eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
  • Data: 2010-03-29 06:10:10
    Temat: Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Polemizowalbym. "Szeroka wyobraznia" nie zalezy od studiow.
    > Na studiach wtlaczaja dodatkowa porcje wiedzy, moze z niej wynikac ze
    > to sie da zrobic, albo ze sie nie da, albo jak policzyc czy sie da.

    Jarku, moim zdaniem bardziej zależy to od sposobu i kolejności wtaczania
    tej wiedzy. Niestety bezkrytycznie przyjęty system boloński postawił na
    głowie kształcenie w specjalnościach technicznych - najpierw produkujemy
    skończonego inżyniera a dopiero potem (jak już we łbie mu wdrukowaliśmy
    ileś prawd objawionych) próbujemy przerobić go na magistra inżyniera z
    całym elastycznym warsztatem poznawczym. To jest trudne i mam wrażenie
    że mniej wydajne jak stary model jednolitych studiów gdzie właśnie
    pierwsze dwa lata kształtowały podstawy magistra (ogólny warsztat
    poznawczy czyli na potęgę matematyka, fizyka, jak trzeba to i chemia, na
    dokładkę choć podstawy filozofii - też ważne...) A dopiero później, po
    daniu elementarnych narzędzi do analizy zastanych problemów kształcono w
    wiedzy szczegółowej poprzez przedstawianie problemów realnych i metod
    ich rozwiązywania.

    --
    Darek