  • 41. Data: 2014-05-09 00:28:50
    Temat: Re: POLSKA POTEGA INFORMATYCZNA!
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 08/05/2014 22:56, Roman W wrote:

    > W Credit "Swiss" też?

    Zdaje się, że istnieją różne definicje R&D. Np. u mnie w firmie
    tworzenie praktycznie jakiegkolwiek oprogramowania kwalifikuje się jako
    R&D (pomijając jakieś skrypty administracyjne itd.)

  • 42. Data: 2014-05-09 00:34:39
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 08.05.2014 16:52, slawek wrote:

    > I Gdańsk. I Lublin. I Toruń... Dlatego pisanie "tylko w Warszawie" to
    > przejaw ksenofobii u aspirujących do bycia tzw. Prawdziwym Warszawiakiem.

    Języka polskeigo też nie rozumiesz?
    Tylko w Warszawie oznacza, że ma tysiąc ludzi w r&d zliczając
    tylko pracowników z warszawy. Ile ma w pozostałych, nie wiem.

    No i dalej nie wiem, czy troll, czy idiota. Weź się określ.

    bartekltg

  • 43. Data: 2014-05-09 00:51:19
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 08.05.2014 23:10, Edek wrote:
    > Szarym od mżawki świtem Wed, 07 May 2014 13:05:19 +0200, bartekltg
    > wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Przejrzałem ranking szkół na topcoder i doceniam Twoje zdolności
    > dopatrywania się korelacji.

    A mógłbyś rozjaśnić? Bo za chiny nie wiem, czego się czepiasz.

    http://community.topcoder.com/stat?c=school_avg_rati
    ng
    Ja tu widzę na w pierwszej dwudziestce UW, UJ i UWr.

    A teraz tłumaczenie zdania z polskiego na usenetowy:
    Konkurs wyciąga informacje o najlepszych studentach,
    nie o średniej, to raz.
    Po drugie, ważniejsze, jak każda forma oceny oparta na
    wynikach uczniów/studentów (nawet np wyniki matur)
    zależy od 2 czynników:
    -jakości nauczania
    -"jakości" osób przychodzących na daną uczelnię/do dajen szkoły.

    Alternatywnym podejściem jest np to: http://ewd.edu.pl/start/
    Z grubsza liczy, czy uczniowie danej szkoły statystycznie
    polepszyli, czy pogorszyli wyniki na tle innych.

    Mimo tych zastrzeżeń PEWNA korelacja między jakością nauczania
    a wynikami jest. O ile liceum może być dobre, bo jest dobre
    i lepsi gimnazjaliści idą do niego, bo mają aż dwa do wybory,
    "lepsze" i "gorsze" to uczelnia na semej opinii dlugo nie poleci.
    Uczelnia u wyższym prestiżu przyciąga też lepszych naukowców
    i dydaktyków. NA UW czy UWr jest gorzej niż na MIT, ale lepiej
    niż w wyzszej szkole informatyki i zarządzania w wąchocku.
    Do tego istotna jest całość środowiska, przyciągając
    lepszych kandydatów tworzą się też lepsze warunki
    dla studenta w grupie. "Jak jesteś najmądrzejszy w pokoju,
    jesteś w złym pokoju".

    Teraz jasne?

    pzdr
    bartekltg

  • 44. Data: 2014-05-09 08:03:40
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Thursday, May 8, 2014 11:56:11 PM UTC+2, Roman W wrote:
    > W Credit "Swiss" też?

    Też.

    w.

  • 45. Data: 2014-05-09 08:27:47
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Thu, 8 May 2014 23:03:40 -0700 (PDT), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > Też.

    A co CS przeniosło do Polski? Backoffice? Model validation? To nie
    jest R&D.

    RW

  • 46. Data: 2014-05-09 09:11:12
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 09/05/2014 07:27, Roman W wrote:

    > A co CS przeniosło do Polski? Backoffice? Model validation? To nie jest
    > R&D.

    M.in. jest tworzone oprogramowanie, jeśli o to ci chodziło.

  • 47. Data: 2014-05-09 09:25:01
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    Samo pisanie kodu to nie R&D.

    RW

  • 48. Data: 2014-05-09 09:52:57
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 9 May 2014 09:25:01 UTC+2, Roman W wrote:

    > nie jest

    > Samo pisanie kodu to nie R&D.
    >
    > RW

    Tworzenie oprogramowania to nie 'samo pisanie kodu'. Bank wielkości CS ma co najmniej
    kilka dużych systemów po kilka-naście milionów linii kodu. Jest nad czym pracować.

    AdamK

  • 49. Data: 2014-05-09 09:55:22
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 09 May 2014 00:34:39 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Języka polskeigo też nie rozumiesz?

    LOL

  • 50. Data: 2014-05-09 10:11:47
    Od: slawek <f...@f...com>

    wrote:
    > Tylko w Warszawie oznacza, że ma tysiąc ludzi w r&d zliczając
    > tylko pracowników z warszawy. Ile ma w pozostałych, nie wiem.

    1. Nie oznacza. I jest rusycyzmem.
    2. Jeżeli nie masz danych to nie zabieraj głosu.
    3. A PL-PL jest potęgą informatyczną bo na pl.comp.pl są tacy
    mistrzowie jak Bartek.

    Nota bene, można napisać:

    "wiem, że w Warszawie pracuje tysiąc osób".

    Krótko, konkretnie, bez " tolko" i bez napinki.

    Ale twoje programy też pewnie da się uruchamiač "tylko na procesorach
    Pentium".

    LOL