  • Data: 2004-01-23 09:57:50
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Paszkowski wrote:
    > W artykule <bup5ig$20c$1@nemesis.news.tpi.pl> <a...@q...nu.pl> napisał(a):
    >

    > Dla portalu i sklepow internetowych przytkane lacza to tylko dobry znak,
    > oznacza to ze liczba klientow rosnie. W przypadku hostingowcow jeszcze
    > lepszy bo wieksza ilosc przesylanych danych z kont klientow, wiecej
    > kasy z abonamentu (vide oferta home.pl z limitem przeslanych danych
    > na virtualu).

    Hmmm... Mam spore wątpliwości czy wiesz o czym mówisz, akurat pracuje
    dla dostawcy tresci, ktory zmuszony jest limitowac pewna dosyc mocno
    wysycajaca lacze usluge odbiorcom z TPNET'u. Niestety jest to usluga,
    ktora w zaden sposob nie utrzyma sie sama i zajmuje spokojnie z
    30-40Mbps w strone TPNET (ze strony TPNET do nas to w zasadzie bedzie
    jakies 3-6Mbps), nie uwierze ze taki home.pl nie bylby w stanie
    generowac wiekszych przychodow / zyskow dla operatora gdyby mogl kupic
    2x wiecej lacza za ta sama cene a co za tym idzie nie wprowadzac limitow
    (ot starciloby racje bytu hostowanie sie w Berlinie czy na zachodnim
    wybrzezu USA).

    Limity, oplaty za transfer itp. to nie jest model biznesowy - to jest
    koniecznosc w sytuacji gdy masz za male lacze w stosunku do potrzeb a
    usluga nie jest niestety az tak dochodowa zeby starczalo na chore oplaty
    dla TP.

    > Jednak jezeli pomimo tego kogos nie stac na poserzenie lacza oznacza, to
    > ze za tanio sprzedaje swoje uslugi w stosunku do kosztow.

    Hmm chyba niekoniecznie :(
    Moze oznaczac rowniez ze stara sie swiadczyc usluge, ktora nie jest az
    tak dochodowa jak np. 'zwykla' strona www.

    pozdrawiam,
    --
    Krzysztof Ceglinski