  • Data: 2023-07-18 00:24:46
    Temat: Re: POCO F4
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15 lip 2023 o 11:20, Trybun pisze:

    > Lepszy? Od kiedy bagaż niepotrzebnego RAMu

    6GB to dziś minimum
    8GB warto mieć, jeśli telefon ma służyć kilka latek lub więcej

    > to świadectwo że telefon jest lepszy?

    > Ten brak opisu wcale nie musi wynikać z jakichś standardów,

    Z czegoś wynika!

    > ot ktoś z załogi był niedysponowany i tego zwyczajnie nie wpisał.

    Nie każdy nałogowo pije wódę...

    -=-

    https://equatorstudios.com/l1-l2-and-l5-gps-signals-
    what-do-they-mean

    GPS L1 1575.42
    GPS L2 1227.60
    GPS L5 1176 MHz

    Inne systemy (GLONASS, Galileo, BeiDou itd.) mają swoje częstotliwości.
    Być może warto zrezygnować z któregoś (raczej nie z Galileo) systemu,
    żeby lepiej dopasować anteny?...

    GLONASS ma różne częstotliwości dla różnych satelitów
    L1 (1598,06-1604,40 MHz)
    L2 (1242,94-1248,63 MHz)
    L3 (1201,4 MHz)
    a od jakiegoś czasu chyba przechodzi na jedną częstotliwość
    dla wszystkich (przechodzi na pseudoszum znany z GPS itp.?)

    https://geoforum.pl/gnss/gps

    -=-

    Telefony proponują ,,rozszerzenie'' RAM -- zabijając ,,dysk''...
    Asus Max prawdopodobnie zarżnął ,,dysk''. Dziś byłby bezużyteczny,
    ale przez rok (pandemiczny!) nie miałem smartfonu, co mnie bolało.

    Redmi Note 9 pro szokował -- RAMką, szybkością, miejscem na ,,dysku''...
    Teraz muszę często czyścić ,,podręczną pamięć'', by telefon nie
    odmawiał mi posłuszeństwa. Nie można jednym pacnięciem skasować
    całą ,,podręczną'' -- są jej przeróżne ;) poziomy a niektóre
    apki potrafią ;) zainkasować nawet kilka GB...

    U mnie apki nie wyskakują z RAMki natychmiast. Mogę zacząć
    pisać post, otworzyć przeglądarkę, sprawdzić to i owo,
    wrócić do pisania postu itd...

    Tylko *jeden raz* (przez ponad 2 lata) postna apka wyskoczyła.
    Zacząłem na korytarzu u lekarza, bo nudziłem się; przerwałem,
    bo nadeszła moja kolej; po powrocie do domu nie mogłem kontynuować
    pisania postu, bo apka wyskoczyła...

    Dwie naraz bankowe apki, dwie przeglądarki, SMS owanie...
    Czasami warto bez zamykania czegoś zerknąć na coś innego...

    --