  • 11. Data: 2004-02-28 12:17:22
    Temat: Re: POL34 - TPSA (nowe wieści)
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    On Sat, 28 Feb 2004 12:51:07 +0100, BossMAN
    <a...@K...man.pulawy.pl> wrote:

    >Bramki są potrzebne, żeby w przypadku awarii takich jak ostatnio byla
    >jakakolwiek komunikacja.

    Też kiedyś tak myślałem ale g!@#$% prawda.

    Bramki są po to aby ułatwić taryfikowanie: albo zlicza się bajty albo
    grubość "rury" :-) Żeby w Polsce był Internet, to niektórym wisi...
    [Braku dostępu do sieci TP nie odczułem zupełnie podczas ostatniej
    awarii...]

    --
    Wojtek ---(___C'>

  • 12. Data: 2004-02-28 12:27:44
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    "Matias" <m...@t...poczta.fm.invalid> napisał(a):

    > łącze miała TPSA Piotrków. To były czasy... :)
    > http://matias.fm.interia.pl/zmsk1995.jpg

    Milutkie. Kim jest Jason Mackenzie?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 13. Data: 2004-02-28 12:40:24
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Sat, 28 Feb 2004 01:11:21 +0100 I had a dream that tommy
    <T...@p...poznan.pl> wrote:
    > Peering w cenniku.
    > Umowa miedzyoperatorska na zasadach wymiany kompensowanej
    > - w praktyce bilans wychodzi na zero.

    Co to jest "wymiana kompensowana"?

    I jaki bilans wyjdzie na zero? Bilans wielkości ruchu? Pieniędzy?
    Uporu? :)

  • 14. Data: 2004-02-28 14:09:52
    Od: tommy <T...@p...poznan.pl>

    2004-02-28 13:40, Grzegorz Janoszka napisał :

    > Co to jest "wymiana kompensowana"?
    >
    > I jaki bilans wyjdzie na zero? Bilans wielkości ruchu? Pieniędzy?
    > Uporu? :)

    Po prostu : jesli Ty wisisz mi x, a ja Tobie y to robie sie
    x-y. Znak wyniku wskazuje na platnika.

    Czy TP S.A. powinna placic sieciom akademickim?
    Z prawdopodobienstwem graniczacym z pewnoscia - Tak.

    Siecim akademickim nigdy jednak jak sadze nie chodzilo
    o taki do zywegu businessu uklad. Zero to dobry wynik
    nawet jesli na sieci akademickie jest teraz za malo kasy.

    Taki jest sens wydawania kasy na nauke. To nigdy nie moze byc interes
    kup-sprzedaj bo nauka zrobiona raz (np. sieci) daje kase wiele razy
    tyle ze w "drugim", "trzecim" i dalszych obiegach.

    tommy

    P.S. Jesli zbyt lopatologicznie uwlaczam inteligencji grupowiczow
    to oczywiscie przepraszam. Nie taka byla intencja mojej pisanimy. t.

  • 15. Data: 2004-02-28 14:13:16
    Od: tommy <T...@p...poznan.pl>

> [...]
    > Co to jest "wymiana kompensowana"?
    > I jaki bilans wyjdzie na zero? Bilans wielkości ruchu? Pieniędzy?

    Po prostu : jesli Ty wisisz mi x, a ja Tobie y to robi sie
    x-y. Znak wyniku wskazuje na platnika.

    Czy TP S.A. powinna placic sieciom akademickim?
    Z prawdopodobienstwem graniczacym z pewnoscia - Tak.

    Siecim akademickim nigdy jednak jak sadze nie chodzilo
    o taki do zywego businessu uklad. Zero to dobry wynik

  • 16. Data: 2004-02-28 15:14:18
    Od: "Yacho" <yacho@100tka_SPAM_.net>

    Użytkownik "BossMAN" <a...@K...man.pulawy.pl> napisał w wiadomości

    >Co to znaczy routing normalny? :)

    Normalny tzn ze ruch do pol34 nie idzie mi przez pol swiata i max speed jest
    10 kb tylko idzie
    bramka bezposrednia i predkosci sa "ciut" wyzsze...

    --
    100tka.net Admin
    -=Yacho=-

  • 17. Data: 2004-02-29 09:41:57
    Od: "Woyteck" <m...@p...onetNO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
    napisał w wiadomości
    edu.pl...

    > Co to jest "wymiana kompensowana"?
    >
    > I jaki bilans wyjdzie na zero? Bilans wielkości ruchu? Pieniędzy?
    > Uporu? :)

    Była kiedyś taka piosenka... "Pero, peroo!! Bilans musi wyjśc na zeroo!"
    :)
    I wtedy bedzie OK.!

    pozdr.
    --
    Woyteck

    I eat SPAM for breakfast!

  • 18. Data: 2004-02-29 09:44:12
    Od: "Woyteck" <m...@p...onetNO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Matias" <m...@t...poczta.fm.invalid> napisał w
    wiadomości news:c1o7e6$ms$1@kujawiak.man.lodz.pl...
    > Chyba jeszcze nikt nie wspominał, zatem: z wiarygodnego źrodła wiem, że
    > szala zwycięstwa przechyla się na stronę POL34. Będzie co najmniej peering
    > na zasadach jakie panują u właściciela Tepsy - France Telecom.

    Tak apropo POL34...

    Niech ktoś mi powie czemu taki kwiatek jak strona www.pol34.pl
    zachował się w tak zakonserwowanej formie???

    Płakać się chce jak widzę najnowsze info:
    "Od 15.02.2001 połaczenie POL34 - TPNET zwiększono do 25 Mbps."

    i link: "aktualna struktura sieci Luty 2001"

    Sorry, ale to zakrawa na śmieszność...

    pozdr.
    --
    Woyteck

    I eat SPAM for breakfast!

  • 19. Data: 2004-02-29 10:55:59
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    Bo aktualnosci sa na www.man.poznan.pl i noc.man.poznan.pl.

  • 20. Data: 2004-02-29 13:23:30
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 29 Feb 2004, Woyteck wrote:
> [...]
    >
    > Tak apropo POL34...
    >
    > Niech ktoś mi powie czemu taki kwiatek jak strona www.pol34.pl
    > zachował się w tak zakonserwowanej formie???

    Bo teraz jest POL622,
    wiec jak sadze w celach archwialnych zostal opis POL34 ;>

    Wojtek