  • Data: 2016-12-19 20:07:11
    Temat: Re: [PILNE] TVP -awarie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > W Emitelu moze i maja, ale Emitel nie jest obowiazkowy ... ale tez
    > chyba nie ma konkurencji obecnie.
    >
    > Ale masa ludzi oglada przez satelity, to chyba jednak lepiej sie
    > zwrocic do odpowiednich redakcji.

    Nie wiem co ludzie oglądają (teraz chyba 20% widowni dla jednego
    programu to sukces), ale załatwienie sprawy przez redakcje też
    może być trudne. Kiedyś (dawno temu) robiłem w tej branży --
    zdziwiło mnie, że nawet jak się chce program nadawć przez kabel
    lub stelitę, to i tak trzeba koncesji. To taki relikt komuny,
    ustawodawca niemógł sobie wyobrazić, że jakaś telewizornia może
    być poza państwową kontrolą. Tyle że transponder może wynająć
    każdy, dosył zrobić z innego kraju -- a wtedy KRRiTV może mu
    nafiukać. Nie wiem jak dzisiaj dziłaja polskie wydania animal
    planetów i nationalów geografików -- może mają koncesje i redakcje
    w Polsce, może nie.

    > A wtedy sie pewnie okaze, ze wiele programow to leci z serwera
    > i nawet nie ma redaktora dyzurnego, ktory moglby szybko zareagowac.

    Gdyby chociaż szło z Polski, to bybyło łatwiej. Ale nie pierwszy
    to przypadek, że gdy kto chce większej kontroli, traci ją całkiem.

    > Skorzystac z innych operatorow i wyslac wszystkim SMS, czy
    > skorzystac ze sprawdzonych metod i wlaczyc syreny ?
    > Chyba jeszcze w duzych miastach sa :-)

    Narzędzie do SMS-ów jest. Z tym że tu się pojawia problem: w SMS
    trzeba konkretnie, najlepiej jeśli wszystko zmieści się 160 znakach.
    A wszystkie orędzia, co to je do tej pory puszczli na wszystkich
    dostępnych kanałach miały to do siebie, że po wysłuchaniu człowiek
    wiedział tyle, co i przed. Czcza gadanina.

    Natomiast co do syren... hmm... dziesiątki razy słyszałem. Zawsze
    z okazji rocznicy lub ku czci. Nigdy w innej sytuacji. Nie wiem
    co robić, gdy zawyje. Nigdy nie myśle, że coś się stało. Najwyżej
    jakaż dziś rocznica.

    Jarek

    --
    Przez chwilę myślałem, | Pisałaby by prasa,
    Może coś się stało, | We wszystkich gazetach,