    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PLC
    Date: Mon, 19 Feb 2018 14:51:49 +0100

    Użytkownik "irabil" napisał w wiadomości grup
    W dniu 16.02.2018 o 13:59, J.F. pisze:

    >Od 15 lat mam na utrzymaniu windy ze sterowaniem opartym na PLC
    >Mitsubishi wyprodukowane przez pewną firmę z Wrocławia w wersji
    >dwubiegowej i z falownikiem a także podnośniki śrubowe dla

    Takie na wieksza ilosc pieter ?

    >niepełnosprawnych opartych na PLC LG pewnej firmy z Nieznanic - więc
    >się da.

    Artur podeslal te strone
    http://elevation.wikia.com/wiki/Elevator_control_sys
    tem

    Tam tez widac Mitsubishi FX-48MR, wiec sie da.

    >Tylko napisanie takiego programu który zapewniał by odpowiedni poziom
    >bezpieczeństwa użytkowników oraz obsługi oraz pełną funkcjonalność
    >wiąże się z tego co widziałem w programie z drabinką na jakieś 5000 -
    >8000 szczebli :-).

    Tego sie wlasnie balem :-)
    Ale jesli sie da ... to moze to nie problem ... w odpowiednio duzym
    PLC :-)

    Swoja droga - dawniej bylo mniej przekaznikow, powinno dac sie i
    krocej :-)

    >Zresztą z tego co widziałem w źródłach chyba sam program mają na
    >licencji od amerykanów.

    Czyli da sie i nie da sie, skoro napisanie programu wymaga roku :-0

    >Zresztą takie sterowanie przed oddaniem do użytkowania musi przejść
    >przez proces certyfikacji oraz badania w UDT.

    Hm, zawsze sie podejrzanym okiem patrze na certyfikowanie programow.
    Ale drabinki moze latwiej inzynierowi z UDT zrozumiec ... ha, ha, 5
    tys :-)

    >Pomysł aby zaprząc do sterowania windą Arduino jest powiedzmy sobie
    >trochę szalony - biorąc pod uwagę że wykonując takie sterowanie
    >bierzesz odpowiedzialność za życie ludzi korzystających z windy.

    Tak czy inaczej jakos to trzeba zrobic, i wszystko moze sie popsuc.
    Wiec pomysl z Arduino wcale nie wydaje mi sie szalony.

    J.