretekst będzie dobry.

  • 98. Data: 2010-03-25 00:59:06
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl>

    Mario wrote:

    > No i dobrze. Jak jest doświadczony to powinien być tak opłacany żeby
    > nie zamierzał szukać lepszej posady.

    Inaczej. To ogłoszenie jest bezwartościowe, bo zawiera bardzo mglistą
    wizję profitów z porzucenia dotychczasowej pracy i przejscia do konkurencji.
    Efekt może być taki, że z zamiany pracy nic nie wyjdzie, a stara firma nie
    przyjmnie ponownie "zdrajcy" do roboty.

  • 99. Data: 2010-03-25 01:05:09
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl>

    Sylwester Łazar wrote:

    > Nikt nie wie co będzie, ale wiemy co było.
    > Będę miał :-)
    > Kredytu się nie bierze. Kredyt się kupuję.
    > To tak jak chleb. Jak nie masz to idziesz i kupujesz.
    > Chleb możesz też pożyczyć od sąsiadki :-)
    > Pozdrawiam,
    > Sylwester Łazar

    Chleba w odróżnieniu od kredytu z reguły nie kupuje się na raty.

  • 100. Data: 2010-03-25 07:02:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "MrWebsky" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety nie może.

    Tak ani, ani ociupinke nie moze sie rozwinac?

    > Używając takiej kostki masz szanse zrealizować coś unikalnego nawet na
    > skalę światową nie zamęczając się zbytnio problemami sprzętowymi.

    Acha.