  • Data: 2019-10-05 22:12:12
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ten problem (czyli pomyłka mnożenia z dodawaniem) rozwiazuje każda
    > kolejna warstwa inżynierii programowania od co najmniej 50 lat. Od unit
    > testów, przez code review po testy integracyjne,

    No wreszcie.

    > Jeśli Ci się wydaje że o takie błedy chodzi
    > wybierając kilka kompilatorów to naprawdę postaraj się zakładać że
    > rozmówcy nie są idiotami i od razu będzie lepiej.

    Niczego nie zakładam o rozmówcach przez pierwsze kilka postów. Potem oceniam na
    podstawie tego, co przeczytałem. Niektórzy dyskutują niechlujnie i wtedy wpadają do
    tego samego worka co ci, którzy są po prostu idiotami. Sorry, ale lepszego i bardziej
    otwartego na drugiego człowieka systemu nie znam.

    No więc - skoro już poprawiliśmy tą naszą funkcję, to jaka jest wartość dodana z
    użycia kilku kolejnych kompilatorów?
    Bo tego cały czas nie pokazałeś. Wiemy tylko, że "w dużych firmach", czy jakoś tam.
    Ale tak konkretnie, po co?

    > Kiedy już te i masę innych etapów weryfikacji przejdziezsz po drodze
    > ktos zapyta czy dajesz wiarę w kompilator.

    I tu jest cały trick. Kompilator nie jest celem ani centrum tego ćwiczenia. Celem (i
    ostatecznym produktem) jest kod wynikowy - a jego poprawność właśnie wykazaliśmy
    wszystkimi tymi metodami, o których wspomniałeś.

    Czyli mamy poprawny kod wynikowy.

    Więc po co kolejne kompilatory?

    > Istnieją ryzyka gdzie nie można zaufa kompilatorowi.

    Ależ ja mu ani przez chwilę nie ufałem. Ani przez mikrosekundę.
    Ale też nie on jest w centrum uwagi. Więc?