    From: obeer <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: PLIX2
    Date: Wed, 9 Jun 2010 16:36:06 -0700 (PDT)

    On Jun 9, 1:29 pm, Sławek Lipowski <s...@l...org> wrote:

    > Ok, ale rozumiem, że klienci podpięci wyłącznie do PLIX2 będą cały czas
    > widoczni dla klientów AC-X i odwrotnie (tak jak to wygląda obecnie w
    > przypadku AC-X i PLIX)?

    na pewno będą widoczni dla innych uczestników PLIXa, ale czy AC-Xa, to
    nie wiem.

    > Co polecacie w przypadku nowych klientów spoza Warszawy? Lepiej kupować
    > transmisję do LIM i tam się wpiąć do PLIX, czy obecnie korzystniej
    > byłoby wpiąć się w THP? Druga opcja wydaje się być rozsądniejsza np. dla
    > klientów, którzy są już uczestnikami AC-X.

    Zależy jaki masz cel - pamiętaj, że wszyscy od THP oczekują
    redundancji w stosunku do LIMu, a nie przejęcia roli LIMu.

    Standard, który się sprawdza u większości ISP podpinających się do
    PLIXa wygląda tak:
    - kupuje transmisję 1GE do LIMu
    - kolokuje sprzet w PLIX DC (switch kosztuje 150pln/mies czyli tyle co
    nic)
    - ma bezpłatny cabling w ramach PLIX DC więc podpina się do: a)
    dowolnego z dostępnych operatorów zagranicznych (wiadomo że w LIMie
    jest tani internet) b) do operatora IPTV c) do TP, d) do PLIXa, e) do
    dowolnego operatora od którego chcesz transmisję

    W takim przypadku nawet przy 100Mbps ruchu zaczyna się opłacać kupić
    transmisję do LIMu.

    W THP nie masz operatorów zagranicznych (jeszcze, może się to zmieni,
    ale nic mi o tym nie wiadomo na razie), nie masz TP, nie masz IPTV i
    do tego płacisz za cabling (jednorazowo lub miesięcznie). Biorąc pod
    uwagę, że dostawcy transmisji w większości przypadków nie są jeszcze
    obecni w THP a w LIMie są wszyscy, to jasno wynika z tego, że zanim
    THP nabierze podobnego znaczenia jak LIM, to trochę potrwa (nie mówię,
    że to się w ogóle nie zmieni, ale że to potrwa trochę czasu). Więc
    wybierz jakie rozwiązanie jest dla Ciebie najwygodniejsze.

    Dobrze by było, gdyby w obu miejscach byli wszyscy i można było
    dowolnie korzystać z dowolnego operatora, ale czeka wszystkich dużo
    pracy, żeby do tego doprowadzić.

    Sylwester