  • 1. Data: 2013-07-01 00:47:14
    Temat: PLUS GSM - Brak śladu po nieudanej próbie połączenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moze ktoś ma pomysł na temat przyczyn, a co ważniejsze sposobu na usunięcie
    następującego problemu.

    Mam telefon w PLUS GSM. Od kilkunastu lat. Ta sama karta, ten sam numer.
    Żadnych przenosin, czy innych kombinacji. I nagle pojawił się problem. Juz
    druga osoba twierdzi, że dzwoniła do mnie, przekierowało ją na pocztę, a ja
    nie mam żadnej informacji. Nie mam informacji, że próbowała dzwonić. Nie
    mam informacji, ze zostawiła wiadomość. Ponieważ jedna z osób dzwoniła
    krótko po moim telefonie i chwilę później się spotkaliśmy, to jestem prawie
    pewien, że wyglądało to tak, że dzwoniła w chwili, gdy byłem poza zasięgiem
    sieci (w podziemiach centrum handlowego - tam nie ma zasięgu). Dziwne to,
    że dawno to już mi działało. Jak wracał zasięg, to miałem komunikat, że
    ktoś tam dzwonił. Nagle przestało działać. Nie wiem kiedy, bo mój numer
    wiele osób zna i nei wykluczone, że dzwonili, ale mnie nie mówili.

    Napisałem oczywiście maila do operatora, ale to żenada. Do kabaretu nadają
    się te odpowiedzi. Odnoszę wrażenie, że maja standardowe odpowiedzi i nikt
    tego nie czyta nawet. Najpierw poinformowali mnie, kiedy można ustawić
    przekierowanie - nie wiem po co. Później poradzili, bym sobie ustawił
    usługę "Kto dzwonił?", którą mam ustawioną od dawna. Jak drugi raz
    napisałem, ze odpowiedź nie na temat, to mi miła pani napisała, że
    sprawdziła, ze mam ją wyłączoną i mam wysłać odpowiedniego SMS. Wysłałem -
    niech jej będzie, skoro ma to pomóc - i dostałem komunikat, że usługa od
    dawna ustawiona. Oczywiście wysłałem po raz czwarty prośbę o zajęcie się
    problemem, ale pewnie weekend ich powstrzymał. Zwłąszcza, że już po
    wysłaniu kolega znowu mi powiedział, że dzwonił, a ja nie mam śladu po
    połączeniach. Moze ktoś tu będzie miał jakiś konstruktywny pomysł.

  • 2. Data: 2013-07-01 07:04:09
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-01 00:47, Robert Tomasik pisze:

    > Mam telefon w PLUS GSM. Od kilkunastu lat. Ta sama karta, ten sam numer.

    > Napisałem oczywiście maila do operatora, ale to żenada. Do kabaretu

    Nie pomogę Ci w problemie dosłownie. Chcę tylko powiedzieć że ja tez
    byłem u nich kilkanaście lat od samego ich powstania. Problemy które
    jakieś tam były rozwiązałem w końcu dwa-trzy lata temu tak, że
    przeniosłem nr. zmieniłem operatora i abonament na prepaida. Chłopie,
    mam święty spokój, rachunki nie przychodzą, automatyczne doładowanie z
    konta bankowego i więcej kasy w kieszeni bo minuta tańsza itd. Szkoda
    nerwów na wyjaśnianie. Olej chamów.

    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2013-07-01 08:36:58
    Od: WTK <w...@w...rubikon.pl>

    Dnia 01-07-2013 o 00:47:14 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Moze ktoś ma pomysł na temat przyczyn, a co ważniejsze sposobu na
    > usunięcie następującego problemu.
    >
    > Mam telefon w PLUS GSM. Od kilkunastu lat. Ta sama karta, ten sam numer.
    <->
    Ja też jestem starym abonentem Plusa i też stwierdzsam, że jakość obsługi
    klienta jest coraz gorsza. Ja miałem już kilka razy inny problem: ktoś
    nagrywa się na pocztę, dostaję o tym SMSa, ale poczta już nie oddzwania...
    Dawniej po reklamacji problem był naprawiany a rekalmacja uznawana.
    Ostatnio problem naprawiono (obserwowałem nagrywanie wiadomości testowych
    i brak oddzwonienia a w kolejnej próbie już z odzwonieniem) ale otrzymałem
    informcję, że wszystko było w porządku i przecież poczta oddzwoniła tylko
    ja nie odebrałem połączania. Aż takim idiotą jeszcze nie jestem...

  • 4. Data: 2013-07-01 10:09:33
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 1 Jul 2013 00:47:14 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > I nagle pojawił się problem. Juz
    > druga osoba twierdzi, że dzwoniła do mnie, przekierowało ją na pocztę, a ja
    > nie mam żadnej informacji. Nie mam informacji, że próbowała dzwonić.

    Ani to rozwiązanie, ani dywagacja co się mogło stać, ale ostatnio miałem
    sttyacuję identyczną.
    Żona do mnie, że dzwoniła, ja że nie.
    Sprawdzałem historię połączeń - u mnie nic, null, u żony połączenie
    wychodzące.

    Olałej, bo to sprzęt firmowy, ale jako dodatkowa łyżka dziegciu - jakość
    sieci PlusGSM jest coraz gorsza. Nie wiem, czy likwidują nadajniki, czy nie
    wyrabiają z ilościa abonentów, ale u mnie podczas prowadzenia rozmowy
    telefon się gubi "przesył" danych (?? nie wiem jak to inaczej napisać). Mam
    blackberry z BES, połączenie 3G. Podczas rozmowy telfon przechodzi z 3G na
    EDGE, potem dalej w dół - do GSM. Kończę rozmowę i wraca 3G.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2013-07-01 14:03:20
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 1 Jul 2013 10:09:33 +0200, Franc napisał(a):

> [...]
    > blackberry z BES, połączenie 3G. Podczas rozmowy telfon przechodzi z 3G na
    > EDGE, potem dalej w dół - do GSM. Kończę rozmowę i wraca 3G.

    Obecnie najlepszy jest T-mobile, zresztą zawsze był (dawna Era).
    --
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 6. Data: 2013-07-01 14:36:31
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Filip454 nabazgrał(a):

    > Obecnie najlepszy jest T-mobile, zresztą zawsze był (dawna Era).

    Coś w tym jest, 90% znajomych ma T-Mobile i nie marudzi że coś nie działa.
    Kolega z firmy dla siebie i żony wziął PLAY bo takie super a teraz odlicza
    dni aż się umowa skończy i wróci do T-Mobile bo tam działało i nikt go na FA
    nie oszukiwał.

  • 7. Data: 2013-07-01 14:41:53
    Od: "Pawel G." <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Filip454
    z dnia: 2013-07-01 14:03:
    > Obecnie najlepszy jest T-mobile, zresztą zawsze był (dawna Era).
    <hahaha> padłem ;P

    Paweł

  • 8. Data: 2013-07-01 15:22:43
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-01 14:36, Chris pisze:
    > Filip454 nabazgrał(a):
    (...)

    > Coś w tym jest,

    Wierzysz w takie bajki? Owszem, z zasięgiem było lepiej niż w Plusie,
    ale to za mało, by twierdzić że najlepszy był i jest.

    > 90% znajomych ma T-Mobile i nie marudzi że coś nie
    > działa.

    No popatrz :) 16 lat praktyki z tą firmą i jednak bywało, że coś nie
    działało. Tyle, że daleko mi było do marudzenia.

    > Kolega z firmy dla siebie i żony wziął PLAY bo takie super a
    > teraz odlicza dni aż się umowa skończy i wróci do T-Mobile bo tam
    > działało i nikt go na FA nie oszukiwał.

    Play ogólnie działa bardzo ładnie, a co do oszukiwania na fakturach
    - może jakieś konkrety? Bo wiesz, takich marudzących to można trafić,
    ale konkretów mało i często rzeczywistość jest inna, niż miałoby
    wynikać z ich opowieści.

  • 9. Data: 2013-07-01 18:24:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości

    >Wierzysz w takie bajki? Owszem, z zasięgiem było lepiej niż w Plusie,
    >ale to za mało, by twierdzić że najlepszy był i jest.

    Lepiej ? 15 lat temu to jak pamietam Era obstawila bardziej centrum
    kraju, za to Plus inwestowal rownomiernie rowniez na zachodzie.

    Ale to bylo 15 lat temu, od tego czasu obie sieci sie zrownaly.

    Liczbe BTS w UKE mozna porownac dla przykladu.

    >No popatrz :) 16 lat praktyki z tą firmą i jednak bywało, że coś nie
    >działało. Tyle, że daleko mi było do marudzenia.

    No, ja tam kiedys marudzilem.
    SMS przyszedl "numer XXX probowal sie do ciebie dodzwonic".
    No, ***, jak - siedze od dwoch godzin kolo telefonu, 500m od BTS i ani
    razu nie zadzwonil.
    Siec przeciazona, telefon, ocieplenie budynku ?

    No ale nie bylo tak jak tu w Plusie ze zero informacji :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-07-01 18:42:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-01 18:24, J.F pisze:

    > Lepiej ? 15 lat temu to jak pamietam Era obstawila bardziej centrum
    > kraju, za to Plus inwestowal rownomiernie rowniez na zachodzie.

    Tak, lepiej. Początkowo Plus miał lepsze pokrycie w trasach, ale
    z czasem wyszło jak wyszło, czyli jest gorzej. Pokrycie w terenie
    też na korzyść T-mobile.

    > Ale to bylo 15 lat temu, od tego czasu obie sieci sie zrownaly.

    Tak średnio - obecny T-mobile po względem zasięgu wychodzi lepiej.

    > Liczbe BTS w UKE mozna porownac dla przykladu.

    Liczbę BTS-ów (szczególnie wg zezwoleń w UKE) to sobie można w buty
    włożyć. Liczy się faktyczny zasięg, a nie mapki.

    >>> 90% znajomych ma T-Mobile i nie marudzi że coś nie
    >
    > No, ja tam kiedys marudzilem.

    To akurat mnie nie dziwi.

> [...]
    > razu nie zadzwonil.
    > Siec przeciazona, telefon, ocieplenie budynku ?
    >
    > No ale nie bylo tak jak tu w Plusie ze zero informacji :-)

    Jak jest awaria (a różne to bywa) to różne mogą być objawy.
    W T-mobile też miałem (mieliśmy) podobne efekty, czyli np. zero
    informacji.