  • Data: 2010-06-10 19:35:55
    Temat: Re: PLIX2
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.06.2010 01:36, obeer pisze:

    > na pewno będą widoczni dla innych uczestników PLIXa, ale czy AC-Xa, to
    > nie wiem.

    A możemy się spodziewać jakiejś konkretnej informacji w tej sprawie
    jakoś w najbliższym czasie?

    > Zależy jaki masz cel - pamiętaj, że wszyscy od THP oczekują
    > redundancji w stosunku do LIMu, a nie przejęcia roli LIMu.

    Podpięcie ma dotyczyć dostawcy treści. Priorytetem jest dotarcie do
    polskich odbiorców. Jest już podłączenie do AC-X (w Łodzi z dostępem do
    Warszawskiego węzła), teraz chcielibyśmy podpiąć tego dostawcę treści do
    PLIXa tak, aby w możliwie dużym stopniu AC-X stanowił backup dla PLIXa i
    odwrotnie. Przy okazji ostatniego padu prądu w LIM mieliśmy problemy z
    AC-X dokładnie w momencie, gdy leżał PLIX. Zastanawiam się, na ile
    podpięcie w THP do PLIXa zminimalizowałoby straty, gdy sytuacja się
    powtórzy.

    > Standard, który się sprawdza u większości ISP podpinających się do
    > PLIXa wygląda tak:
    > - kupuje transmisję 1GE do LIMu
    > - kolokuje sprzet w PLIX DC (switch kosztuje 150pln/mies czyli tyle co
    > nic)
    > - ma bezpłatny cabling w ramach PLIX DC więc podpina się do: a)
    > dowolnego z dostępnych operatorów zagranicznych (wiadomo że w LIMie
    > jest tani internet) b) do operatora IPTV c) do TP, d) do PLIXa, e) do
    > dowolnego operatora od którego chcesz transmisję

    W chwili obecnej, tak jak pisałem wyżej, mamy trochę inne
    zapotrzebowanie, niż typowy ISP. Nie chcemy np. IPTV. TP by się
    przydało, ale może uda się podpiąć w Łodzi. Powinno być bezpieczniej.

    > i jeszcze jedno: nikt nie broni Ci wstawić switcha do PLIX DC i THP na
    > bazie naszej umowy na identycznych warunkach jak powyżej opisałem.
    > Tak więc możesz zapiąć łącze od ATMANa do THP w swojego switcha,
    > zamówić private vlan/y do połączenia z drugim switchem w PLIX DC i
    > kupić co potrzebujesz w LIMie lub THP, co będzie Ci bardziej
    > odpowiadać.
    >
    > Sylwester

    Ciekawa koncepcja. Do przemyślenia. Dzięki.

    --
    Sławek Lipowski